وزیر بهداشت:

اثبات می‌کنیم واکسن ایرانی ارجح است


با آنکه رئیس جمهوری و تمام مسئولان کشوری در تلاش برای تأمین واکسن کرونا از منابع خارجی هستند و وعده داده شده بزودی واکسن کرونا در اختیار گروه‌های دارای اولویت قرار می‌گیرد با این حال و همزمان با تدارک خرید واکسن خارجی اخبار خوشی نیز از آغاز تست انسانی واکسن ایرانی در هفته جاری به گوش می‌رسد به‌طوری که وزیر بهداشت دیروز در رصدخانه طرح شهید سردار قاسم سلیمانی ضمن تأکید بر توان محققان داخلی گفت: باور کنید توانمندی این کار را داریم و ثابت می‌کنیم واکسن ایرانی ارجح است. دکتر سعید نمکی درباره وضعیت تأمین واکسن کرونا گفت: مسیر تهیه واکسن خارجی را داریم طی می‌کنیم. بحث کووکس را خوشبختانه با مکانیسمی حل کردیم و بزودی برای خرید از منابع غیرکووکس هم اخبار خوشی را به مردم خواهیم داد. شرط ما خرید واکسن مطمئن و دارای تأییدیه‌ها و گواهی‌های مورد وثوق است. امروز با یکی از سفرایمان نشستی دارم که بتوانیم از منابع مختلفی که دنبال می‌کنیم برای خرید واکسن به نتیجه برسیم. وی تأکید کرد:  خوشبختانه مراحل تست انسانی از این هفته آغاز می‌شود و منبع دیگری هم از هفته آینده مجوز تست انسانی را دریافت می‌کند. دکتر نمکی تأکید کرد: عزیزانی که در این راه ما را همراهی می‌کنند دلسرد نشوند. بانوی بزرگوار و دانشمندی در تیم‌ تحقیقات ما قرار دارد که متأسفانه حمله‌هایی به ایشان شده بود. این فقط به این دلیل است که این دانشمندان کنار بکشند، اما می‌دانم که مقتدرتر و توانمندتر از این هستید که از این صحنه پای بیرون بگذارید. ما در آینده نزدیک اثبات می‌کنیم که واکسن داخلی مان نسبت به بسیاری از واکسن‌هایی که در دنیا می‌سازند، ارجح است. وی خطاب به مردم‌ گفت: دعا کنید و همکاری کنید که روند کاهشی مرگ‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا که امروز به کمتر از یک‌‌سوم رسیده، ان‌شاءالله ادامه یابد.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به التهاب ناشی از جهش ویروس کرونا در جهان، در عین حال درباره وضعیت کشور گفت: وضعیت خوشبختانه در کشور ما در هفته‌ای که گذشت، مناسب‌تر بوده است و امروز به آمار مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیدیم و این اولین روزی است که بعد از چند ماه داریم به این آمار رو به کاهش به سمت ۱۰۰ نفر در روز را مشاهده می‌کنیم. البته یک نفر هم مرگ برای ما غم‌انگیز و ماتم‌زاست.
نمکی با اشاره به وضعیت منحنی کرونا در کشور، گفت: دیروز در بسیاری از استان‌ها مرگ و در برخی استان‌ها بستری صفر را تجربه کردیم.
وزیر بهداشت درباره وضعیت ویروس جهش‌یافته جدید انگلیسی و اظهارنظرها در این زمینه، اظهار کرد: تا این لحظه هرگز ردپایی از ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور ندیدیم و تمهیدات بسیاری هم اندیشیدیم که راه‌ها را برای ورود این ویروس ببندیم. البته همه می‌دانید که ویروس نه به ویزا نیاز دارد و نه به پاسپورت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7528/1/564621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها