صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

500هزار واحد مسکن نهضت ملی به متقاضیان تحویل داده شد

همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان و افتتاح واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن در این استان، آخرین آمار اجرای نهضت ملی مسکن ارائه شد. بر اساس آمار وزارت راه‌وشهرسازی، ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و از این میزان تاکنون ۵۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. بر اساس این گزارش، تاکنون ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در برنامه نهضت ملی مسکن تأمین شده که از این میزان، ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین شهری در حال طراحی و اجرا و ۲۴ هزار هکتار در مرحله ساخت به صورت انفرادی، گروهی و انبوه‌سازی است. در نهضت ملی مسکن واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی به ساکنان روستاها مصوب شده که از این میزان ۶۰۰ هزار قطعه زمین تأمین شده؛ از این تعداد ۴۰۰ هزار قطعه در سامانه بارگذاری و ۸۰ هزار قطعه تحویل مردم شده و علاوه بر آن عملیات بهسازی و نوسازی ۴۹۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است. گزارش آماری در بخش مسکن نشان می‌دهد ۶.۵ میلیون خانوار در کشور مستأجر هستند که برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنان در اراضی دولتی مسکن تأمین شده است و تمهیدات لازم برای بقیه در قالب زمین‌های خودمالکی و بافت فرسوده اجرا می‌شود. همچنین در قالب نهضت ملی مسکن، نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم انجام شد و قرار است ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسد.
 
واگذاری مسکن نهضت ملی و زمین طرح جوانی جمعیت به متقاضیان سمنانی
در ادامه اجرا، تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در طرح‌های دولت، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی و همچنین زمین‌های مرتبط با اجرای طرح جوانی جمعیت را به شهروندان متقاضی و دارای شرایط واگذار کرد. ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان به مردم واگذار شد.
این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری و برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد؛ همچنین خانه‌های واگذار شده در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و بازآفرینی شهری ساخته شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان در حاشیه سفر هیأت دولت سیزدهم به این استان، در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون فرایند ساخت دو‌و‌نیم میلیون واحد مسکونی در کشور اجرایی و طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌های موفقی بوده که در کشور اجرایی شده است.
محسن منصوری با بیان اینکه نهضت ملی مسکن می‌کوشد فاصله مردم با خانه‌دار شدن را کاهش دهد، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون فرایند ساخت دو‌ونیم میلیون واحد مسکونی در کشور به اجرا درآمده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این طرح امید‌افزایی را نیز در جامعه بالا برده است، گفت: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های موفق، مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی