تعداد شهرهای آبی به 189 شهر افزایش یافت

رنگ نارنجی کرونا پرکشید


گروه اجتماعی/ شمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان تاکنون به ۵۲۰میلیون و ۴۰۶هزار و ۱۰۰نفر رسیده است. مرگ شش میلیون و ۲۸۶هزار و ۷۳۴نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۷۴میلیون و ۹۷۱هزار و ۸۵۸نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند. از ظهر روز 23اردیبهشت تا ظهر ۲۴اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در کشورمان ۲۵۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی و ۵۵نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷میلیون و ۲۲۷هزار و ۶۸۳نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۷بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱هزار و ۲۱۶نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷میلیون و ۱۸هزار و ۸۶۸نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.۷۵۱نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۱میلیون و ۷۳۳هزار و ۱۹۱آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
همچنین تاکنون ۶۴میلیون و ۴۳۲هزار و ۲۷۲نفر دوز اول، ۵۷میلیون و ۷۰۰هزار و ۳۶۰نفر دوز دوم و ۲۷میلیون و ۳۰۵هزار و ۸۳۸نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹میلیون و ۴۳۸هزار و ۴۷۰دوز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته ۳۱هزار و ۹۰۹دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی به صفر رسید. این در حالی است که هفته گذشته 4شهر در وضعیت نارنجی بودند. در عین حال تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۱۹ به ۲۵۹ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۵ به ۱۸۹ افزایش یافت.
در هفته ۱۱۶ همه‌گیری کووید۱۹ در ایران، مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در پنج استان کشور صفر بوده است و در دیگر استان‌ها نیز کاهش بیماران بستری گزارش شده است. در استان تهران در هفته اخیر، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۸۲نفر، تعداد موارد بستری جدید ۹۵نفر و تعداد موارد فوتی جدید ۱۲نفر بوده است. همچنین در استان تهران در هفته اخیر موارد بستری و فوت  کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان در حد متوسط کشور بوده است.
بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته چهارم اردیبهشت‌ماه مصادف با هفته ۱۱۶ همه‌گیری کرونا در کشور، نشان می‌دهد در پنج استان زنجان، سمنان، فارس، کردستان و گلستان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا صفر بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7907/1/612923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها