ادعای قاتل محاکمه را ناتمام گذاشت
گروه حوادث/ مرد جوان که در جریان سرقت نافرجام، نگهبان یک ساختمان نیمه کاره را به قتل رسانده بود صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 25 اسفند سال 95 با خبر قتل نگهبان ساختمانی نیمه کاره در بومهن آغاز شد. تحقیقات میدانی پلیس مشخص کرد که مقتول پیش از مرگ با فردی که قصد سرقت از یک مغازه پرنده فروشی را داشته درگیر شده و توسط او به قتل رسیده است. البته مرد نگهبان پیش از مرگش تا حدی موضوع را روشن کرد و در حالی که بسختی صحبت میکرد اصل ماجرا را اینگونه به مأموران شرح داد: در اتاق نگهبانی بودم که صدای ضربه زدن به دیوار توجهم را جلب کرد از اتاق بیرون آمدم و دیدم که مرد جوانی قصد دارد دوربین مداربسته را تخریب کند. جلو رفتم تا هم مانع کارش شوم و هم بدانم که چرا قصد خراب کردن دوربینها را دارد که باهم درگیر شدیم و در یک لحظه چند ضربه چاقو به من زد دیگر نتوانستم مقاومت کنم از همسایهها کمک خواستم تا نجاتم دهند. آن جوان هم پس از اینکه متوجه وخامت حال من شد از آنجا فرار کرد.
نگهبان ساختمان نیمه کاره ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت و پس از آن هم فوت کرد.
مأموران تحقیقات خودشان را در مسیر شناسایی و دستگیری عامل قتل ادامه دادند تا اینکه دوربینهای مداربسته مورد رصد قرار گرفت و چهره تخریب کننده دوربین که مقتول پیش از مرگش مدعی شده بود با ضربههای چاقوی او مصدوم شده شناسایی و پس از ردیابی پلیس به اتهام قتل عمد دستگیر شد.
متهم پس از بازداشت و در جریان بازجوییهای اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: من از ساکنان بومهن هستم و آن روز برای سرقت از مغازه پرنده فروشی به آنجا رفته بودم اما پیش از سرقت متوجه دوربین مداربسته ساختمان نیمه کاره شدم و بلافاصله تصمیم گرفتم دوربین را تخریب کنم و سرقتم را انجام دهم. در حال شکستن دوربین بودم که فردی به سمتم آمد و خواست مانع کارم شود که باهم درگیر شدیم و او شروع به فریاد زدن کرد. من از ترسم چند ضربه چاقو به او زدم و وقتی دیدم بشدت مصدوم شده از آنجا فرار کردم.با اظهارات صریح متهم و بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست او صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در ابتدای جلسه دادگاه و پس از قرائت کیفرخواست، 3 فرزند قربانی درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و همه چیز را انکار کرد و گفت: من تحت فشار روانی قتل را گردن گرفتهام. ولی در واقع مرتکب هیچ قتلی نشدم. زمانی که آن مرد نگهبان کشته شد من اصلاً در بومهن نبودم و برای انجام کاری به شمال کشور رفته بودم.
پس از اظهارات جدید متهم قضات شعبه دهم پرونده را به دادسرا ارجاع دادند تا تحقیقات بیشتری در خصوص ادعای تازه متهم صورت گیرد.
مخفی شدن در صندوق عقب برای سرقت از مسافران
گروه حوادث/ سارق حیله گر با مخفی شدن در صندوق عقب خودروی دوستش 20 کیلومتر با او همسفر شد تا در فرصتی مناسب، از زن مسافر سرقت کند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 12 خرداد زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن خود و سرقت اموالش توسط سرنشینان یک خودروی قهوهای رنگ خبر داد و گفت: صبح بههمراه دخترم و برادرزادهام از اسلامشهر سوار یک خودروی عبوری شدیم و به پاسگاه نعمت آباد آمدیم. آنجا دخترها پیاده شدند و من به راننده گفتم برای خرید مرا به بازار میوه و ترهبار چهاردانگه ببرد.او ادامه داد: در نزدیکی بازار بودیم که ناگهان راننده پراید به این بهانه که خودرواش جوش آورده و باید آب داخل رادیاتور بریزد، توقف کرد. چند لحظه بعد ناگهان مرد جوانی روی صندلی عقب نشست. تصور کردم که او هم مسافر است. اما هنوز مسافتی نرفته بودیم که مرد جوان که روی صندلی عقب نشسته بود گلویم را فشار داد و با تهدید، طلاها، گوشی تلفن همراه و پولهایی را که داشتم سرقت کرد. آنها بعد از سرقت طلاهایم مرا پیاده نکردند بلکه به پرسهزنی در شهر ادامه دادند. در نهایت پس از نیم ساعت آنقدر سرو صدا کردم که مرا در یکی از محلههای جنوبی پایتخت از خودروشان به بیرون انداختند.
با شکایت زن جوان، مأموران پلیس بلافاصله وارد عمل شدند. برای بهدست آمدن ردی از پراید سواران، مأموران به بازبینی دوربینهای مداربسته محل تردد متهمان پرداخته و بدین ترتیب شماره پلاک خودروی آنها بهدست آمد. مأموران مالک خودرو بهنام امیر را احضار کردند اما وی در تحقیقات مدعی شد که خودرواش را اسفند ماه فروخته است.در ادامه بررسیها مأموران به سراغ خریدار جدید خودرو که حمید نام داشت رفتند. وی در تحقیقات اولیه به سرقت از میترا با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد. بدین ترتیب همدست او نیز بازداشت شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دو متهم به اتهام آدم ربایی و سرقت روانه بازداشتگاه شدند.
گفتوگو با راننده خلافکار
چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟/ همدستم بهنام پیشنهاد داد. من مدتی است که با خودروام مسافربری میکنم. بهنام گفت مسافرهایی را که طلا و پول با خودشان دارند شناسایی کنم. من هم همین کار را کردم، چند باری میترا را بهعنوان مسافر سوار کرده بودم. طلای زیادی همیشه با خودش داشت به همین خاطر دیدم میترا سوژه خوبی برای سرقت است.
نقشهتان چطور بود؟/ طبق نقشه بهنام در صندوق عقب خودروام پنهان شد. از اسلامشهر به سمت تهران به راه افتادیم. وقتی دو دختری که با میترا بودند از ماشین پیاده شدند، به سمت چهاردانگه به راه افتادم. در نزدیکی بازار ترهبار بود که به بهانه جوش آوردن ماشین خودرو را متوقف کردم و به بهانه آب برداشتن از صندوق عقب در صندوق را باز کردم تا بهنام بیرون بیاید و سوار خودرو شود. بعد هم با تهدید سرقت را انجام دادیم.
با بهنام چطور آشنا شدی؟/ مغازه لباس فروشی داشت و زمانی که من دستفروشی میکردم محل کسب و کارم در نزدیکی مغازه بهنام بود و با هم آشنا شدیم.
محاکمه متهمان پرونده سقوط هواپیمای تهران - طبس
گروه حوادث/ نخستین جلسه رسیدگی به اتهام مقصران حادثه سقوط هواپیمای تهران – طبس در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می شود.
بهگزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در این جلسه دادگاه که صبح چهارشنبه - امروز - در شعبه 1057 مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار میشود به اتهام 4 نفر از جمله ریاست وقت سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر کل دفتر عملیات پرواز، مدیر کل وقت دفتر مهندسی و قابلیت معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی رسیدگی خواهد شد که بر اساس کیفرخواست اتهام آنها معاونت در قتل شبه عمد 40 نفر، مشارکت در تسبیب در قتل شبه عمد 40 نفر و مشارکت در تسبیب ضرب و جرح شبه عمد 8 نفر است.
حادثه سقوط هواپیمای آنتونف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ساعت 9:18 صبح یکشنبه 19 مرداد سال 93 رخ داد و هواپیما که تازه از باند بلند شده بود، در شمال شرقی فرودگاه مهرآباد و در بلوار شیشه مینا شهرک آزادی کنار یک منطقه مسکونی دچار تکانهای شدیدی شد و ناگهان به زمین برخورد کرد و شعله ور شد. در این حادثه 40 سرنشین هواپیما جان باختند و 8 مسافر نیز مصدوم شدند.
رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور با گذشت بیش از 18 ماه از سانحه هواپیمای آنتونف 140 اعلام کرد، نتیجه کار کارشناسی تیم بررسی سانحه هواپیمایی نشان داده که نقص فنی پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما بوده است و با توجه به کارایی هواپیما و بررسیهای تخصصی صورت گرفته روی همه احتمالها و نظریهها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و مؤثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار بموقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما بوده است. مشاور رسانهای رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه اذعان کرد: بررسیها با توجه به مستندهای موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما به دست آمده و از میان سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان، عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.با تکمیل تحقیقات، دادگاه رسیدگی به این پرونده، امروز -چهارشنبه- در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار میشود.
مرگ غم انگیز 4 کودک در رودخانه
گروه حوادث / سهلانگاری والدین 4 کودک نیکشهری باعث شد تا آنها در رودخانه غرق شوند.مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتو گو با خبرنگار حوادث «ایران» در این باره گفت: حدود ساعت 19 عصر دوشنبه خبر غرق شدن 4 کودک هشت تا یازده ساله در رودخانه روستای دینار کلگ نیکشهر به سامانه ١١۵ اورژانس کشور اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
امدادگران به محض حضور در محل با پیکرهای پارسا بلوچ زهی 10 ساله، امیرحسین بلوچ زهی 11 ساله، عماد بلوچ زهی 8 ساله و امیرمحمد بلوچ زهی 8 ساله در حالی رو به رو شدند که با کمک مردم از آب بیرون کشیده شده بودند؛ پس از آن عملیات احیای قلبی و ریوی روی این کودکان انجام شد ،اما هر 4 کودک با وجود تلاشهای صورت گرفته جان سپردند.
انفجار کپسولهای اکسیژن باز هم قربانی گرفت
گروه حوادث / انفجار مهیب کپسولهای اکسیژن در کارگاهی واقع در باقرشهر 2 کشته و 3 مصدوم داشت.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور به خبرنگار «ایران» گفت: ساعت 3 بامداد سهشنبه وقوع یک حادثه حریق در کارخانه اکسیژن واقع در خیابان منصوری باقر شهر به سامانه ١١۵ اورژانس کشور گزارش داده شد که بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. بررسی تکنیسینهای اورژانس در محل مشخص کرد که دو مرد ٣٢ و ۴٠ ساله جانشان را از دست دادهاند و سه مرد 44، 45 و 49ساله دچار مصدومیت شدند که مرد 44 ساله در محل مداوا شد اما دو نفر دیگر به خاطر شدت جراحات وارده به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شدند.
در همین رابطه امین بابایی، بخشدار کهریزک نیز گفت: این حادثه در یک منطقه کاملاً صنعتی رخ داده است. طبق بررسیهای اولیه بیاحتیاطی کارگران کارگاه هنگام پرکردن کپسول اکسیژن دلیل اصلی حادثه بوده است. پس از آن بلافاصله نیروهای آتشنشانی خودشان را به محل رساندند و در کمترین زمان ممکن جلوی گسترش حریق و انفجارهای بعدی را گرفتند.
این حادثه در خیابان توریسم باقرشهر در یک منطقه کاملاً صنعتی اتفاق افتاده است. شدت انفجار کپسولهای اکسیژن به حدی بوده است که دیوارهای کارخانه سایپا پرس در جنب این کارگاه نیز تخریب شده است.