سید حسن خمینی:

هیچ نهادی را متولی انحصاری تفسیر امام نمی‌دانیم


مراسم معارفه سرپرست جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) صبح روز پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، جمعی از اعضای بیت امام، مسئولان مؤسسه و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در حسینیه جماران برگزار شد. به گزارش جماران، در این مراسم طی حکمی از سوی سیدحسن خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری به عنوان سرپرست جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منصوب شد.
کمساری سمت‌هایی همچون مشاورت و ریاست مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، معاون استاندار و رئیس سازمان ملی جوانان استان کرمان، ریاست جشنواره اشراق و معاونت فرهنگی و هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را در کارنامه مدیریتی خود دارد. همچنین حمید انصاری قائم مقام سابق مؤسسه نیز طی حکمی از طرف سیدحسن خمینی به عنوان مشاور عالی وی منصوب شد. پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری سرپرستی مؤسسه را عهده‌دار بود و حمید انصاری به عنوان قائم مقام وی به خدمت اشتغال داشت، اما با تغییر اساسنامه سمت قائم مقامی در مؤسسه حذف می‌شود.
سیدحسن خمینی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تغییرات مدیریتی در این مؤسسه گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در آینده به صورت شورایی پیش خواهد رفت. البته آقای کمساری سرپرست آن خواهند بود، ولی هیأت مدیره‌ای همراه خواهند بود که مؤسسه را کمک کنند.
وی یادآور شد: مؤسسه در طول عمر خودش با تمام توان ایستاده که امام وجه‌المصالحه هیچ تفکر و جناحی نشود و اتفاقاً بخش مهمی از اتهامات به خاطر این است که این مجموعه استقلال خودش را حفظ کرده و با موج‌های گذرا همراه نشده است.
سیدحسن خمینی افزود: ما نه خودمان و نه هیچ نهادی را متولی انحصاری قرائت و تفسیر شخصیت و اندیشه امام نمی‌دانیم و هیچ‌وقت نیز جلو نقل خاطرات از امام را نگرفته‌ایم؛ گرچه اگر جایی سندی برخلاف آن داشته باشیم، منتشر می‌کنیم.
وی اظهار داشت: ایستادن بر مواضع بسیار سخت است و ما باید بر عقیده‌ای که داریم ثابت‌قدم بمانیم و ارزش مؤمن هم این است که در فراز و فرودها ایستادگی کند.
یادگار امام در پایان گفت: بسیاری افراد جانشان را در راه امام دادند و ما هم اگر لازم باشد باید آبرویمان را بدهیم. ان‌شاء‌الله دوستان با همت بتوانند این مسیر را ادامه بدهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7526/1/564324/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها