رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

همکاری قوا برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است


رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز همدلی قوا فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم پدید آورده است، تأکید کرد: همکاری دولت، مجلس و قوه قضائیه برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت هماهنگی همه ارکان کشور را برای حل مشکلات ضروری دانست و ضمن ابراز خرسندی از همدلی موجود میان قوای سه‌گانه گفت:‌ تنها راه غلبه بر برخی مشکلات ساختاری و مزمن موجود در کشور خصوصاً در حوزه اقتصاد، همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم‌ساز در کشور است.
رئیس جمهور بخشی از سخنان خود را به موضوع سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این سیاست‌ها خاطرنشان کرد: اگرچه دولت بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب شش ماه برای ارائه برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها مهلت دارد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این ابلاغ را حداکثر ظرف مدت دو ماه آماده کند. آیت‌الله رئیسی ابلاغ این سیاست‌ها را از سوی رهبر انقلاب یک اقدام بابرکت و دارای اثرات عظیم اجتماعی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: این ابلاغ یک کار جامع برای اجرای عدالت و توجه ویژه به اقشار کم‌درآمد با حفظ کرامت انسانی است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ناسالم شدن وضعیت هوا بر اثر ورود ریزگردها به کشور اشاره کرد و گفت: ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده و لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول در دولت با جدیت در این زمینه وظایف و مسئولیت‌های خود را ایفا کنند. آیت‌الله رئیسی در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد به همراه دیگر دستگاه‌های ذیربط از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و تعامل با کشورهای همسایه رفع این مشکل را مجدانه پیگیری کنند.
رئیس جمهور با اشاره به انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، پولی و مالیاتی در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی و کارآفرینان خوش حساب شریک دولت هستند و نباید تاوان افراد بدحساب را بدهند. رئیسی همدلی قوا برای رفع مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: همکاری دولت و مجلس برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.
تأکید رئیس‌جمهور بر عزم دولت سیزدهم‌ برای تحقق اقتصاد اسلامی
رئیس‌جمهور همچنین در دیدار با جمعی از صاحب‌نظران اقتصادی بر عزم دولت برای تحقق اقتصاد اسلامی تأکید کرد و توسعه تحقیقات کاربردی در این حوزه را ضروری دانست. به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی در این نشست با استقبال از پیشنهادهای ارائه شده از سوی این کارشناسان اقتصادی مقرر کرد با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری از نظرات این استادان در ارتقای سند تحول دولت و تدوین برنامه هفتم توسعه به نحو مطلوب استفاده و بهره‌برداری شود.
شامگاه روز شنبه ۳۰ تن از استادان و محققان اقتصاد اسلامی در محل نهاد ریاست‌ جمهوری با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل اقتصادی و راهکارهای بهبود وضع موجود بحث و گفت‌وگو کردند. در این نشست که به درخواست رئیس شورای سیاستگذاری‌ مجمع عالی علوم انسانی برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجواد محقق‌نیا درباره «برنامه اصلاح سیستم بانکی»، رسول بخشی در نقد «بخشی از رویکردهای کلان اقتصادی دولت و راهکارهای اصلاح آنها با تأکید بر موضوع ارتباط بین خلق پول و نظام مالیاتی»، حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی در خصوص «رفع فقر مطلق و اولویت‌های‌ دولت»، ایرج توتونچیان درباره «طرح (آزمایشی‌) عملیاتی بانکداری بدون ربا»، حجت‌الاسلام غلامعلی معصومی‌نیا در ارزیابی «اسناد تحول دولت و دورنمای راه نجات اقتصاد ایران»، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم رجایی در خصوص «راهبردهای پیشرفت اقتصادی»، حجت‌الاسلام سعید فراهانی‌فرد درباره «عدالت بین‌نسلی و درون‌نسلی در بهره‌برداری از منابع طبیعی و توصیه‌های سیاستی»، حجت‌الاسلام سید حسین میرمعزی درباره «راهکارهای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین)» و حجت‌الاسلام مجید حبیبیان درباره «مسئولیت‌ها و رسالت‌ها در برخی مصادیق اقتصادی» سخنرانی‌ کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7883/1/609075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها