وزیر راه جزئیات طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد

20میلیون تومان آورده اولیه برای سه دهک اول


«در تهران ۴۵۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت بیست‌ساله برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و مصوبه آن را با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اقساط آن  به‌صورت پلکانی پرداخت شود.» این خبر را رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سیزدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات اعلام کرد و گفت: ایجاد بانک زمین را برای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار خود قرار داده‌ایم و درهمین‌ رابطه ۹۰۰ زمین نیز برای این طرح شناسایی و در سامانه ثبت شده است.امیدواریم تا یک ماه آینده کل بانک زمین تکمیل شود.در همین راستا محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به ایرنا گفته، آورده اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم ۲۰ میلیون تومان و برای سایر دهک‌ها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.در رابطه با مسکن ملی هم وزیر راه از آغاز ساخت مسکن ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: ساخت بیش‌ از ۱۶۰هزار مسکن مهر شروع شده‌است.
همکاری وزارت نفت در تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌ها حیاتی است
او همچنین اظهار داشت: لایحه قیر رایگان در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و باید وزارت نفت در این خصوص همکاری کند. به گفته وی امسال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه آزادراهی و بزرگراهی در دست کار است و می‌توانیم بسیاری از پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی را با روش‌های جدید تأمین مالی به اجرا برسانیم. قاسمی با بیان این‌که قیمت قیر به‌طور متداول در چند ماه گذشته افزایش‌یافته است، افزود: در شرایط سرما که امکان ادامه کار نیست ، باید در مجلس مذاکراتی صورت گیرد و قانون در این زمینه اصلاح شود. او درباره افزایش قیمت قیر در ماه‌های گذشته تأکید کرد: در شرایط بسیار سخت با افزایش قیمت قیر مواجه هستیم که البته برای پایین آوردن قیمت، مذاکراتی را در مجلس داشته‌ایم. امکانات نفتی در کشور بسیار زیاد است و نباید قیمت قیر تا این حد افزایش پیدا کند.
وام مسکن جوانان در ۱۴۰۰
در همین راستا معاون طرح و برنامه بانک مسکن نیز جزئیات دریافت تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان را تشریح کرد.محمد حسن مرادی گفت: در این حساب، افراد می‌توانند با انتخاب یکی از روش‌های سپرده‌گذاری متناسب با وضعیت درآمدی خود، مبالغی را به حساب واریز کرده و پس از طی یک دوره زمانی حداقل ۵ ساله از مزایای حساب مذکور که در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، جهت خرید  یا ساخت مسکن استفاده کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/1/591377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها