پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت محمدرضا حکیمی

دانشمندی جامع، ادیبی چیره‌دست اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم و متفکر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم و متفکر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی قدس‌الله‌نفسه را دریافت کردم. ایشان دانشمندی جامع و ادیبی چیره‌دست و اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند. ایشان عمر را فارغ از ارائه‌ها و پیرایه‌های مادی، در خدمت معارف والای قرآن و سنت گذرانده و آثاری ارزشمند از خود به‌جا نهادند. بهره‌گیری از محضر پر فیض و نفس گرم استادان معرفت و معنویت در مشهد مقدس، ذخیره‌ای از توکل و تعبّد و غنای نفس در دل و جان این شخصیت عزیز به‌جا نهاده بود که تا آخر عمر با برکتش وی را استوار می‌داشت. این‌جانب فقدان اندوهبار این رفیق دیرین را به خاندان مکرم حکیمی و بازماندگان بویژه برادر بزرگوار ایشان و نیز به همه دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌نمایم.
 سیدعلی خامنه‌ای / ۱ شهریور ۱۴۰۰
همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری هم با صدور پیامی درگذشت «رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار محمدرضا حکیمی» را به عموم ارادتمندان بویژه مردم مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی تسلیت گفت. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در آغاز نشست علنی دیروز درگذشت مرحوم حکیمی را تسلیت گفت. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و… هم در پیام هایی جداگانه درگذشت حکیمی را تسلیت گفتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7706/1/585044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها