وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اهالی فرهنگ و رسانه استان اصفهان:

دولت به‌دنبال تصدیگری در حوزه فرهنگ نیست


گروه فرهنگی: وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به اصفهان طی دیداری با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگ و هنر و همچنین رسانه را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه عنوان کرد. او تأکید کرد  دولت پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌داند.
تلاش برای بازگشت فعالیت‌های فرهنگی به ریل عادی
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر روز دوشنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: «برای بازگشت همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود در تلاش هستیم و در این مسیر ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت‌‌های کاری این وزارتخانه است.»
وی افزود: «در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.نگاه ما در دوره جدید یک نگاه جامع و عام به فرهنگ و هنر است و در دولت‌ مردمی تمام ارکان آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.» وی تصریح کرد: «ما قائل به انحصار نیستیم زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل کننده و حمایتگر تمامی ارکان مرتبط با فرهنگ و هنر باشد.» اسماعیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که پس از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشیم، ادامه داد: «دولت مردمی تمام همت و تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.»
پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم و باید این فرصت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ داده شود تا فعالیت‌های خود را بیش از قبل گسترش دهند. تمامی مشکلات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و رفع شود. فعالیت‌‌ها پس از شیوع ویروس کرونا به زمینه‌های مختلف مانند سینما و فروش بلیت بشدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم در سال گذشته رسیده است.»
وی ادامه داد: «کرونا به حوزه‌های مختلف موسیقی و تئاتر آسیب وارد کرد و باید در این زمینه واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری حوزه فرهنگ و هنر که از امروز آغاز شده بزودی پایان یابد و شرایط کار به حالت عادی برگردد و به نحو احسن پیش رود. با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید گسترش یابد و در این زمینه قصد داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در این بخش ایجاد کنیم.»
اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از گزارش‌های وضعیت موجود، در اخبار و فضای مجازی به جای برنامه‌های من قلمداد شده بود، تصریح کرد: «همین امر شماری از انتقادها را به وجود آورد که البته تمام انتقادها را به دیده احترام می‌نگرم و این مباحث را به دل نخواهم گرفت.» وی یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو در این وزارتخانه را تلاش برای ملی شدن صنایعی از جمله ، کاغذ و جوهر  و چاپ خواند و تأکید کرد که باید در اینها به خودکفایی دست پیدا کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از عکاسان و خبرنگاران تصریح کرد: «آنان جلوی چشم ما هستند اما کمتر دیده می‌شوند بنابراین باید از آنان حمایت صورت پذیرد.» اسماعیلی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و قابلیت آن برای جذب حداکثری گردشگران گفت: «اصفهان از بسیاری از شهرهای معروف اروپا مانند پاریس و لندن زیباتر  و پر جمعیت تراست. در این خطه تمامی اجزای مرتبط با فرهنگ و هنر به صورت یک جا جمع شده و این خصوصیات در هیچ کجای دنیا و کشور وجود ندارد. استان اصفهان در حوزه فلسفه، حکمت و عرفان همواره یک چشمه جوشان بوده که در طول تاریخ، کشور را سیراب کرده است.» گفتنی است در این نشست نمایندگانی از بخش‌های گوناگون مانند مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون‌های قرآنی و مساجد نظرات خود را بیان کردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7713/1/585707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها