مقر احزاب تجزیه طلب کومله و دموکرات در شهرهای اربیل و سلیمانیه عراق مورد حمله قرار گرفت

مرکز فرماندهی تروریست‌ها هدف جدید پهپادهای سپاه


گروه سیاسی/  گروهک‌های مسلح تجزیه‌طلب در داخل و خارج از کشور در هفته‌های اخیر بشدت فعال شده‌اند، از همین رو، روز گذشته نیروهای مدافع امنیت کشورمان بار دیگر رهبران و عقبه لجستیکی آنها را که در خاک عراق مخفی شده‌اند زیر آتش حملات خود قرار دادند. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای، از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد. در این اطلاعیه ذکر شده است: در ادامه انهدام مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقرهای باقیمانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد دوشنبه، هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند. طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی بر تروریست‌ها وارد آمد.
لانه دشمن را نابود می‌کنیم
در همین خصوص سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه  گفت: پیش از حمله به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان، هم به طرف‌های عراقی و هم به دولت اقلیم کردستان هشدار داده بودیم که تا وقتی دشمنان انقلاب اسلامی و کشور داخل خاک آنها لانه کرده و از منشأ آن لانه‌ها به مردم و کشور ما آسیب برسد به آنها حمله کرده و نابودشان می‌کنیم.
فدوی درباره اینکه آیا اسناد و مستندات کافی برای حمله به مقر تروریست‌ها وجود داشت، توضیح داد:  در حمله اخیر صددرصد اشراف اطلاعاتی داشتیم.
نگرانی امریکا از حمله به تروریست‌ها
درحالی ایران برای چندمین بار پس از عدم انجام تعهدات اقلیم کردستان عراق به قول‌های داده شده مقر تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها را مورد هدف قرار داده است که «براد کوپر» فرمانده نیروی دریایی ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به «سِنتکام» نسبت به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای تروریست‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق واکنش نشان داد. فرمانده سنتکام که نیروهای تحت امر او به صورت غیرقانونی در کشورهای سوریه و عراق حضور دارند مدعی شد حملات ایران به گروهک‌های تروریستی مسلح در اقلیم شمال، ثبات عراق و خاورمیانه را به خطر می‌اندازد. مقامات اقلیم کردستان نیز بدون آنکه حسن نیت در عمل به تعهدات داده شده را نشان دهند، مواضعی تکراری اتخاذ کردند. این درحالی است که در ناامنی‌ها و اغتشاشات اخیر کشورمان بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند؛ ضمن آنکه در دو ماه گذشته تروریست‌ها قاچاق سلاح از مرزهای غربی به داخل خاک کشورمان را تشدید کرده‌اند.
70 سند از تحرکات تروریست‌ها
در همین خصوص محمد کاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به شبکه خبری العالم گفت که جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 سند درباره حضور گروه‌های تروریستی مسلح در این منطقه به مسئولان اربیل ارائه کرده است. وی با بیان اینکه تهران از دولت عراق و مسئولان کردستان خواست که گروه‌های تروریستی را ظرف کمتر از 10 روز خلع سلاح کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با دولت فدرال و مسئولان کردستان توافق کرده بود که نیروهای عراقی در مرزهای کردستان مستقر شوند، ولی این وعده نیز عملی نشد. سفیر تهران در بغداد با بیان اینکه دولت عراق با این مطالبه موافقت کرده است، خبر داد که بغداد در خصوص خلع سلاح گروه‌های تجزیه‌طلب و اپوزیسیون، زمان درخواست کرده است. آل‌صادق با تأکید بر اینکه گروه‌های تجزیه‌طلب باید خلع سلاح شده و به اردوگاه‌ها به عنوان آوارگان بازگردانده شوند، خاطر نشان کرد: با طرف عراقی، بر اساس یک یادداشت تفاهم بین دستگاه‌های قضایی ایران و عراق، بر سر تبادل افراد تحت تعقیب توافق کردیم.
گمانه‌ها در خصوص یک حمله زمینی
دخالــــت‌ها و خرابـــــــــکاری‌‌های توطئه‌کنندگان در اقلیم عراق باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص اقدامات دیگر ایران علیه تجزیه‌طلبان در شمال عراق شده است. 
روز گذشته کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اظهارنظرها بیانگر این است که ایران به عراق گفته اگر اقدام قاطعی علیه تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها در نواحی مرزی دو کشور انجام ندهد ایران مجبور خواهد شد به صورت زمینی اقدام نظامی علیه این گروه‌ها انجام دهد، گفت: ما موضع خود را در خصوص فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در نواحی مرزی دو کشور ایران و عراق پیش از این اعلام کرده‌ایم. امیدواریم که دولت مرکزی عراق با بسط حاکمیت خود و استقرار نیروهای مرزبانی و نظامی خود در طول مرزهای مشترک دو کشور مانع فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب شود تا ایران مجبور نشود برای دفع تهدیدات علیه خود دست به اقدامات بازدارنده دیگری بزند.وی ادامه داد: ما به وعده‌هایی که دولت عراق در این زمینه داده همچنان امیدواریم و انتظار داریم دولت عراق به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و مرزهای دو کشور مرزهای صلح و امنیت باشد.
دو نشست مقامات امنیتی ایران و عراق
کنعانی،‌سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با بیان اینکه در یک ماه گذشته شاهد برگزاری دو جلسه در تهران و بغداد بین مسئولان عالی امنیتی دو کشور بودیم، گفت: در این دو جلسه مشخصاً انتظارات و توقعات ایران به وضوح بیان و تأکید شد که نباید اقلیم کردستان عراق محل صدور تسلیحات و تجهیزات به ایران باشد و در اختیار آشوبگران و تروریست‌ها برای سلب امنیت شهروندان ایرانی قرار بگیرد، متأسفانه تا الان این انتظاراتی که ایران داشته، برآورده نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8059/1/634274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها