۱۷ مرداد روز خبرنگار است

روزگار تلخ و شیرین اهالی حقیقت


۱۷ مرداد روز خبرنگار است؛ از ۲۳ سال قبل که محمود صارمی، خبرنگار ایران جان شریف خود را در مزار شریف گذاشت و نام شریفش را برد در لوح شهدای قلم و در تقویم ماندگار شد. حالا هر ساله به یاد شهید صارمی، در هفدهم مرداد از خبرنگاران یاد و از کارشان تقدیر می‌شود. خبرنگاران در دو سال اخیر اما در فصل تازه‌‌ای از حیات کاری خود قرار گرفتند؛ با شیوع کرونا این خبرنگاران بودند که قلم و دوربین را به مراکز درمان بردند تا شاهد و راوی جدال نفسگیر بیماران و کادر پزشکی با ویروس مرگ باشند.
به تعبیر مهدی شفیعی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران «خبرنگار، خطرنگار است و بی‌ترس جان، نسخه مراقبت می‌نویسد و به دلسوزی و بی‌توقع، کلمه به کلمه نگرانی‌اش را فریاد می‌زند. سخاوت لایزالی که به‌رغم رنج معیشت، نجات‌جوی مردمی است که چشم به خوش‌خبری خبرنگاران دارند.
این روزهای دشوار، خبرنگاران راویان در سایه‌ای هستند که باید روایت شوند و ناگفته باقی نمانند.» خبرنگارانی بودند که در این خطرنگاری خود خبر شدند و چونان ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، جان شریف در راه شریف نهادند. خبرنگارانی که بی‌تاب ثبت وقایع و ضبط حقایقی هستند که روزگار تلخ و شیرین ما را می‌سازند. امروز روز اهالی حقیقت و راویان واقعیت است.
همراه با آثار و گفتاری از محمد بلوری، پرستو رفیعی، محمد آقازاده، فرامرز سیدآقایی، فرامرز قراباغی، ابراهیم بهشتی، حجت حکیمی، سمیه افشین فر، صادق دهقان، فرناز قلعه‌دار، مهدی ملکی، اسماعیل علوی، محمد مطلق، ندا انتظامی، فریبا خان‌احمدی، یوسف حیدری، سپیده پیری، سهیلا یادگاری، ندا سیجانی، محبوبه مصرقانی، حامد جیرودی، محمد محمدی سدهی، مریم طالشی، کامران علمدهی، مهسا قوی قلب، داریوش آزاد، محدثه جعفری.
این ویژه‌نامه را در آدرس irannewspaper.ir ببینید و بخوانید و دانلود کنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7695/1/583929/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها