روحانی در آیین افتتاح ط‌رح های ملی دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی:

واکسیناسیون را از پایان بهمن آغاز می‌کنیم



رئیس جمهوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم، گفت: به محض اینکه کادر درمان و افراد پرریسک از واکسن استفاده کنند، شرایط کاملاً تغییر می‌کند و بعد هم مردم از آن استفاده خواهند کرد. به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح ط‌رح های ملی دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی گفت: در بخش آموزش و پرورش که بخش مهمی است در بخش ابتدایی تنها ۷ میلیون دانش‌آموز مشغول تحصیل اند و بخش متوسطه هم به همین صورت و یک جمعیت ۱۴ میلیونی مشغول تحصیل هستند. او با بیان اینکه سال سختی برای دانش‌آموزان گذشت، گفت: الان بعضی از مدارس با شرایطی باز است اما آن طور که دلخواه بود، امکان پذیر نشد. هر چند دانش‌آموزان از طریق برنامه شاد از تحصیل محروم نشدند اما شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان نبود و نتوانستند به خوبی از فضای ورزشی استفاده کنند. وی با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم امیدواریم شرایط برای آموزش، ورزش و گردشگری مناسب‌تر شود، گفت: به محض آغاز شدن واکسیناسیون حتماً شرایط بهتری خواهیم داشت. میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد می‌شود و امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد بازارشود و مردم بتوانند استفاده کنند بنابراین شرایط حتماً سال آینده متفاوت خواهد بود البته همکاری مردم اصل است. وی با بیان اینکه افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی در چهل و پنجمین جلسه افتتاحیه‌های سال ۹۹ می‌تواند فضای پرنشاطی در کشور به‌وجود بیاورد، گفت: امسال کارهای بزرگی در بخش آموزش و پرورش انجام شده است، بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی و ۱۴ هزار و ۷۶۳ کلاس در سال‌جاری افتتاح شد. در بخش آموزش هم علاوه بر کارهایی که برای تدریس معلمان انجام می‌شود، فضای آموزشی و ورزشی هم در حال ساخت و بازسازی است. وی بخش گردشگری را به‌عنوان یک بخش بسیار مهم در کشور توصیف کرد و افزود: بخش فرهنگ، بخش بسیار مهم در فرهنگ، آموزش جامعه و در زیرساخت مسائل مهم انسانی است ولی در بخش گردشگری، یک فضای بسیار خوب برای اقتصاد کشور است. اگر ما بخش مسکن و صنایع غذایی را در نظر بگیریم در سومین یا چهارمین بخش نوبت اقتصاد گردشگری می‌رسد. صنعت گردشگری صنعت بسیار مهم است هم خود این صنعت و هم لوازم آن. روحانی ادامه داد: وقتی یک مکانی مرکز گردشگری می‌شود، یعنی جاده، راه‌آهن، فرودگاه، مغازه‌ها و بازارهایی در آنجا افتتاح می‌شود و لوازم بسیار زیادی دارد، وقتی مرکزی به مرکز گردشگری تبدیل می‌شود کاملاً پیشران است و جامعه را کاملاً متحول می‌کند.
رئیس جمهوری افزود: اینکه در آمار گفته‌اند ما در سال‌های اخیر توانستیم تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم بسیار حائزاهمیت است. البته در این یک سال گذشته به این صنعت خیلی فشار آمد و بخش گردشگری ما دچار مشکل شد. دولت تا حدی که توانست به اینها کمک کرد امیدواریم سال آینده در ماه‌های بهار و خصوصاً بعد از تابستان، شرایط کاملاً متفاوت و گردشگری ما متحول شود. وی یادآور شد: همین الان هم در شرایط فعلی به بسیاری از فضاهای گردشگری مجوز داده می‌شود منتها با مراعات همه پروتکل‌هایی که هست. الان هتل‌های ما و همه جاهایی که میهمان‌پذیراند فعال هستند منتها با شرایطی که ما داریم یک مقداری با محدودیت می‌توانند از این فضاها استفاده کنند. رئیس جمهوری با بیان اینکه در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه گردشگری افتتاح شده است، اظهار کرد: همان‌طور که آقای مونسان هم گفتند، ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این دولت افتتاح شده است. امروز هم شاهد بودیم که ۱۳۵ پروژه افتتاح شد.
روحانی افزود: در حال حاضر ۶۷۰ هتل در حال احداث است که بخشی از اینها در همین دولت به اتمام رسیده و افتتاح می شود و تعداد طرح‌ها، افزایش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. وی ادامه داد:  در بخش میراث فرهنگی در این دولت، ۲۰۳ موزه افتتاح شده که تحول بسیار بزرگی است.   رئیس دولت تدبیر وامید افزود: پیش‌بینی من این است که در ماه‌های آینده شرایط بهتری هم برای فضاهای آموزشی ما و هم برای فضاهای گردشگری خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7558/1/568350/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها