ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد
«استفاده ابزاری» در تبلیغات ممنوع است
فرهنگی/ برخی بهرهبرداریهای نابجا از حضور زنان در عرصه تبلیغات و به دنبال آن بازنشر خبری در فضای مجازی منجر به تأکید دوباره بر قانونی از سوی دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیهای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از «زنان، مردان و کودکان» در تبلیغات تأکید کرد و نه آنچه که برخی منابع خبری درباره استفاده از زنان در تبلیغات اشاره کردهاند.
روز گذشته تصویر نامهای از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در رسانهها منتشر شد که در آن دستور داده شده «هرگونه استفاده از زنان در تبلیغات» از سوی کانون آگهی و تبلیغاتی در فضای مجازی و عمومی ممنوع است.
در این دستور با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ مصوبات عفاف و حجاب، درخواست شده است هر گونه تبلیغات (محیطی - مجازی) با حضور بانوان ممنوع باشد.
با وجود آنکه طی چند هفته اخیر استفاده ابزاری از زنان در تبلیغ کالاها در فضای مجازی با بروز واکنشهای منفی جامعه همراه شده است، اما انتشار این نامه و منع استفاده از زنان در تبلیغات هم واکنشهای منفی به همراه داشت و خیلیها آن را حاصل نگاه جنسی به زنان عنوان کردند. تعداد زیادی از کاربران از ممنوعیت استفاده غیراخلاقی از زنها و مردها نوشتند و عنوان کردند، هرگونه تبلیغی که کرامت انسانی زیر سؤال برود و شئونات اسلامی رعایت نشود، ممنوع است.
به دنبال خبرسازیها و ایجاد حواشی، دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بیانیهای و یادآوری قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در کشور بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از «زنان، مردان و کودکان» تأکید کرد.
در متن این بیانیه آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات، استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان ممنوع است»
این بیانیه در ادامه افزوده است: «همچنین در آییننامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا مینماید.»
دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیهای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از «زنان، مردان و کودکان» در تبلیغات تأکید کرد و نه آنچه که برخی منابع خبری درباره استفاده از زنان در تبلیغات اشاره کردهاند.
روز گذشته تصویر نامهای از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در رسانهها منتشر شد که در آن دستور داده شده «هرگونه استفاده از زنان در تبلیغات» از سوی کانون آگهی و تبلیغاتی در فضای مجازی و عمومی ممنوع است.
در این دستور با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ مصوبات عفاف و حجاب، درخواست شده است هر گونه تبلیغات (محیطی - مجازی) با حضور بانوان ممنوع باشد.
با وجود آنکه طی چند هفته اخیر استفاده ابزاری از زنان در تبلیغ کالاها در فضای مجازی با بروز واکنشهای منفی جامعه همراه شده است، اما انتشار این نامه و منع استفاده از زنان در تبلیغات هم واکنشهای منفی به همراه داشت و خیلیها آن را حاصل نگاه جنسی به زنان عنوان کردند. تعداد زیادی از کاربران از ممنوعیت استفاده غیراخلاقی از زنها و مردها نوشتند و عنوان کردند، هرگونه تبلیغی که کرامت انسانی زیر سؤال برود و شئونات اسلامی رعایت نشود، ممنوع است.
به دنبال خبرسازیها و ایجاد حواشی، دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بیانیهای و یادآوری قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در کشور بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از «زنان، مردان و کودکان» تأکید کرد.
در متن این بیانیه آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات، استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان ممنوع است»
این بیانیه در ادامه افزوده است: «همچنین در آییننامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا مینماید.»
جشنواره فیلم شهر با بزرگداشت دو بازیگر و معرفی برگزیدگان به پایان رسید
دست یاری مدیریت شهری به سوی هنرمندان
نیلوفر ساسانی/ هشتمین جشنواره فیلم شهر شامگاه جمعه 31 تیرماه پس از 5 روز برگزاری با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف ملی و بینالملل به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره طبق اطلاعاتی که دبیر جشنواره اعلام کرد از میان 3700 اثر از 112 کشور در نهایت 300 اثر به بخشهای مختلف راه یافت و روزانه در 4 سانس برای علاقهمندان به نمایش درآمد. کارگاه انتقال تجربه توسط محمود کلاری از بخشهای جنبی این رویداد بود که با استقبال همراه شد.
گلایه فاطمه گودرزی از تصاویر سیاه شهر و دلتنگیهای عبدالرضا اکبری
این آیین برخلاف مراسم افتتاحیه ساعت 17:30 و رأس ساعت وعده داده شده آغاز شد و اجرای آن را پژمان بازغی و مژده خنجری به دو زبان فارسی، انگلیسی و گاهی فرانسه برعهده داشتند. پخش کلیپ نکوداشت مرحوم نادر طالبزاده و صحبتهای مجید اکبرشاهی دبیر این رویداد، اولین بخش مراسم بود. پس از آن نوبت به بزرگداشت فاطمه گودرزی رسید و از او بهدلیل سالها فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون تقدیر شد. این بازیگر در سخنانی کوتاه گفت: «طبق گفته درست آقای اکبرشاهی ما سیاه نمایی در فیلمها نداریم ولی چهره شهرمان سیاه است و شاید بخشی به شهردار برگردد که تکدیگری زیاد شده و شاید بخش مهم آن به مسئولان دیگر برمیگردد. امیدوارم شرایط اقتصاد مردم بهتر شود چون مردم شایسته شرایط بهتر هستند. شاید آنچه شهر را زشت و سیاه کرده کسی است که بیت المال را به کشوری دیگر میبرد.» در ادامه برگزیدگان بخش بینالملل این رویداد معرفی شدند. در این بخش مجید مجیدی با فیلم «خورشید» دیپلم افتخار و نشان زرین و جایزه نقدی را دریافت کرد. پس از اعلام برگزیدگان بخش مسابقه پویانمایی سینمای ایران بزرگداشت عبدالرضا اکبری برگزار شد. این بازیگر پیشکسوت با یادآوری دهه 60 و شکلگیری فضای گفتوگو و دیدار با هنرمندان در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر از هنرمندان پیشکسوت آن دوره از جمله زنده یاد خسرو شکیبایی، مرحوم علی معلم، فرامرز صدیقی، فرامرز قریبیان، علی دهکردی، فریبرز عربنیا و... یاد کرد و گفت: «اگر در جشنوارهها تولیدی نباشد، اگر سینماگر، بازیگر و کارگردان و نامهای آشنا و صاحبان اصلی جشنواره نباشند نقصان و کمبود زیادی داریم. جای این دوستان خیلی خالی است. دلم تنگ شده برای فرامرز قریبیان، نمیدانم چرا اینجا نیست. بسیاری از دوستان نیستند و این دلم را آزرده میکند. دلتنگشان هستم و امیدوارم در این جشنوارهها باشند.»
طلب یاری مدیریت شهری از هنرمندان
در ادامه پس از معرفی برگزیدگان بخش مسابقه فیلمهای داستانی و مستند و تقدیر از آنها، از امیرمسعود استادحسین به پاس خدمات فرهنگی، هنری، اجتماعی و خدمترسانی به شهروندان تهرانی تقدیر شد و نکوداشت همسر شهید دکتر مهدی وریجی به پاس خدمت در روزگار کرونایی و سهیلا جوادی، همسر مرحوم علی سلیمانی برگزار شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از نیاز به همراهی و همکاری هنرمندان بویژه اهالی سینما برای فرهنگسازی و برطرف کردن مشکلات شهری گفت. او گفت: «اگر امروز شهری دارید که از برهم انباشتگی مشکلات آن در رنجید و شهروندی دارید که از این فشارها در مشکلات بسر میبرد و مدیریت شهری دارید که در افق خدماتی ارائه خدمت میکند، باید به سمتی برویم که شهر را از ابعاد مختلف دارای پیشرفت چشمگیر کند امیدوارم به واسطه هنر و بهرهمندی از هنرمندان بتوانیم نظام مسائل شهرمان را بازشناسی دقیق کنیم و با انعکاس آن به جامعه، مشارکت بگیریم.» شهردار تهران تأکید کرد که دست مدیریت شهری به سوی هنرمندان دراز است: «این نیاز را به صراحت بیان میکنم و با تلاشهایی که میکنیم ایجاد زمینه بهتری را برای آینده فراهم خواهیم کرد که بیشک نویدبخش تحول و تغییر با مشارکت نخبگان و مردم در سطوح مختلف باشد.»
شب تقدیر از چهرههای سینما
در نهایت با معرفی برگزیدگان بخش فیلمهای سینمایی و ویدیویی پرونده هشتمین دوره جشنواره فیلم شهر بسته شد. در این بخش تعداد زیادی از چهرههای تحسین شده چند دوره گذشته جشنواره فیلم فجر از محمد کارت برای فیلمنامه «شنای پروانه» و هادی حجازیفر برای کارگردانی «موقعیت مهدی» تا مجید مجیدی برای کارگردانی «خورشید» و البته چهرهها و فیلمهای کمتر قدر دیده همچون بازی جواد عزتی در «مرد بازنده» تقدیر شدند. با توجه به زمان مشخص آیین اختتامیه و تحویل سالن تالار وحدت به گروه بعدی در مقاطع مختلف مجریان برنامه از برگزیدگان درخواست کردند تا از صحبتهای معمول و قدردانیهای همیشگی پشت میکروفن پرهیز کنند و برنامه طبق زمان مقرر به پایان برسد، این اتفاق سبب شد با وجود اهدای جوایز در بخشهای مختلف مستند، پویانمایی، فیلمهای ویدیویی و سینمایی در بخش ملی و بینالملل، آیین اختتامیه با ریتم مناسب برگزار شود. تنها فیلمسازی که برخلاف توصیهها، در انتهای برنامه پشت میکروفن قرار گرفت منیر قیدی بود که برای دریافت جایزه ویژه ایثار و شهادت برای فیلم «دسته دختران» روی سن آمد. او ارزش این جایزه را به شجاعت دبیر این رویداد برای انتخاب فیلم «دسته دختران» نسبت داد و با این مقدمه اعلام کرد فیلم از همه جبههها مورد نقد قرار گرفته و نادیده گرفتن آن از سوی دبیر و داوران جشنواره چهلم پیامی معنادار برای این فیلمساز بوده است: «میدانستم این حوزه، حوزه خودیهاست و ورود به آن آدابی دارد که شاید امثال من این آداب را نداریم. به فرض که مرا نادیده گرفتید، با موج عظیم جوانان فیلمساز در این زمینه چه میخواهید بکنید.»
گلایه فاطمه گودرزی از تصاویر سیاه شهر و دلتنگیهای عبدالرضا اکبری
این آیین برخلاف مراسم افتتاحیه ساعت 17:30 و رأس ساعت وعده داده شده آغاز شد و اجرای آن را پژمان بازغی و مژده خنجری به دو زبان فارسی، انگلیسی و گاهی فرانسه برعهده داشتند. پخش کلیپ نکوداشت مرحوم نادر طالبزاده و صحبتهای مجید اکبرشاهی دبیر این رویداد، اولین بخش مراسم بود. پس از آن نوبت به بزرگداشت فاطمه گودرزی رسید و از او بهدلیل سالها فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون تقدیر شد. این بازیگر در سخنانی کوتاه گفت: «طبق گفته درست آقای اکبرشاهی ما سیاه نمایی در فیلمها نداریم ولی چهره شهرمان سیاه است و شاید بخشی به شهردار برگردد که تکدیگری زیاد شده و شاید بخش مهم آن به مسئولان دیگر برمیگردد. امیدوارم شرایط اقتصاد مردم بهتر شود چون مردم شایسته شرایط بهتر هستند. شاید آنچه شهر را زشت و سیاه کرده کسی است که بیت المال را به کشوری دیگر میبرد.» در ادامه برگزیدگان بخش بینالملل این رویداد معرفی شدند. در این بخش مجید مجیدی با فیلم «خورشید» دیپلم افتخار و نشان زرین و جایزه نقدی را دریافت کرد. پس از اعلام برگزیدگان بخش مسابقه پویانمایی سینمای ایران بزرگداشت عبدالرضا اکبری برگزار شد. این بازیگر پیشکسوت با یادآوری دهه 60 و شکلگیری فضای گفتوگو و دیدار با هنرمندان در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر از هنرمندان پیشکسوت آن دوره از جمله زنده یاد خسرو شکیبایی، مرحوم علی معلم، فرامرز صدیقی، فرامرز قریبیان، علی دهکردی، فریبرز عربنیا و... یاد کرد و گفت: «اگر در جشنوارهها تولیدی نباشد، اگر سینماگر، بازیگر و کارگردان و نامهای آشنا و صاحبان اصلی جشنواره نباشند نقصان و کمبود زیادی داریم. جای این دوستان خیلی خالی است. دلم تنگ شده برای فرامرز قریبیان، نمیدانم چرا اینجا نیست. بسیاری از دوستان نیستند و این دلم را آزرده میکند. دلتنگشان هستم و امیدوارم در این جشنوارهها باشند.»
طلب یاری مدیریت شهری از هنرمندان
در ادامه پس از معرفی برگزیدگان بخش مسابقه فیلمهای داستانی و مستند و تقدیر از آنها، از امیرمسعود استادحسین به پاس خدمات فرهنگی، هنری، اجتماعی و خدمترسانی به شهروندان تهرانی تقدیر شد و نکوداشت همسر شهید دکتر مهدی وریجی به پاس خدمت در روزگار کرونایی و سهیلا جوادی، همسر مرحوم علی سلیمانی برگزار شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از نیاز به همراهی و همکاری هنرمندان بویژه اهالی سینما برای فرهنگسازی و برطرف کردن مشکلات شهری گفت. او گفت: «اگر امروز شهری دارید که از برهم انباشتگی مشکلات آن در رنجید و شهروندی دارید که از این فشارها در مشکلات بسر میبرد و مدیریت شهری دارید که در افق خدماتی ارائه خدمت میکند، باید به سمتی برویم که شهر را از ابعاد مختلف دارای پیشرفت چشمگیر کند امیدوارم به واسطه هنر و بهرهمندی از هنرمندان بتوانیم نظام مسائل شهرمان را بازشناسی دقیق کنیم و با انعکاس آن به جامعه، مشارکت بگیریم.» شهردار تهران تأکید کرد که دست مدیریت شهری به سوی هنرمندان دراز است: «این نیاز را به صراحت بیان میکنم و با تلاشهایی که میکنیم ایجاد زمینه بهتری را برای آینده فراهم خواهیم کرد که بیشک نویدبخش تحول و تغییر با مشارکت نخبگان و مردم در سطوح مختلف باشد.»
شب تقدیر از چهرههای سینما
در نهایت با معرفی برگزیدگان بخش فیلمهای سینمایی و ویدیویی پرونده هشتمین دوره جشنواره فیلم شهر بسته شد. در این بخش تعداد زیادی از چهرههای تحسین شده چند دوره گذشته جشنواره فیلم فجر از محمد کارت برای فیلمنامه «شنای پروانه» و هادی حجازیفر برای کارگردانی «موقعیت مهدی» تا مجید مجیدی برای کارگردانی «خورشید» و البته چهرهها و فیلمهای کمتر قدر دیده همچون بازی جواد عزتی در «مرد بازنده» تقدیر شدند. با توجه به زمان مشخص آیین اختتامیه و تحویل سالن تالار وحدت به گروه بعدی در مقاطع مختلف مجریان برنامه از برگزیدگان درخواست کردند تا از صحبتهای معمول و قدردانیهای همیشگی پشت میکروفن پرهیز کنند و برنامه طبق زمان مقرر به پایان برسد، این اتفاق سبب شد با وجود اهدای جوایز در بخشهای مختلف مستند، پویانمایی، فیلمهای ویدیویی و سینمایی در بخش ملی و بینالملل، آیین اختتامیه با ریتم مناسب برگزار شود. تنها فیلمسازی که برخلاف توصیهها، در انتهای برنامه پشت میکروفن قرار گرفت منیر قیدی بود که برای دریافت جایزه ویژه ایثار و شهادت برای فیلم «دسته دختران» روی سن آمد. او ارزش این جایزه را به شجاعت دبیر این رویداد برای انتخاب فیلم «دسته دختران» نسبت داد و با این مقدمه اعلام کرد فیلم از همه جبههها مورد نقد قرار گرفته و نادیده گرفتن آن از سوی دبیر و داوران جشنواره چهلم پیامی معنادار برای این فیلمساز بوده است: «میدانستم این حوزه، حوزه خودیهاست و ورود به آن آدابی دارد که شاید امثال من این آداب را نداریم. به فرض که مرا نادیده گرفتید، با موج عظیم جوانان فیلمساز در این زمینه چه میخواهید بکنید.»
یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان آغاز به کار کرد
تئاتر بدون تماشاگر معنی ندارد
یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان و جمعی از گروههای نمایشی شرکتکننده آغاز بهکار کرد. به گزارش «ایران تئاتر»، در آیین افتتاح یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که در گلزار شهدای بقعه متبرکه آقاسید محمد یمنی شهرستان لاهیجان برگزار شد، ابتدا شهردار لاهیجان ضمن تشکر از دستاندرکاران این رویداد برای برگزاری افتتاحیه، آماری از آثار رسیده به جشنواره و تعداد نمایشهای برگزیده شده در بخشهای مختلف جشنواره توسط هیأت بازبین ارائه داد. رضا زندهدل با اشاره به تلاش شبانهروزی اعضای ستاد اجرایی برای برگزاری جشنوارهای باکیفیت گفت:«تمام سعی خود را میکنیم تا میزبان شایستهای برای شما باشیم.» کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این مراسم ضمن خیرمقدم به هنرمندان تئاتر سراسر کشور، از عوامل اجرایی جشنواره تشکر کرد و گفت: «امیدواریم تا پایان جشنواره شاهد برگزاری هرچه بهتر آن باشیم.» نظری مسئولان شهر را متولی برگزاری جشنواره دانست و ادامه داد: «این جشنواره برای شهر و شهروند است.» مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با اشاره به اهمیت حضور مخاطب همچنین افزود: «تئاتر بدون تماشاگر معنی ندارد، چرا که اگر تماشاگر وجود نداشته باشد، تئاتر شکل نمیگیرد. او در پایان برای شرکتکنندگان در یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، آرزوی اجرایی خوب کرد. مجید رحمانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ضمن خوشامدگویی به مدیران، هیأت داوران و گروههای شرکتکننده در این رویداد ملی هنری، از ستاد برگزاری جشنواره برای فراهم نمودن امکانات و شرایط لازم گروهها قدردانی و اظهار امیدواری کرد که برای برگزاری جشنوارهای باکیفیت، آثار راهیافته به بخش نهایی به زیباترین شکل اجرا شوند تا شهروندان با مضامین شهروندی ارتباط بهتری برقرار کنند. رحمانی گفت: «برای اولین بار در این دوره از جشنواره، با هماهنگی گروههای شرکتکننده، مردم دیگر شهرستانهای استان گیلان نیز شاهد اجرای گروههای نمایشی منتخب خواهند بود و برگزاری دو کارگاه تخصصی جهت بهرهمندی آموزشی شرکت کنندگان در جشنواره و همچنین عموم اهالی تئاتر گیلان از جمله ویژگیهای این دوره از جشنواره است.» عضو شورای سیاستگذاری تئاتر شهروند لاهیجان با بیان اینکه هنر تئاتر از جمله هنرهای اصیل و تأثیرگذار است، افزود: «تئاتر خیابانی بهخوبی میتواند همنفس با مردم شود و به اعتلای فرهنگ عمومی و اقناع مردم کمک کند.»یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از 31 تیر آغاز شده و هماکنون در 7 نقطه این شهر در حال برگزاری است و اختتامیه این مراسم هم ساعت 21:30 امروز در جزیره استخر لاهیجان برگزار خواهد شد.
نگاهی به فیلم حادثهای و جنایی «آمبولانس»، ساخته جدید «مایکل بی»
سرسام آور و ناامیدکننده
وصال روحانی
مترجم
فیلم «آمبولانس» که سه ماه از اکران جهانی آن میگذرد ظاهراً یک کار جدید و پرهیجان اکشن از مایکل بی، یکی از بهترین اکشنسازان این شهرک رؤیاسازیهای غیرحقیقی هالیوود است. هر چند که در واقعیت این فیلم جنایی و حادثهای بازسازی یک محصول ساخته سال 2005 سینمای دانمارک با همین نام است که آن را لاریتس مونش پیترسن و لارس آندریاس پدرسن تهیه و عرضه کرده بودند.
حضور بیموقع خواستگار دردسرساز!
طرح ساخت مجدد «آمبولانس» از سال 2015 اعلام شده بود اما آغاز کار تهیه و فیلمبرداری آن در سال 2020 و در اوج شیوع مرگبار کرونا صورت گرفت. تأخیر مورد بحث بیشترین سهم را در واسپاری کار تولید این نسخه تازه به مایکلبی داشت که از یکی دو پروژه دیگرش به سبب مشکلات کرونایی رها شده و قدری وقت آزاد برای کارگردانی آمبولانس پیدا کرده بود. فیلم در شهر شلوغ و بشدت کرونا زده لسآنجلس تصویربرداری شده و کارهای اساسی همانند فیلمبرداری و تدوین موسیقی متن به بزرگانی همچون روبرتو دی آنجلیس و لورن بالفه سپرده شد. آن هم در حالی که تبعات و عوارض این بیماری از تمرکز کارها و انجام همه امور بهصورت گروهی و متحد جلوگیری کرده بود.«آمبولانس» امریکایی همانند نسخه دانمارکی 17 سال پیش خود درباره تلاش یک کهنه سرباز جنگی و برادرخوانده او برای سرقت از یک بانک به قصد جورکردن پول مداوای همسر این سرباز است. همسر این سرباز از بیماری پیشرفته سرطان رنج میبرد و باید هر چه سریعتر جراحی شود. پول لازم برای این «عمل» 230 هزار دلار است اما وقتی سرباز مورد بحث که نامش ویل شارپ است و نقش او را جیک جیلنهال، یکی از مطرحترین بازیگران مرد 25 سال اخیر هالیوود بازی میکند، برای مشورت درباره چگونگی اجرای این دزدی به سراغ دنی برادرخوانده خود (با بازی یحیی عبدالمتین) میرود که دنی او را قانع میکند از بانک مورد نظر بیش از 30 میلیون دلار سرقت کنند. ویل ابتدا مقاومت میکند اما به سبب کمبود وقت و از طرفی حال وخیم همسرش ایمی (با بازی موزس اینگرام) مجبور به قبول این طرح و اجرای سریع و اضطراری آن میشود. ویل و دنی شارپ وارد بانک میشوند. در ابتدا همه چیز خوب پیش میرود و به نظر میرسد که دقایقی بعد میتوانند با اندوختهای کلان از این محل بگریزند اما از بخت بد آنها یک مأمور پلیس شهر لسآنجلس که نامش زاک است و نقش او را جکسون وایت بازی میکند، به قصد خواستگاری رسمی از زن دلخواهش که یکی از کارمندان آن بانک است، بسان یک خروس بیمحل به آنجا میآید!
فرار در سایه گروگانگیری
زاک در حین صحبت با این زن به سبب شم قوی پلیسیاش متوجه وقوع سرقت مذکور در آن محل میشود. از همین رو نیز بین او و گروه سارقان درگیری مستقیم رخ میدهد و طی تیراندازیهایی، زاک بشدت مجروح میشود. سایر پلیسها هم به داخل بانک میآیند و در ادامه تیراندازیها تمام دستیاران ویل و دنی کشته میشوند. در نهایت برای این دو نفر چارهای نمیماند جز اینکه برای حفظ جانشان و فرار از محل دو تن از مشتریان بانک را گروگان بگیرند تا به کمک آنان و در همان آمبولانسی که زاک را به سمت بیمارستان میبرد، از محل بگریزند. بهیار مستقر در آمبولانس که کام تامپسون نام دارد و ایزا گونزالز نقش وی را بازی میکند با دیدن این اوضاع ناگوار ابتدا قصد فرار میکند اما با دیدن وخامت حال زاک در آمبولانس میماند. به ناچار در جنگ و گریز شدید مشارکت دخیل میشود، آن هم در شرایطی که هیچ نقش و سهمی در خلقش نداشته است.
مایکلبی چنان شتاب و ضربتی به این تعقیب خونبار بخشیده که بینندگان حتی فرصتی برای نفس کشیدن ساده هم پیدا نمیکنند! آنچنان که هنوز یک اتفاق و برخورد بزرگ به سرانجام نرسیده که رویداد بعدی از راه میرسد. شاید باورکردنی نباشد که دو برادر سارق سوار بر آمبولانس بتوانند از دست دهها اتومبیل پلیس که در تعقیب آنان هستند، بگریزند اما در فیلم مایکلبی این اتفاق رخ میدهد. با اینکه این فرار و تعقیب، شباهتهایی با واقعهای مشابه در فیلم معروف «زندگی و مرگ در لسآنجلس» محصول1986 دارد اما ماجراها به قدری طولانی میشود که تماشاگران از نفس میافتند و آرزو میکنند که لااقل لاستیکهای یکی از این ماشینها بترکد تا این روال سرسامآور قدری آرام گیرد. در لحظاتی از فیلم در جریان صحبت کاراکترها با یکدیگر و در عباراتی کوتاه از زبان آنها به دیالوگهایی اشاره میشود که در فیلمهای حادثهای مشهوری مانند «صخره» و «پسران بد» هم شنیدهایم اما تلاش کریس فداک، فیلمنامهنویس «آمبولانس» در این زمینه آنقدرها هم موفق نیست. او نمیتواند تماشاگران را راضی کند. البته عجیب هم نیست چراکه فداک بیشتر به خاطر کارهای تلویزیونیاش نظیر مشارکت در ساخت سریالهای «چاک» و «فرزند پرنبوغ» شهرت دارد تا سناریونویسیهایی که برای فیلمهای سینمایی نوشته است.
مشکلساز اصلی، ریتم تند ساخت فیلم!
البته نمیتوان منکر شد که مشکل اصلی از شخص مایکلبی است که آنقدر همه چیز را با سرعت و ریتم تند میگیرد که حتی اظهارات کاراکترها هم از آن در امان نمیماند. آنان به سرعت عجیبی حرف میزنند، گویی که حتی دوربینها هم دچار حمله عصبی و شتاب بیمارگونه در تصویربرداری شدهاند. در میان این همه تصویرهای تند گرفته شده، بازیها و نحوه کار هنرپیشهها هم اغلب ناموفق و به سبب سرعت افراطی است، از سوی دیگر بطن اتفاقات نیز کمرنگ و فاقد عمق هستند. بازی جیک جیلنهال هم باوجود تجربه فراوانش در این روند دیوانهوار رنگ میبازد و فقط یحیی عبدالمتین و ایرا گونزالز هستند که کمی تا قسمتی در ایفای نقشهای خود موفقاند و اسباب ناامیدی نمیشوند. فروش قابل قبول فیلم شاید یک بهانه کوچک و وسیله ناکامل برای تبرئه شدن آن از اتهام ناکامی اقتصادی و هنری باشد، هرچند که برخورداری از گیشهای تقریباً 110 میلیون دلاری برای فیلمی با هزینه تولید 40 میلیون دلاری طبق معیارهای هالیوود موفقیت به حساب نمیآید. بویژه که اتفاقات و بافت فیلم چنان سرسامآور و دیوانهکننده است که حتی طرفداران مایکلبی در زمان دیدن آمبولانس از او قطع امید و در دل آرزو میکنند که ای کاش این فیلم هر چه زودتر تمام شود!
مترجم
فیلم «آمبولانس» که سه ماه از اکران جهانی آن میگذرد ظاهراً یک کار جدید و پرهیجان اکشن از مایکل بی، یکی از بهترین اکشنسازان این شهرک رؤیاسازیهای غیرحقیقی هالیوود است. هر چند که در واقعیت این فیلم جنایی و حادثهای بازسازی یک محصول ساخته سال 2005 سینمای دانمارک با همین نام است که آن را لاریتس مونش پیترسن و لارس آندریاس پدرسن تهیه و عرضه کرده بودند.
حضور بیموقع خواستگار دردسرساز!
طرح ساخت مجدد «آمبولانس» از سال 2015 اعلام شده بود اما آغاز کار تهیه و فیلمبرداری آن در سال 2020 و در اوج شیوع مرگبار کرونا صورت گرفت. تأخیر مورد بحث بیشترین سهم را در واسپاری کار تولید این نسخه تازه به مایکلبی داشت که از یکی دو پروژه دیگرش به سبب مشکلات کرونایی رها شده و قدری وقت آزاد برای کارگردانی آمبولانس پیدا کرده بود. فیلم در شهر شلوغ و بشدت کرونا زده لسآنجلس تصویربرداری شده و کارهای اساسی همانند فیلمبرداری و تدوین موسیقی متن به بزرگانی همچون روبرتو دی آنجلیس و لورن بالفه سپرده شد. آن هم در حالی که تبعات و عوارض این بیماری از تمرکز کارها و انجام همه امور بهصورت گروهی و متحد جلوگیری کرده بود.«آمبولانس» امریکایی همانند نسخه دانمارکی 17 سال پیش خود درباره تلاش یک کهنه سرباز جنگی و برادرخوانده او برای سرقت از یک بانک به قصد جورکردن پول مداوای همسر این سرباز است. همسر این سرباز از بیماری پیشرفته سرطان رنج میبرد و باید هر چه سریعتر جراحی شود. پول لازم برای این «عمل» 230 هزار دلار است اما وقتی سرباز مورد بحث که نامش ویل شارپ است و نقش او را جیک جیلنهال، یکی از مطرحترین بازیگران مرد 25 سال اخیر هالیوود بازی میکند، برای مشورت درباره چگونگی اجرای این دزدی به سراغ دنی برادرخوانده خود (با بازی یحیی عبدالمتین) میرود که دنی او را قانع میکند از بانک مورد نظر بیش از 30 میلیون دلار سرقت کنند. ویل ابتدا مقاومت میکند اما به سبب کمبود وقت و از طرفی حال وخیم همسرش ایمی (با بازی موزس اینگرام) مجبور به قبول این طرح و اجرای سریع و اضطراری آن میشود. ویل و دنی شارپ وارد بانک میشوند. در ابتدا همه چیز خوب پیش میرود و به نظر میرسد که دقایقی بعد میتوانند با اندوختهای کلان از این محل بگریزند اما از بخت بد آنها یک مأمور پلیس شهر لسآنجلس که نامش زاک است و نقش او را جکسون وایت بازی میکند، به قصد خواستگاری رسمی از زن دلخواهش که یکی از کارمندان آن بانک است، بسان یک خروس بیمحل به آنجا میآید!
فرار در سایه گروگانگیری
زاک در حین صحبت با این زن به سبب شم قوی پلیسیاش متوجه وقوع سرقت مذکور در آن محل میشود. از همین رو نیز بین او و گروه سارقان درگیری مستقیم رخ میدهد و طی تیراندازیهایی، زاک بشدت مجروح میشود. سایر پلیسها هم به داخل بانک میآیند و در ادامه تیراندازیها تمام دستیاران ویل و دنی کشته میشوند. در نهایت برای این دو نفر چارهای نمیماند جز اینکه برای حفظ جانشان و فرار از محل دو تن از مشتریان بانک را گروگان بگیرند تا به کمک آنان و در همان آمبولانسی که زاک را به سمت بیمارستان میبرد، از محل بگریزند. بهیار مستقر در آمبولانس که کام تامپسون نام دارد و ایزا گونزالز نقش وی را بازی میکند با دیدن این اوضاع ناگوار ابتدا قصد فرار میکند اما با دیدن وخامت حال زاک در آمبولانس میماند. به ناچار در جنگ و گریز شدید مشارکت دخیل میشود، آن هم در شرایطی که هیچ نقش و سهمی در خلقش نداشته است.
مایکلبی چنان شتاب و ضربتی به این تعقیب خونبار بخشیده که بینندگان حتی فرصتی برای نفس کشیدن ساده هم پیدا نمیکنند! آنچنان که هنوز یک اتفاق و برخورد بزرگ به سرانجام نرسیده که رویداد بعدی از راه میرسد. شاید باورکردنی نباشد که دو برادر سارق سوار بر آمبولانس بتوانند از دست دهها اتومبیل پلیس که در تعقیب آنان هستند، بگریزند اما در فیلم مایکلبی این اتفاق رخ میدهد. با اینکه این فرار و تعقیب، شباهتهایی با واقعهای مشابه در فیلم معروف «زندگی و مرگ در لسآنجلس» محصول1986 دارد اما ماجراها به قدری طولانی میشود که تماشاگران از نفس میافتند و آرزو میکنند که لااقل لاستیکهای یکی از این ماشینها بترکد تا این روال سرسامآور قدری آرام گیرد. در لحظاتی از فیلم در جریان صحبت کاراکترها با یکدیگر و در عباراتی کوتاه از زبان آنها به دیالوگهایی اشاره میشود که در فیلمهای حادثهای مشهوری مانند «صخره» و «پسران بد» هم شنیدهایم اما تلاش کریس فداک، فیلمنامهنویس «آمبولانس» در این زمینه آنقدرها هم موفق نیست. او نمیتواند تماشاگران را راضی کند. البته عجیب هم نیست چراکه فداک بیشتر به خاطر کارهای تلویزیونیاش نظیر مشارکت در ساخت سریالهای «چاک» و «فرزند پرنبوغ» شهرت دارد تا سناریونویسیهایی که برای فیلمهای سینمایی نوشته است.
مشکلساز اصلی، ریتم تند ساخت فیلم!
البته نمیتوان منکر شد که مشکل اصلی از شخص مایکلبی است که آنقدر همه چیز را با سرعت و ریتم تند میگیرد که حتی اظهارات کاراکترها هم از آن در امان نمیماند. آنان به سرعت عجیبی حرف میزنند، گویی که حتی دوربینها هم دچار حمله عصبی و شتاب بیمارگونه در تصویربرداری شدهاند. در میان این همه تصویرهای تند گرفته شده، بازیها و نحوه کار هنرپیشهها هم اغلب ناموفق و به سبب سرعت افراطی است، از سوی دیگر بطن اتفاقات نیز کمرنگ و فاقد عمق هستند. بازی جیک جیلنهال هم باوجود تجربه فراوانش در این روند دیوانهوار رنگ میبازد و فقط یحیی عبدالمتین و ایرا گونزالز هستند که کمی تا قسمتی در ایفای نقشهای خود موفقاند و اسباب ناامیدی نمیشوند. فروش قابل قبول فیلم شاید یک بهانه کوچک و وسیله ناکامل برای تبرئه شدن آن از اتهام ناکامی اقتصادی و هنری باشد، هرچند که برخورداری از گیشهای تقریباً 110 میلیون دلاری برای فیلمی با هزینه تولید 40 میلیون دلاری طبق معیارهای هالیوود موفقیت به حساب نمیآید. بویژه که اتفاقات و بافت فیلم چنان سرسامآور و دیوانهکننده است که حتی طرفداران مایکلبی در زمان دیدن آمبولانس از او قطع امید و در دل آرزو میکنند که ای کاش این فیلم هر چه زودتر تمام شود!
اخبار
روحیه خودباوری در دختران ایران
رویداد آموزشی- تجربی «دا» ویژه دختران ۱۶ تا ۲۵ ساله که با هدف شتابدهی و حمایت از کنشگری و ارزشآفرینی دختران ایران برگزار شد، شامگاه جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه در مشهد به کار خود پایان داد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راستای سفر استانی خود به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، با حضور در این مراسم بر رویکرد وزارت فرهنگ در حمایت از ابتکارات خلاقانه جدید در حوزههای فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد. او گفت: « اصل این رویداد تقویت روحیه خودباوری و رسیدن به هویت جمعی بین جوانان سرزمین است، همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور امروز به مأمن و مأوای جوانان انقلابی، خلاق و دغدغهمند نسبت به مسائل فرهنگی کشور تبدیل شده است.» رئیس شورای هنر ادامه داد: « فعالیت امروز دختران خلاق کشورمان نشان میدهد فضای مناسبی برای تعالی دختران فراهم شده که همین مسأله مهمترین هدف وزارت فرهنگ در این رویداد بوده است.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باور به کار گروهی را مقدمه فعالیتهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: «کارهای مهم بسیاری در عرصههای فرهنگی، اجتماعی در کشور صورت میگیرد اما فضای مناسب رسانهای برای معرفی آنها ایجاد نشده است که اینگونه فعالیتها منجر به تقویت روحیه خودباوری و هویت جمعی در بین دختران سرزمینمان خواهد شد.»
ملاقات ایزدیار و شکیبا در یک قدمی اکران
«ملاقات خصوصی» از فیلمهای تحسین شده چهلمین جشنواره فیلم فجر قرار است بزودی وارد چرخه اکران شود. طبق خبری از خروجی تازه جلسه شورای پروانه نمایش، اولین تجربه کارگردانی امید شمس مجوز پروانه نمایش خود را دریافت کرده است. «ملاقات خصوصی» جزو پرفروشترینهای این جشنواره بود و در یک قدمی دریافت سیمرغ مردمی با تصمیم برگزارکنندگان جشنواره مبنی بر توقف رأیگیری، این سیمرغ را از دست داد. این فیلم به تهیهکنندگی امیر بنان عاشقانهای است که در بطن خود اشاراتی به مشکلات و معضلات اجتماعی دارد. این فیلم روایت داستان زندگی دختری بهنام پروانه (پریناز ایزدیار) است که پدرش در زندان و او با گرداندن مغازهای در تلاش است خرج زندگی خانوادهاش را تهیه کند. در این میان با مردی به نام فرهاد (هوتن شکیبا) آشنا میشود که به او ابراز علاقه میکند اما این تنها ابتدای راه است. «اینان» به تهیهکنندگی علی برادری و کارگردانی رهبر قنبری و«سه جلد» به تهیه کنندگی محمد آفریده و کارگردانی سید مهدی اسماعیلی دیگر آثاری هستند که طبق خبر سازمان سینمایی، شورای پروانه نمایش با صدور پروانه نمایش آنها موافقت کرده است.
قابی ماندگار از ستارههای تئاتر و موسیقی
همزمان با ورود به دومین ماه تابستان ۱۴۰۱ هرچند در کشور آرامآرام با افزایش شیب صعودی موج هفتم کرونا مواجه هستیم؛ اما عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری کماکان بر مدار رونق تولید اجراهای عمومی و جابهجایی رکوردهای مختلف و متنوع همراه است. ایرنا در گزارشی از میزبانی ۳۲ تماشاخانه پایتخت از ۸۰ نمایش در هفته اول مرداد خبر داده است. اجرای این آثار نمایشی با حضور هنرمندان کارگردان؛ بازیگران شناختهشده و هنرمندان به نام موسیقی کشور چون سام درخشانی، جواد عزتی، امیر جدیدی، مهران غفوریان، امیرحسین مدرس، امیر غفارمنش، امیرکاوه آهنینجان، بهرام افشاری، کامران تفتی، فرزاد حسنی، علیرضا کوشکجلالی، سیروس همتی، نورا هاشمی، لیلی رشیدی، الهام پاوهنژاد، سهراب پورناظری، حسن معجونی، حمید حامی، رضا بهرام، تهمورث پورناظری و دیگر ستارههای نامدار تئاتر و موسیقی کشورمان خود مزید بر علت شده تا آغاز مرداد ماه صحنههای تئاتر پایتخت، خود به قابی ماندگار در صحنه اجراهای عمومی در ساحت جابهجایی رکودهای هنر نمایش کشور بدل شود.
اجرای تئاتر توسط کودکان اوتیسم و پروانهای
نمایش «شام عروسی» با هنرمندی بچههایی با نیازهای ویژه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود. این نمایش به مدت هفت شب به نویسندگی و کارگردانی جواد فراهانی و تهیه کنندگی پردیس تئاترشهرزاد و با هنرمندی کودکان اوتیسم و پروانهای از دوم تا هفتم مرداد ماه سالجاری ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه میرود. این نمایش به منظور تشویق این هنرجویان برای استمرار فعالیت در حوزه تئاتر و افزایش انگیزههای آنان برگزار میشود.
رویداد آموزشی- تجربی «دا» ویژه دختران ۱۶ تا ۲۵ ساله که با هدف شتابدهی و حمایت از کنشگری و ارزشآفرینی دختران ایران برگزار شد، شامگاه جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه در مشهد به کار خود پایان داد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راستای سفر استانی خود به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، با حضور در این مراسم بر رویکرد وزارت فرهنگ در حمایت از ابتکارات خلاقانه جدید در حوزههای فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد. او گفت: « اصل این رویداد تقویت روحیه خودباوری و رسیدن به هویت جمعی بین جوانان سرزمین است، همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور امروز به مأمن و مأوای جوانان انقلابی، خلاق و دغدغهمند نسبت به مسائل فرهنگی کشور تبدیل شده است.» رئیس شورای هنر ادامه داد: « فعالیت امروز دختران خلاق کشورمان نشان میدهد فضای مناسبی برای تعالی دختران فراهم شده که همین مسأله مهمترین هدف وزارت فرهنگ در این رویداد بوده است.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باور به کار گروهی را مقدمه فعالیتهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: «کارهای مهم بسیاری در عرصههای فرهنگی، اجتماعی در کشور صورت میگیرد اما فضای مناسب رسانهای برای معرفی آنها ایجاد نشده است که اینگونه فعالیتها منجر به تقویت روحیه خودباوری و هویت جمعی در بین دختران سرزمینمان خواهد شد.»
ملاقات ایزدیار و شکیبا در یک قدمی اکران
«ملاقات خصوصی» از فیلمهای تحسین شده چهلمین جشنواره فیلم فجر قرار است بزودی وارد چرخه اکران شود. طبق خبری از خروجی تازه جلسه شورای پروانه نمایش، اولین تجربه کارگردانی امید شمس مجوز پروانه نمایش خود را دریافت کرده است. «ملاقات خصوصی» جزو پرفروشترینهای این جشنواره بود و در یک قدمی دریافت سیمرغ مردمی با تصمیم برگزارکنندگان جشنواره مبنی بر توقف رأیگیری، این سیمرغ را از دست داد. این فیلم به تهیهکنندگی امیر بنان عاشقانهای است که در بطن خود اشاراتی به مشکلات و معضلات اجتماعی دارد. این فیلم روایت داستان زندگی دختری بهنام پروانه (پریناز ایزدیار) است که پدرش در زندان و او با گرداندن مغازهای در تلاش است خرج زندگی خانوادهاش را تهیه کند. در این میان با مردی به نام فرهاد (هوتن شکیبا) آشنا میشود که به او ابراز علاقه میکند اما این تنها ابتدای راه است. «اینان» به تهیهکنندگی علی برادری و کارگردانی رهبر قنبری و«سه جلد» به تهیه کنندگی محمد آفریده و کارگردانی سید مهدی اسماعیلی دیگر آثاری هستند که طبق خبر سازمان سینمایی، شورای پروانه نمایش با صدور پروانه نمایش آنها موافقت کرده است.
قابی ماندگار از ستارههای تئاتر و موسیقی
همزمان با ورود به دومین ماه تابستان ۱۴۰۱ هرچند در کشور آرامآرام با افزایش شیب صعودی موج هفتم کرونا مواجه هستیم؛ اما عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری کماکان بر مدار رونق تولید اجراهای عمومی و جابهجایی رکوردهای مختلف و متنوع همراه است. ایرنا در گزارشی از میزبانی ۳۲ تماشاخانه پایتخت از ۸۰ نمایش در هفته اول مرداد خبر داده است. اجرای این آثار نمایشی با حضور هنرمندان کارگردان؛ بازیگران شناختهشده و هنرمندان به نام موسیقی کشور چون سام درخشانی، جواد عزتی، امیر جدیدی، مهران غفوریان، امیرحسین مدرس، امیر غفارمنش، امیرکاوه آهنینجان، بهرام افشاری، کامران تفتی، فرزاد حسنی، علیرضا کوشکجلالی، سیروس همتی، نورا هاشمی، لیلی رشیدی، الهام پاوهنژاد، سهراب پورناظری، حسن معجونی، حمید حامی، رضا بهرام، تهمورث پورناظری و دیگر ستارههای نامدار تئاتر و موسیقی کشورمان خود مزید بر علت شده تا آغاز مرداد ماه صحنههای تئاتر پایتخت، خود به قابی ماندگار در صحنه اجراهای عمومی در ساحت جابهجایی رکودهای هنر نمایش کشور بدل شود.
اجرای تئاتر توسط کودکان اوتیسم و پروانهای
نمایش «شام عروسی» با هنرمندی بچههایی با نیازهای ویژه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود. این نمایش به مدت هفت شب به نویسندگی و کارگردانی جواد فراهانی و تهیه کنندگی پردیس تئاترشهرزاد و با هنرمندی کودکان اوتیسم و پروانهای از دوم تا هفتم مرداد ماه سالجاری ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه میرود. این نمایش به منظور تشویق این هنرجویان برای استمرار فعالیت در حوزه تئاتر و افزایش انگیزههای آنان برگزار میشود.
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
اخبار این صفحه
-
«استفاده ابزاری» در تبلیغات ممنوع است
-
دست یاری مدیریت شهری به سوی هنرمندان
-
تئاتر بدون تماشاگر معنی ندارد
-
سرسام آور و ناامیدکننده
-
اخبار
اخبارایران آنلاین