اخبار


پیکر شهید یاسمی تشییع شد

گروه حوادث/مراسم تشییع پیکر مأمور کلانتری ۱۰۸ نواب که هنگام اجرای مأموریت به شهادت رسیده بود، صبح دیروز برگزار شد. سرگرد محمد یاسمی، صبح روز پنجشنبه گذشته برای اجرای حکم جلب به مقابل  خانه‌ای رفته اما در آنجا مورد اصابت مستقیم گلوله به قلبش قرار گرفته و به شهادت رسید. پیکر این شهید صبح شنبه در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ تشییع شد. در مراسم تشییع در کنار خانواده شهید یاسمی، سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا، سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، سردار حمید هداوند، جانشین رئیس پلیس پایتخت، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگ و گردشگری نیز حضور داشتند.  سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت نیز با صدور پیامی شهادت این مأمور پلیس را تسلیت گفت.

یک کشته در زلزله کیش

گروه حوادث/ زمین لرزه پنج و شش دهم ریشتری صبح شنبه در جزیره کیش منجر به فوت پسری جوان و مصدوم شدن 30 نفر شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این زلزله در عمق ۲۲ کیلومتری زمین و ۲۳کیلومتری بندر چارک، ۲۵کیلومتری جزیره کیش و ۵۵ کیلومتری جناح بستک رخ داد. دکتر مصطفی نادعلی‌نژاد، رئیس بیمارستان کیش در این باره گفت: صبح شنبه بر اثر زمین لرزه ، سی و یک نفر مصدوم در بیمارستان پذیرش شدند که نوزده نفر از آنها مرد و دوازده نفر زن بودند. چهار نفر از این افراد از ارتفاع سقوط کرده بودند و یک نفر از آنها نیز از طبقه سوم سقوط کرده بود که دچار ضربه مغزی، شکستگی دست راست و خونریزی شده و پس از عمل جراحی جان خود را از دست داد و بقیه مصدومان نیز به‌صورت سرپایی مداوا شدند.
تعطیلی اداره‌ها، بانک‌ها و دانشگاه‌های جزیره کیش
سعید پورزادی رئیس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: در پی وقوع زلزله صبح روز شنبه ، اداره‌ها، بانک‌ها و دانشگاه‌های این جزیره بجز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان تعطیل شد. ستاد بحران به‌صورت ۱۰۰ درصدی در آمادگی قرار دارد و به مردم توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی در محیط‌های سربسته حضور نداشته باشند.
هشدار پلیس فتای کیش در خصوص شایعه سازان زلزله
سرگرد محسن بابایی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: پلیس با رصد اطلاعاتی فضای مجازی با شایعه پراکنان و شایعه‌سازان زلزله برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم، اخبار مربوط به زلزله را از مراجع رسمی پیگیری کنند. وی افزود: پس از وقوع زلزله در جزیره کیش افرادی در فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی، اقدام به نشر محتوای آسیب‌زای روانی می‌کنند که توصیه می‌کنیم از این اقدام دست بردارند و پلیس با منتشرکنندگان خبرهای کذب و کسانی که با انتشار تصاویر و اخبار جعلی، علاوه‌ بر تشویش اذهان عمومی موجب دامن زدن به شایعات می‌شوند، برخورد قانونی خواهد کرد.

نجات معجزه آسای کودک و پیرزن از زیر آوار

گروه حوادث/یک کودک و پیرزن که هنگام ریزش خانه قدیمی دو طبقه زیر آوار مانده بودند با کمک امدادگران آتش‌نشانی به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافتند. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت 6 صبح شنبه ناگهان لرزش شدید زمین و صدایی مهیب خواب ساکنان خیابان ابوفاضل در منطقه 17 شهریور تهران را آشفته کرد. وقتی همسایه‌ها به کوچه دویدند با خانه دو طبقه و قدیمی همسایه رو‌به‌رو شدند که فروریخته و روی سر ساکنان آوار شده بود. این ساختمان قدیمی که حدود 60 متر مساحت داشت، به خاطر گودبرداری خانه مجاور فروریخته بود. همسایه‌ها بلافاصله با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفتند و دقایقی بعد امدادگران در محل حاضر شده و شروع به آواربرداری کردند. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: در مجاورت این ساختمان عملیات گودبرداری به عمق حدود یک متر در حال انجام بود و به‌دلیل این گودبرداری ساختمان مجاور ریزش کرده و به طورکامل تخریب شده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه ساختمان ریزش کرده خشتی و گلی بود، خاطرنشان کرد: بنا به گفته ساکنان این ساختمان، ۱۳ نفر که از اتباع کشور افغانستان بودند در این ساختمان زندگی می‌کردند که در حین ریزش ساختمان 2نفر از آنها یعنی یک پسربچه 8ساله و پیرزنی حدوداً ۷۰ ساله زیر آوار مانده بودند.  ملکی با بیان اینکه این ساختمان در یک کوچه باریک قرار داشت و همین موضوع نیز عملیات امداد و نجات را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود، تصریح کرد: عوامل آتش‌نشانی همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای نجات این 2نفر را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند هر 2نفر را در حالی که دچار آسیب‌‌های شدیدی شده اما به طرز معجزه‌آسایی زنده بودند، از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دهند. 

قتل در پاتوق معتادان

گروه حوادث/جسد مرد ناشناسی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود در اطراف یکی از پاتوق‌های معتادان کشف شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 5 صبح جمعه سوم تیر مأموران کلانتری 113 بازار در تماس با بازپرس ساسان غلامی از کشف جسد مرد جوانی خبر دادند. با اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شده و جسد مردی حدود 30 ساله را دیدند که با دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود. در تحقیقات میدانی، افرادی که در محل حضور داشتند اعلام کردند: حدود ساعت 4 صبح بود که با صدای درگیری از خواب بیدار شدیم. خودمان را به این محل رسانده و جسد را پیدا کردیم ،اما ندیدیم چه کسی او را زده است. تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و یافتن عامل یا عاملان جنایت از سوی پلیس ادامه دارد.

انهدام باند سلطان کویر

گروه حوادث/ بزرگ‌ترین شبکه قاچاق مواد مخدر و روانگردان صنعتی شیشه در جنوب و جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم شد.
 سرهنگ مهرداد مشوق، جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: باند سلطان کویر که شبکه‌ای سازمان یافته و بین‌المللی در زمینه قاچاق مواد مخدر روانگردان صنعتی شیشه در جنوب و جنوب شرق کشور بود، در حالی شناسایی و منهدم شد که از این باند ۶۰ کیلو شیشه در زمان دستگیری کشف شده است. جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین افزود: این باند پس از ۸ ماه کار اطلاعاتی دستگیر شده‌اند و اعضای اصلی آن ۴ نفر هستند. سرشبکه این باند بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته است که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال او از جمله ۱۸ خودرو سواری لوکس و چندین خودرو اسکورت و ۳۵ باب آپارتمان و زمین ناشی از کار قاچاق توقیف شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7941/19/617783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها