اخبـــــار


مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:
مقابله با استثمار کودکان باید پیگیری شود

 مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بر لزوم ایفای نقش صحیح مردم و دستگاه‌های متولی برای حل معضل کودکان کار و خیابان تأکید کرد.
احمد احمدی صدر در اولین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی (کار و خیابان) گفت: هنگامی که چالش‌های عدم حمایت از این اطفال و کودکان را بررسی کردیم نتیجه قابل تأملی به دست آمد که چرا در حوزه کودکان در معرض آسیب با وجود ۱۴ دستگاه متولی که همگی مکلف به اجرای قوانین و مقررات حمایت از کودکان کار و خیابان هستند، اما در حال حاضر شاهد صحنه‌هایی هستیم که کودکان را در کوچه‌ها، خیابان‌ها، کارگاه‌ها و... مشاهده می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: با همه گروه‌ها و NGO‌های فعال در این حوزه و همچنین سازمان بهزیستی جلساتی برگزار شد و به نتایج مثبتی رسیدیم. همچنین در قرارگاه تحول اجتماعی، میز کودکان کار تشکیل و مشاوره‌های ارزشمندی دریافت شد که نهایتاً چند سؤال اساسی شکل گرفت از جمله آنکه آیا ضوابط و قوانین در حوزه حمایت کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب کافی است یا ناقص است؟ آیا همه نهادها و دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه بدرستی عمل می‌کنند؟ آیا یک روش علمی و فنی متکی بر تجربه سال‌های گذشته ارائه شده است یا خیر؟
وی ادامه داد: قطعاً مسأله کودکان کار و خیابان مسأله‌ای چندوجهی است که بخشی از آنها به صورت سازماندهی شده و به نفع سودجویان مورد استثمار قرار می‌گیرند و بخش دیگری در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تلاش و فعالیت می‌کنند. وقتی مسأله کار را تبیین نمی‌کنیم عده‌ای سوء‌استفاده می‌کنند و عناوینی چون مقابله با کار کودک به اشتباه مطرح می‌شود، در حالی که مقابله با استثمار کودکان را باید پیگیری کنیم. کار جوهره مرد است و از نوجوانی و سن کار این موضوع مطرح می‌شود اما نیاز است که تفکیک لازم در این مباحث مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: از همه افرادی که در حوزه ساماندهی این وضعیت ایده و نظر دارند دعوت می‌کنیم به قرارگاه بیایند و ایده و نظر خود را ارائه دهند تا شاهد رشد بیشتر در این حوزه باشیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:
نرخ ازدواج برای دومین سال متوالی مثبت شد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مثبت شدن نرخ ازدواج برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: تعداد ۵۶۸ هزار و ۹۳۰ ازدواج در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است که رشد ۲.۲ درصدی را نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد.
به گزارش «ایران»، وحید یامین‌پور در حساب توئیتر خود نوشت: «بعد از سال‌ها نرخ منفی ازدواج، آمار ازدواج برای دومین سال متوالی مثبت شد. تعداد ۵۶۸ هزار و ۹۳۰ ازدواج در سال ۱۴۰۰ ثبت شده که رشد ۲.۲ درصدی را نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد. کاهش تشریفات ازدواج در دوران کرونا و افزایش ۸ تا ۱۰ برابری مبلغ وام ازدواج (طی ۴ سال) تأثیر مثبتی در این رشد داشته است.»
وی با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت امسال، ۸۳ هزار و ۸۵۷ نفر از متقاضیان، وام ازدواج را دریافت کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷۴ درصد رشد داشته است، در توئیت دیگری افزود: «اما براساس گزارش‌ها برخی شُعب با تخطی از دستورالعمل‌ها درخصوص ضامن برای متقاضیان مشکل ایجاد می‌کنند. با وزیر محترم اقتصاد قرار گذاشتیم نظارت را تقویت کنیم.»

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش خبر داد
رصد و شناسایی مدعیان تقلب در کنکور

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه حفاظت از امنیت آزمون سراسری، یک خواسته و مطالبه ملی است، گفت: به داوطلبان عضو در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی که مدعی تقلب هستند هشدار می‌‌دهم تا گرفتار سوداگران کنکور نشوند.
دکتر محمدحسین حاجیلو در هشتمین جلسه شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون‌ها، گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفالگر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شوند، مورد حمایت قاطبه مردم است.
رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان سنجش در فرایند برگزاری آزمون، گفت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است و حفاظت آزمون‌ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود و سوابق برگزاری آزمون در سال‌های متمادی هم نشان می‌دهد امنیت در این بخش‌ها همواره برقرار بوده است.
دکتر حاجیلو با اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی از فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند. وی با اشاره به اینکه فعالیت مدعیان تقلب در کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت‌ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بویژه پلیس فتا قرار دارند، گفت: عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و همچنین استفاده از ابزارهای ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است و از طرف دیگر کسانی که در این گروه‌ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می‌کنند نیز علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات‌های بیشتر قانونی نیز خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد
نسخه‌ الکترونیک تأمین‌اجتماعی در ایستگاه آخر

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در زمینه نسخه‌ الکترونیک با وجود پیشرفت قابل ملاحظه، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و روند ارتقا و تکمیل این طرح باید به‌سرعت تکمیل شده و در آینده نزدیک تمامی نسخ در بستر سامانه الکترونیک تجویز و پیچیده شوند.
میرهاشم موسوی در جلسه بررسی وضعیت نسخه‌ الکترونیک اظهار کرد: توجه به نظرات و دیدگاه‌های مدیران استانی برای رفع مشکلات و ارتقای سامانه نسخه الکترونیک بسیار ضروری است و مدیران و کارشناسان حوزه فناوری‌ اطلاعات باید با مدیران و کارشناسان استان‌ها ارتباط مداوم داشته باشند و در صورت نیاز با حضور در استان‌ها و یا دعوت از مدیران استانی به ارزیابی دقیق وضعیت سامانه نسخه‌ الکترونیک بپردازند و ایرادات احتمالی را برطرف کنند.مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: نظارت و بازرسی منظم از داروخانه‌های طرف قرارداد برای اطمینان از کارکرد مناسب سامانه نسخه ‌الکترونیک و توجه ویژه به پایداری و سرعت قابل قبول سامانه نیز باید مورد توجه باشد و اختلال در سامانه نسخه ‌الکترونیک به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/22/616383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها