سخنگوی دولت ضمن تکذیب خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین اعلام کرد

دولت ‌اهل تصمیمات یک‌شبه نیست


سخنگوی دولت، آنچه در رسانه‌ها با عنوان گرانی بنزین مطرح شده را ناصحیح و سوء‌برداشت از نامه معاون اقتصادی رئیس جمهور خواند و تأکید کرد که قرار نیست بنزین گران شود و دولت هم اهل تصمیمات یک‌شبه نیست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری جهرمی با بیان اینکه قرار نیست بنزین گران شود و دولت ‌اهل تصمیمات یک‌شبه نیست، تأکید کرد: حتماً اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.
سخنگوی دولت درباره این طرح که قرار شد به صورت آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم برگزار شود، گفت: در این طرح مقرر شده سهمیه بنزین، به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و 3 هزار تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر اگر کسی خودرو نداشته باشد نمی‌تواند از سهمیه بنزین هم استفاده کند، در حالی که سوخت، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است، اما کسی که مثلاً چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتاً این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد، در سوخت دیده نمی‌شود.
بهادری جهرمی تصریح کرد: اما با این تغییر که بنا شده به صورت آزمایشی انجام شود، کسی که خودرو ندارد هم می‌تواند با کد ملی خود سهمیه سوخت داشته باشد و آن را به قیمت مناسب به دیگران عرضه کند. وی پس از پایان این توضیحات، تأکید کرد: لذا خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.
اجرای آزمایشی طرح یارانه بنزین در کیش و قشم
شفاف‌سازی نخست سخنگوی دولت، دوشنبه شب انجام شد. او روز گذشته نیز در گفت‌وگوی مستقیم با بخش خبر نیمروزی سیما، درباره آنچه به صورت آزمایشی در زمینه توزیع بنزین در قشم و کیش اجرا می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.
بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه بنا نیست هیچ تغییری در شیوه توزیع بنزین یارانه‌ای و قیمت آن صورت گیرد، تصریح کرد: براساس طرح دولت با هدف عادلانه‌تر شدن توزیع بنزین، بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا می‌کند و سرپرست خانوار متولی یارانه بنزین خواهد بود.
وی با بیان اینکه هنوز این طرح جنبه اجرایی پیدا نکرده و تنها به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر بنزین سهمیه‌ای با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد با قیمت ۳ هزار تومان در اختیار صاحبان خودرو‌ها قرار می‌گیرد و در صورت اجرای طرح یادشده، مابه‌التفاوت این قیمت‌ها به عنوان یارانه بنزین به سرپرست خانوار‌هایی که خودرو ندارند تعلق خواهد گرفت. بهادری جهرمی گفت: اگر بناست یارانه‌ای برای بنزین داده شود، باید مابه‌التفاوت مستقیم آن به افرادی تعلق بگیرد که خودرو ندارند.
تکذیب افزایش قیمت بنزین در سال آینده
در همین حال، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز مباحث مطرح شده در رسانه‌ها درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده را گمانه‌زنی و کذب برشمرد.
فریدون حسنوند در گفت‌‎وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: تاکنون بحثی در دولت و مجلس درباره افزایش قیمت بنزین برای سال آینده مطرح نشده و موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها گمانه‌زنی است. نماینده اندیمشک گفت: در کمیسیون انرژی مجلس نیز بحثی در این باره مطرح نشده و افزایش قیمت بنزین در سال آینده کذب است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7805/1/595036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها