در ضیافت افطاری رئیسی و ورزشکاران چه گذشت؟

قول رئیس جمهور برای کمک به تیم ملی


گروه ورزشی/ جمعی از قهرمانان و اهالی ورزش عصر جمعه با رئیس جمهور دیدار و گفت‌و‌گو و در مراسم افطاری شرکت کردند. در این دیدار تعدادی از قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی از جمله علی پروین، حسن روشن، میرشاد ماجدی، محمد انصاری، محمد نوری، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی، خواهران منصوریان، محمد بنا، بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، احسان حدادی، جعفر سمیعی، مصطفی آجرلو، رضا درویش و... حضور داشتند که به علت بارش باران نیمی از مراسم داخل مسجد ریاست جمهوری برگزار شد. سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این دیدار با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیأت وزیران رفع شده است، گفت: «در بعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی در ۸ ماه گذشته تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمده که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است.» او با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است، ادامه داد: «قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت این عزیزان مستقل و خودکفا شود.»
صحبت ورزشکاران با رئیسی
در این دیدار و پیش از سخنان رئیس جمهور، ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سخنانی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند. توجه به صنعتی کردن و کارآمد کردن آکادمی‌های ورزش، خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، نگاه ویژه به پیشکسوتان ورزشی، کوتاه کردن دست دلالان از ورزش، حل مسائل مالی و کمک به بودجه فدراسیون‌ها، بیمه، مسکن و اشتغال ورزشکاران، عدم برخورد چند وجهی و سلیقه‌ای با رشته‌های ورزشی و فراهم‌سازی امکانات برای تیم ملی فوتبال کشور جهت حضور موفق در مسابقات جام جهانی، از جمله مسائل و درخواست‌هایی بود که ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان در حضور رئیس جمهور مطرح کردند. علی پروین و حسن روشن در این مراسم در کنار رئیس جمهور حضور داشتند و دقایقی نیز به صورت خصوصی با ایشان صحبت کردند. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و قهرمانان این رشته سهم قابل توجهی از قهرمانان حاضر در مراسم را تشکیل می‌دادند. محمد بنا از وضعیت تیم ملی فرنگی صحبت کرد و گفت قبل از هر اعزام همه از تیم ملی کشتی فرنگی توقع کسب مدال‌های رنگارنگ را دارند، در صورتی که کمترین توجه به همین بچه‌های فرنگی شده است. الهه منصوریان از پاداش مدال آوران گفت که قرار بود سکه طلا بدهند ولی چون سکه گران شده و به ۱۲ میلیون تومان رسیده، تعداد سکه پاداش را ضرب در ۲ میلیون کردند! ذبیح‌الله پورشیب از مشکلات کاراته و پرداخت پاداش‌ها و بیمه گفت و حسن یزدانی و بهروز عطایی با اینکه فرصت صحبت داشتند، نوبت خود را در اختیار دیگران گذاشتند.
ماجدی: نگاه تیزبین رئیس جمهور در روند آماده‌سازی تیم ملی تأثیرگذار است
میرشاد ماجدی در مراسم دیدار با رئیس جمهور گفت: تیم ملی فوتبال برای همه مردم ایران اهمیت خاصی دارد. در جام جهانی همه ما مسئولیت سختی در پیش خواهیم داشت. قرعه کشی شرایط خاصی را در این گروه ایجاد کرده که کار ما را در بعد فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی هم بیشتر می‌کند. نگاه ویژه، تیزبین و مدبرانه رئیس جمهور می‌تواند در روند آماده‌سازی تیم ملی در سال جام جهانی تأثیرگذار باشد و به فدراسیون فوتبال کمک کند. بالا رفتن هزینه سفرهای بین‌المللی مشکل همه فدراسیون‌های ورزشی است و امیدواریم در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا امکان اعزام تیم‌ها و کاهش هزینه‌ها فراهم شود. مباحث مالی به نوعی یکی از مشکلات همه فدراسیون‌ها، ورزشکاران و قهرمانان است اما با حمایت دولت محترم امیدوار به حل این مشکل برای ورزش کشور هستیم.»
تشریح وضعیت تیم ملی برای رئیسی
رئیس جمهور پس از قرار گرفتن در جریان آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال  به سرپرست فدراسیون فوتبال قول داد برای آماده‌سازی این تیم و حضور در جام‌جهانی حمایت ویژه‌ای از این فدراسیون داشته باشد. در ضیافت افطاری که جمعه شب بین اهالی ورزش و رئیس جمهور برگزار شد، میرشاد ماجدی فرصت پیدا کرد دقایقی با آیت‌الله رئیسی پیرامون آخرین وضعیت تیم‌ملی برای حضور در جام جهانی صحبت کند و از ایشان خواست در راه آماده‌سازی تیم ملی به فدراسیون کمک کنند. در این گفت‌و‌گوی خصوصی و کوتاه رئیس جمهور به سرپرست فدراسیون فوتبال قول داد کمک‌های ویژه‌ای به این فدراسیون برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشد تا این تیم بتواند در رقابت‌های جام جهانی عملکرد خوب و قابل قبولی ارائه دهد.

برش
اهدای پیراهن شماره 8 به رئیس جمهور

در این برنامه که محمدرضا احمدی اجرای آن را برعهده داشت، میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، شماره ۸ را به نیت امام رضا(ع) به رئیس جمهور اعطا کرد. جابر صادق‌زاده نیز که رکورددار کسب بازوبند پهلوانی است، شال و مدال پهلوانی را به رئیس جمهور تقدیم کرد. ضمن اینکه پیراهن‌های پرسپولیس و استقلال نیز به رئیس جمهور اهدا شد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7899/1/611755/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها