جمعآوری بخاریهای غیراستاندارد از مدارس گلستان
گرگان - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان وعده داد برای سال تحصیلی جدید همه بخاریهای غیراستاندارد از مدارس استان جمعآوری شود.
به گزارش ایلنا، سیدرضا نظری اظهارکرد: برای سال تحصیلی جدید تمامی بخاریهای غیراستاندارد از مدارس جمعآوری میشود. تعدادی مدارس کانکسی نیز در برخی نقاط استان وجود دارد که بزودی جمع میشود تا دیگر شاهد حوادث [ناگوار] نباشیم. وی ادامه داد: ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار درسفر ریاست جمهوری به استان به آموزش و پرورش اختصاص داده شد. همچنین با همکاری خیرین ۴۴ پروژه ورزشی دراستان تا پایان سال افتتاح میشود. نظری بیان کرد: اعتبار این پروژهها ۲۰ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد آن توسط خیرین تأمین شده است. وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از سه هزار معلم کمبود داشتیم اما با تدابیر و اقدامات بموقعی که انجام دادیم هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: هم اکنون در گلستان دو هزار و ٢٠٠ مدرسه وجود دارد و همچنین برای تجهیز مدارس استان ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید مدارس استان کاملاً تجهیز شوند.
کاهش ۱۰ درصدی سهمیه آرد نانوایان متخلف در شهرستان البرز
کرج - فرماندار شهرستان البرز گفت: با تصمیم کارگروه آرد و نان شهرستان البرز، سهمیه آرد نانوایان متخلف و نانوایانی که نسبت به نصب کارتخوان اقدام نکردهاند، ۱۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایلنا، مصطفی غفوری در کارگروه آرد و نان شهرستان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی انجام شده که به تشکیل حدود ۷۵۰ پرونده منجر شده است. فرماندار شهرستان البرز افزود: هفت نانوای متخلف که تراکنشهای غیرمتعارف داشتند نیز شناسایی و ضمن کسر سهمیه با آنها برخورد شد. وی با تأکید بر الزام نصب تابلوی اطلاعات نانوایان گفت: نصب تابلوی یکسان اطلاعات نانوایی شامل ساعات کار و ایام تعطیل، میزان سهمیه و نوع پخت الزامی است. غفوری در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی حوزه آرد و نان اضافه کرد: اغلب نانوایان در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی داشتهاند و اندک نانوایان متخلف با اطلاعرسانی و پیگیری ساماندهی خواهند شد.
قدردانی استاندار البرز از تلاشهای سرپرستی روزنامه ایران در این استان
ایران زمین - مجتبی عبداللهی استاندار البرز به همراه رضا جهانشاه لو مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه ایران در این استان از تلاشهای خبرنگاران این دفتر در پوشش بموقع اخبار منطقه قدردانی کرد.
در این دیدار استاندار البرز گفت: رسالت انتشار اخبار صحیح و بموقع وظیفه سنگینی است که خوشبختانه در البرز اکثر قریب به اتفاق رسانهها بویژه روزنامه ایران در این حوزه خوب عمل کردهاند.
عبداللهی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات استان افزود: دولت سیزدهم همه تلاشاش را معطوف به اصلاح و اجرای زیرساختهای معیوب کرده و من بهعنوان نماینده دولت در البرز به مدیران استانی تأکید کردهام برای پیشبرد قطار توسعه و آبادانی باید تلاش مضاعف داشته باشند و کسانی که نتوانند خود را با این مهم هماهنگ کنند، مجبور به ترک این قطار خواهند بود.
در این دیدار حسن منصوریار سرپرست روزنامه ایران در البرز نیز ضمن قدردانی از حضور استاندار البرز گزارشی از فعالیتهای این روزنامه در استان ارائه کرد و با برشمردن برخی مشکلات، خواستار حمایتهای بیشتر نماینده عالی دولت در این زمینه شد.
بهبود ۲۵ پلهای نرخ تورم استان کرمانشاه
در نتیجه تشدید نظارتها بر بازار
کرمانشاه - براساس گزارش مرکز آمار ایران، در جدول نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ خانوارهای کل کشور، استان کرمانشاه با ۳۹.۹ درصد، کمترین میزان تورم در بین استانهای کردنشین را دارد.
به گزارش «ایران آنلاین»، استان کرمانشاه با ۳۹.۹ درصد از کمترین میزان تورم در بین استانهای کردنشین برخوردار است و همچون کردستان از یک نرخ تورم پایینتر از میانگین کشوری برخوردار است. همچنین کرمانشاه به لحاظ نرخ تورم در ماه قبل نیز از وضعیتی مشابه تیرماه برخوردار بود و ارزانترین استان کردنشین لقب گرفت.
براساس دادههای مرکز آمار کشور، ایلام با ۴۴.۸ درصد بیشترین میزان تورم در بین استانهای کردنشین را در دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ داشته و در عین حال در رتبه سوم گرانترین استانهای کشور قرار گرفته است.
آذربایجانغربی با ۴۴.۶ درصد دومین استان گران در بین استانهای کردنشین است و در رتبه چهارم گرانترین استانهای کشور قرار دارد و استان کردستان با نرخ تورم ۴۰.۴ درصد، از یک نرخ تورم پایینتر از میانگین کشوری (۴۰.۵ درصد) برخوردار است.
همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در تیرماه سالجاری کهگیلویهوبویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استانهای کشور برخوردار است.
۸۰ درصد کارخانههای شهرکهای صنعتی
استان اردبیل در مدار تولید
اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده، ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی دارای پروانه بهرهبرداری در شهرکها و نواحی صنعتی این استان فعال هستند. به گزارش ایرنا، محمد اهلی اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در بخش مدیریتی است که شرکت شهرکهای صنعتی تلاش میکند با برگزاری دورههای آموزشی متنوع، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاههای داخلی و خارجی و سایر برنامههای حمایتی دیگر که بهصورت رایگان به واحدهای تولیدی ارائه میشود، زمینه توانمندی و ارتقای دانش این نوع واحدها را فراهم سازد.
وی اظهار کرد: در بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی که خارج از اراده آنان است میتوان به مشکلاتی از قبیل نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بیمهای، مالیاتی، دستمزد، نوسانات ارزی و تأمین مواد اولیه اشاره کرد که برای حل این مشکلات، موضوع در جلسات ستاد تسهیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با هماهنگی دستگاهها و در چهارچوب قانون، مشکلات آنان برطرف میشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۲۸ واحد صنعتی در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال از رکود خارج میشود، افزود: یکی از مهمترین برنامههای این شرکت، احیای واحدهای راکد و غیرفعال است تا این واحدها با استفاده از ظرفیتهای موجود به چرخه تولید بازگردند.
پیمانکار به خاطر تأخیر در تخریب بقایای متروپل اخطار گرفت
داغ زخمی که در قلب آبادان هر روز تازه میشود
زهره افشار
خبرنگار
دوم خرداد ماه بود که برجهای دوقلوی متروپل به یکباره بر سر مردم آبادان آوار شد و آنها را داغدار 43 نفر از عزیزانشان کرد. هنوز زخم متروپل تازه است؛ خرابههای سازهای که قرار بود محلی برای کسب و کار، تفریح و... مردم باشد، حالا با گذشت نزدیک به سه ماه تنها یادآور لحظات دلهرهآور فاجعه ریزش مترو پل است. بقایای پیکر بیجان این سازه غول پیکر که درست در مرکز شهر قرار گرفته هر روز داغ خانوادههای جانباختگان این حادثه را تازه میکند و نمیگذارد تا زخمشان التیام یابد.
کسبه خیابانهای منتهی به خیابان امیری آبادان نیز که برجهای متروپل در آن واقع شده است، این روزها بهدلیل محدودیتهای تردد و خطری که بابت ریزش احتمالی باقیمانده سازه وجود دارد، کار و بارشان کساد شده و آنها نیز به نوعی گلهمند هستند و منتظر تخریب کامل متروپل و رفع محدودیتهای تردد تا شاید کسب و کارشان بار دیگر رونق بگیرد.
چند هفته پس از فاجعه متروپل و خروج پیکر جانباختگان از زیر آوار، تصمیم گرفته شد بقایای این سازه در یک بازه زمانی سه ماهه تخریب شود تا هرچه سریعتر کسبه اطراف متروپل فعالیتشان را از سر بگیرند و شورای تأمین استان نیز منطقه آزاد اروند را بهعنوان کارفرمای این طرح انتخاب کرد.
اما گویا تخریب مابقی این سازه با تأخیر مواجه شده و به این زودیها خبری از تخریب کامل نباشد که همین مسأله موجب رنجش خاطر مردم شده تا جایی که «احمد وحیدی» وزیر کشور نیز در بازدید از آبادان گفته هر چند متروپل از وضعیت بحران خارج شده و بحرانی نیست، اما مطالعات برای نحوه تخریب قدری طولانی شده است.
«جاسم کعب عمیر» یکی از شهروندان آبادانی به «ایران» گفت: سازه تخریبی متروپل در مرکز شهر و یک منطقه پر رفت و آمد واقع شده است و میتوان گفت 40 درصد جمعیت آبادان هر روز مجبورند از این منطقه عبور کنند.
این ساختمان مانند یک استخوان در گلوی شهر گیر کرده و هر روز بغض به گلو و اشک به چشممان میآورد حتی خانوادههایی که در جریان این فاجعه (بواسطه فقدان عضوی از خانواده) داغدار نشدهاند هم دیگر طاقت دیدن این سازه مخوف را ندارند. از مسئولان آبادان و استاندار میخواهیم اگر میخواهند درد و اندوه ما آبادانیها را کاهش دهند فکری به حال این سازه کنند.
احتمال تغییر پیمانکار تخریب متروپل
«محمد رضا اسکندری» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتوگو با «ایران» تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای تأمین استان خوزستان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) بهعنوان پیمانکار تخریب بقایای ساختمان متروپل آبادان تعیین شد که بنا بود شیوه آواربرداری و تخریب را طبق زمانبندی مشخص شده در مفاد قرارداد تعیین کند.
وی با اشاره به زمانبر شدن روند مذکور، تصریح کرد: معاونت فنی و امور زیربنایی منطقه آزاد اروند در چند روز گذشته به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) در این خصوص اخطار داده است. وی خاطرنشان کرد: طبق مفاد قرارداد فیمابین سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص)، ۲۰ درصد از اعتبار پیشبینی شده از سوی این سازمان به آن قرارگاه پرداخت شد.
اسکندری یکی از دلایل اعلام شده از سوی قرارگاه خاتمالانبیا(ص) برای تاخیر در ایفای تعهدات مندرج در قرارداد را برخی مشکلات فنی و تخلیه نکردن ساکنان اطراف ساختمان متروپل دانست و ادامه داد: از آن جایی که سپردن کار به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) از طریق مصوبه شورای تأمین استان خوزستان و با حضور وزیر کشور صورت پذیرفته است، قاعدتاً اگر بنا به تغییر پیمانکار هم باشد، باید شورای تأمین استان تشکیل شود.
اسکندری با اشاره به درخواست سازمان منطقه آزاد اروند برای تشکیل جلسه شورای تأمین استان خوزستان در هفته آینده، افزود: اگر قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) در هفته جاری عملیات را آغاز و مطابق زمانبندی پیش ببرد، کار را با این قرارگاه ادامه خواهیم داد در غیر این صورت تا هفته آینده این مسأله را تعیین تکلیف خواهیم کرد.
باقیمانده سازه متروپل باید زودتر تخریب شود
در همین حال «کورش خواجوی» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با تأکید بر لزوم تسریع در تخریب سازه باقیمانده متروپل به «ایران» گفت: همانگونه که از سوی کارگروه ستاد بحران استان متشکل از نمایندگان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری هم اعلام شده باقیمانده سازه تخریبی متروپل فاقد ایمنی لازم است و باید در اولین فرصت ممکن با رعایت کامل موارد فنی تخریب شود.
ضمن اینکه به مردم توصیه میکنیم با وجود محدودیتهایی که درخیابان امیرکبیر و در نزدیکی سازه متروپل انجام شده باز هم از نزدیک شدن به این سازه جداً خودداری کنند.
وی همچنین در خصوص انتشار گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه نظام مهندسی و شهرداری آبادان بیشترین تخلف را در حادثه متروپل دارند، توضیح داد: هنوز این گزارش بهصورت مکتوب به دست ما نرسیده و از جزئیات آن اطلاعات کاملی نداریم اما نظام مهندسی ساختمان خوزستان پیش تر به کمیسیون عمران دعوت شده بود و ما تمام مستندات خود از جمله اخطارهای کتبی در خصوص تخلف متروپل و لزوم جلوگیری از ادامه ساخت آن را به این کمیسیون تقدیم کردیم. ضمن اینکه حتماً گزارش کمیسیون عمران روند قانونی خود را دنبال خواهد کرد و از سوی مراجع قضایی پیگیری خواهد شد. وی افزود: البته کیفرخواستی در این خصوص از سوی دادستان مرکز استان خوزستان تنظیم و در این کیفرخواست سهم هر کدام از افراد حقیقی و حقوقی در تخلفهای متروپل مشخص شده است که این کیفرخواست در فضای مجازی هم منتشر شده و همه میتوانند ببینند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان البته خاطرنشان کرد: با وجود این بهعنوان نماینده نظام مهندسی ساختمان در استان خوزستان لازم است چند نکته را توضیح بدهم.
نخست اینکه ناظری که برای متروپل انتخاب شده بوده در سامانه سازمان نظام مهندسی ثبت نشده بود و قاعدتاً سازمان وقتی از وجود این ناظر بیاطلاع بوده نمیتوانسته نظارت کند.
البته این از نظر ما یک تخلف انتظامی است که ما این مسأله را به شورای انتظامی استان بهعنوان یک مرجع شبه قضایی ارجاع دادهایم.
البته باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که جدا از موضوع تخلف انتظامی، ناظر اخطارهای فنی را که داده درست بوده ولی توجهی به آن نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا در کیفرخواست تخلف ناظر سازمان نیم درصد و رئیس قبلی دفتر نظام مهندسی ساختمان آبادان دو درصد اعلام شده، گفت: این مسأله در مراجع ذیصلاح در دست بررسی است و در نهایت همه باید به قانون تمکین کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری آبادان بدون تأیید نقشههای متروپل از سوی نظام مهندسی که روال معمول و قانونی کار است اقدام به صدور پروانه ساخت کرده و میتوان گفت این نقطه شروع تخلفات بوده است. از سوی دیگر در هر پروانه ساختمانی میبایست نام ناظر یا شرکت مشاوری ثبت شود که عضو نظام مهندسی باشد و این مورد نیز در پروانه ساختمانی متروپل دیده نشده و این اشکال دوم است.
مسأله دیگر اینکه ناظر و دفتر نظام مهندسی شهرستان برحسب وظیفه ذاتی اخطارهای لازم را میدهد و این شهرداری است که باید جلوی سازههای مغایر با مقررات ملی ساختمان را بگیرد و پروژه را تا رفع نقص متوقف کند که در این خصوص نیز شهرداری به وظیفه خود عمل نکرده است.
اشکال بعدی اضافه شدن سه طبقه بوده که از نظر فنی اشکال داشته و متأسفانه مالک در کنار خود مشاوران غیرفنی را داشته است که برای مقاومسازی هم از آنها مشورت خواسته و شما میبینید که فاجعه درست درلحظهای که میخواستند یک ستون را تقویت کنند افتاده یعنی در لحظه گرم کردن و زمانی که خواستهاند ورقهای تغییر شکل داده ستون فولادی را صاف کنند تاب نیاورده و این فاجعه رخ داده است.
و در پایان اینکه نظام مهندسی ساختمان با احدی در بحث رعایت قوانین ملی ساختمان شوخی ندارد حتی اگر این فرد از اعضای خود سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.
تخریب باقیمانده سازه متروپل بهدلیل پارهای مسائل فنی با تأخیر مواجه شده است
«قاسم بغلانی» عضو شورای شهر آبادان نیز به «ایران» گفت: تخریب باقیمانده سازه متروپل از سوی شورای تأمین استان به سازمان منطقه آزاد اروند سپرده شده که آنها نیز طی قراردادی با قرارگاه خاتمالانبیا (ص) این کار را به آنها بهعنوان پیمانکار سپردهاند و به نظر میرسد این سازه بهدلیل پارهای مسائل فنی هنوز تخریب نشده و با تأخیر مواجه شده است.
وی تأکید کرد: شورای شهر نیز بهدلیل اینکه تخریب متروپل از سوی شورای تأمین استان به منطقه آزاد اروند سپرده شده هیچگونه دخل و تصرفی در این خصوص نکرده است. ولی ما نیز بر این عقیده هستیم که باقیمانده سازه متروپل به این شکل میتواند یادآور این فاجعه برای مردم باشد و خانوادههای جانباختگان و همه مردم را از نظر روحی روانی به هم بریزد.
نیم نگاه
مطابق مصوبه شورای تأمین استان خوزستان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) به عنوان پیمانکار تخریب بقایای ساختمان متروپل آبادان تعیین شد که بنا بود شیوه آواربرداری و تخریب را طبق زمانبندی مشخص شده در مفاد قرارداد تعیین کند. معاونت فنی و امور زیربنایی منطقه آزاد اروند در چند روز گذشته به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) در خصوص ارائه نکردن برنامه زمانبندی اخطار داده است
گزارش «ایران» از دلایل اختلاف بین شورای شهر شیراز و شهردار سابق
شهردار شیراز چرا با استعفا کنار رفت؟
حمیرا حیدریان
خبرنگار
کمتر از یک سال قبل، سید احسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تصمیم این شورا در سوم شهریورماه 1400با 13 رأی بهعنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد؛ انتخابی که حالا اعضای شورا با دلایل دهگانه خود اقدام به استیضاح وی کرده و همین امر، شهردار را بر آن داشت تا استعفای خود را مطرح کند و در نهایت خود به عمر کوتاه این مدیریت پایان دهد. اعضای شورای شهر هرچند در جلسه بررسی استعفای سید احسان اصنافی، شهردار سابق شیراز را مدیری پاکدست و متدین توصیف کردند اما او را فاقد اقتدار لازم برای جذب و تخصیص اعتبارات دانستند. این ایراد مطرح شده البته تناقضی هم درون خود دارد زیرا همین اعتبارات نیز با پیگیریها و بر اساس برنامه بودجه ارائه شده از سوی شهردار سابق از رقم 6 هزار میلیارد تومان در سال 1400، تقریباً سه برابر شد و به رقم 15 هزار میلیارد تومان در سال 1401 رسید.
توضیحات سخنگوی شورای شهر شیراز و همچنین شهردار سابق به «ایران» نشان میدهد که سوای ایرادهای مطرح شده توسط شورای شهر؛ مدیریت شهری شیراز به همان آسیبی دچار است که در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد؛ اختلاف سلیقهای در مدیریت بین شهردار و اعضای شورای شهر و همچنین اختلاف نظر در انتصاب مدیران شهری و انتخاب پیمانکاران پروژههای شهری.
محمدرضا هاجری سخنگوی شورای شهر شیراز درباره روند استیضاح و استعفای شهردار سابق شیراز با بیان اینکه اعضا با اکثریت آرا با استعفای سید احسان اصنافی از پست شهرداری موافقت کردند به «ایران» گفت: عصر شنبه بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱نشست فوقالعاده شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ عضو و با دستور کار استیضاح شهردار شیراز آغاز شد که با سرپرستی سعید مصفا بر شهرداری شیراز به مدت سه ماه موافقت کردند. به این ترتیب اصنافی، یازده روز مانده به یکمین سال شهرداری خود از این پست کنار رفت.
هاجری با بیان اینکه «در مدت زمان مسئولیت وی از سوی اعضای شورای شهر تذکرات متعددی در خصوص نحوه مدیریت شهری به وی داده شده ودر نهایت 20 سؤال از وی طرح شد که باید به آنها پاسخ میداد» اظهار داشت: در برهههای مختلف تذکراتی به شهردار داده شده بود که بخشی از تذکرات و پاسخ به سؤالات، اعضای شورا را قانع نکرد که طبق قانون در مرحله بعد اگر 5 نفر از اعضای شورا طرح استیضاح ارائه کنند موضوع برای استیضاح اجرایی میشود، در مورد شهردار هم این اتفاق افتاد. این مسئول در پاسخ به این سؤال که از عمدهترین سؤالات طرح شده که باعث استیضاح شهردار شد چه بود بیان کرد: وی با اینکه فرد متدین و بااخلاقی است، اما در نحوه مدیریت شهر از قدرت و شجاعت لازم برخوردار نبود. این در حالی است که لازمه مدیریت شهری اقتدار در نحوه اجرایی شدن کارها است.
روایت شهردار سابق از دلایل استعفا
در حالی که اعضای شورای شهر علت استیضاح شهردار شیراز را ضعف در نحوه مدیریت شهری اعلام کردند؛ شهردار شیراز در گفتوگو با «ایران» با دفاع از عملکرد خود در طول یکسال گذشته، بیشترین اختلاف با اعضای شورای شهر را بر نحوه مدیریت شهری و استفاده از نیروها در شهرداری عنوان کرد. اصنافی گفت: معتقدم پذیرش و اجرای نظرات شورا برای استفاده از نیروهای مدنظر و نیز توصیهشان برای نحوه مدیریت، به ضرر شهر و شهروندان شیراز بود . همین امر من را بر آن داشت تا استعفای خود را تقدیم شورای شهر کنم. وی با اشاره به عملکرد خود در طول 10 ماهه گذشته گفت: طرحهای عمرانی بزرگ و متعددی اجرایی شده که از آن جمله عملیات اجرایی دوربرگردان نیایش-چمران آماده بهرهبرداری است، بسیاری از پروژهها مانند تقاطع مدافعان سلامت یکسال از برنامه زمانبندی عقب بودند، اما با تلاش شبانهروزی و سه شیفت کار کردن در بازه ۶ماه اندازه یکسال کار شده است و از برنامه زمانبندی جلوتر است. همچنین از دیگر اقدامات انجام گرفته، میتوان به حوزه خط 2 مترو اشاره کرد. خرید 76 دستگاه اتوبوس[شهری]، احداث 5 واگن مترو و افزایش 10 واگن تا 2ماه آینده از جمله اقداماتی هستند که میتوان برشمرد.
سیداحسان اصنافی با بیان اینکه از مبلغ 7 هزار و 300 میلیارد تومان بدهی شهرداری طی مسئولیت من 6 هزارمیلیارد تومان آن تسویه شده است، افزود: بالغ بر یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت احداث مترو و خرید اتوبوس در آخرین روز خدمتم واریز شد. همچنین در بخش مطالبات پیمانکاران بالغ بر 60 درصد پرداخت صورت گرفته است. همچنین بعد از 2 سال و نیم لکهگیریهای آسفالت خیابانهای شیراز انجام شد و پهنههای درمانی نیز بعد از 16 سال شناسایی شد. وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری شیراز از ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، اظهار داشت: در طول دوره مسئولیت ام در شهرداری در حوزه فرهنگی نیز خدمات متعددی ارائه و کلید زده شده به طوری که 23 هزار نفر در برنامههای تابستانی شهرداری ثبتنام کردند. همچنین در این حوزه، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز رتبه نخست را کسب کرده است.
اصنافی با تأکید بر اینکه همواره چه در درون سازمان و چه خارج از آن خادم مردم خواهم بود، تصریح کرد: من همچنان خود را عضوی از بدنه شهرداری میدانم و هر کمکی بتوانم به این مجموعه خواهم کرد.