رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت:

تصویب لوایح «اف ای تی اف» بهترین راه مبارزه با فساد است


رئیس جمهوری تلاش برای رونق و جهش تولید، مقابله با بیماری کرونا، خنثی‌سازی و پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه، مبارزه با فساد و شفاف سازی، چابک‌سازی دولت، بهبود معیشت و تأمین سلامت مردم را از اهداف مهم دولت عنوان کرد که با کمک مردم تا آخرین روز فعالیت دولت با جدیت دنبال خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیأت دولت، کاهش آثار جنگ اقتصادی و پایان بخشیدن به تحریم‌های ظالمانه را از اهداف مهم دولت برشمرد و گفت: هر روز که موفق شویم تحریم را بشکنیم، صهیونیسم، ارتجاع منطقه و تندروها را شکست داده‌ایم و هر روز که زودتر پشت صهیونیسم را به خاک بمالیم، شادتریم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه فشار تحریم روی دوش مردم است و سختی را مردم تحمل می‌کنند، گفت: کسانی که برای این کار عجله ندارند، شاید وضع شان خوب است و بعضی‌ها که اصرار دارند امریکا را تطهیر و تهذیب کنند، خودشان می‌دانند.
روحانی با اشاره به اینکه در تاریخ دو فرد مجنون صدام و ترامپ را داشتیم که به مردم ایران جنگ تحمیل کردند، ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی با اتحاد، اتفاق و یکصدایی دشمن را شکست دادیم و روز به دار آویخته شدن صدام مجنون روز پیروزی مردم ایران بود، با مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌ها، سرنوشت ترامپ هم بهتر از صدام نخواهد بود. رئیس جمهوری هدف جنگ اقتصادی را به زانو درآوردن مردم ایران و نابودی نظام اسلامی دانست و افزود: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم این است که نگذاشتیم جنگ اقتصادی به هدف خود برسد و حضور پرتلاش مردم در تولید، رونق و مثبت شدن رشد اقتصادی کشور، به معنی شکست تحریم است.
روحانی ادامه داد: امروز به رغم فشارهایی که از ناحیه تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و همچنین آثار و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا داشتیم، در سایه ایثار، فداکاری و مقاومت مردم و خادمان مردم در دولت و قوای دیگر، حرکت‌های بسیار خوبی را در بهبود اقتصاد کشور شاهد هستیم و رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهوری به جلسه سه‌شنبه گذشته با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و همچنین برخی از اعضای این کمیسیون و وزرای دولت درباره بودجه 1400 اشاره کرد و گفت: با مباحث مطرح شده در این جلسه نظرات به هم نزدیک شد و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و امیدواریم با تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس، در زمان مناسب آن را دریافت کنیم.
او با بیان اینکه به رغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، با تلاش‌های انجام شده، رشد اقتصادی کشور در 6 ماهه اول سال‌جاری مثبت بوده است، گفت: اولین آثار مهار تورم را در آذرماه شاهد هستیم و در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود. روحانی تحرک 11 هزار و 170 واحد صنعتی غیر فعال کشور در 9 ماه گذشته را نشانه تحول در بخش صنعت کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که این رقم تا پایان سال به فعال شدن 1600 واحد صنعتی برسد. رئیس جمهوری درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: هیچ نگرانی از بابت تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن مورد اطمینان خارجی نداریم و پا به پای دنیا و حتی بهتر از برخی کشورها در مقابله با این ویروس پیش رفته‌ایم.
روحانی با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت واکسن کرونا نداشته باشند، تأکید کرد: بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان همه تلاش خود را به کار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا واکسن مورد اطمینان خارجی در اختیار مردم قرار گیرد و در داخل هم برای تولید واکسن اقدامات در حال انجام است.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه و تقویت بخش سلامت کشور را از اهداف مهم دولت از آغاز فعالیت خود عنوان کرد و افزود: در 7 سال گذشته توان بهداشتی کشور از جمله تخت‌های بیمارستانی و «آی.سی.یو» نسبت به گذشته دو برابر شده و توانمندی سلامت ما در این دولت دو برابر کل تاریخ کشور بوده است.
روحانی، با اشاره به پرداخت 100هزار میلیارد تومان به‌عنوان کمک‌های معیشتی و تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا، اظهارکرد: از ماه گذشته حمایت معیشتی جدیدی برای آسیب دیدگان و نیازمندان در نظر گرفته شد که براساس آن حدود 35 میلیون نفر تا پایان سال 100 تا 120 هزار تومان کمک نقدی دریافت می‌کنند.
او همچنین مبارزه با فساد و شفافیت را از دیگر موضوعات مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: کاری که دولت با توسعه فضای مجازی و دولت الکترونیک در زمینه مبارزه با فساد و شفافیت انجام داده با دولت‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
رئیس جمهوری به لوایح چهارگانه ارائه شده از سوی دولت در زمینه مبارزه با فساد اشاره کرد و با بیان اینکه دستور رهبری در این زمینه، تعیین تکلیف این لوایح راه گشاست، گفت: این لوایح بهترین راه مبارزه با فساد است، البته ممکن است برخی خوش شان نیاید.
روحانی در پایان، ادغام بانک‌های نیروهای مسلح و تعطیل کردن مؤسسات اعتباری غیرمجاز را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد و افزود: این دولت مؤسسات اعتباری غیرمجاز به‌عنوان دکان‌های فساد را تعطیل کرد و البته هزینه زیادی هم در این راه دادیم.

بــــرش
تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

در جلسه روز گذشته هیأت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد، آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، به تصویب هیأت وزیران رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که مانند جلسات قبل با رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر در وضعیت نارنجی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور به تصویب رسید.
به موجب این اصلاحیه، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی مربوط به تکلیف عرضه‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز در سطح کشور، از سوی سازمان حمایت و با همکاری دستگاه‌های ذیربط، تهیه و پس از تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.
هیأت وزیران با توجه به هزینه‌بر بودن تأمین و واردات داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج که خارج از فهرست رسمی دارویی کشور قرار دارند و امکان تولید برخی از آنها از سوی شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور وجود دارد، با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۷۲) قانون برنامه ششم توسعه درباره انتشار فهرست رسمی دارویی ایران موافقت کرد.
به موجب این اصلاحیه، در مواردی که به تشخیص شورایی مرکب از نمایندگان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی و گروه تخصصی مربوط به کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، بیماری، برای درمان حیاتی خود به دارویی خاص نیاز داشته باشد، سازمان غذا و دارو با دریافت مستندات لازم مجاز به صدور مجوز واردات یا تولید آن دارو صرفاً برای دوره درمان آن بیمار خاص است. هیأت وزیران در ادامه با هدف تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت واگن پارس و تسریع در واگذاری این شرکت به شرکت مپنا مصوب کرد بدهی مزبور به صندوق ضمانت صادرات ناشی از لغو قرارداد تولید و صادرات ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری به کشور کوبا به میزان ۰۰۰ر۰۹۸ر۳ یورو، از محل ردیف این صندوق در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و با لحاظ افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات جبران شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/1/564195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها