اجرای طرح قاضی مدرسه برای آشنایی دانش‌آموزان با حقوق

زنگ قانون درمدارس همدان نواخته می‌شود

 

همدان- طرح قاضی مدرسه با هدف آشنایی افراد از سنین پایه با مباحث حقوقی در مدارس استان همدان اجرا می‌شود.
«سید هادی مصطفوی» معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری همدان با اعلام این خبر گفت: طرح قاضی مدرسه و زنگ قانون در مدارس پیش‌بینی شده است که هدف از آن آشنا کردن دانش‌آموزان با قانون است.
وی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم، ارتباط مجموعه قضایی با آموزش و پرورش باید افزایش یابد و در راستای پیشگیری «رشد مدار» آموزش مسائل حقوقی از سنین پایه صورت گیرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری همدان اظهار کرد: به دنبال وقوع جرم و تشکیل پرونده به طور حتم افرادی زندانی و محکوم می‌شوند که علت بروز جرم در بیشتر پرونده‌ها، ناآگاهی مردم از موضوعات حقوقی و جهل آنان نسبت به قانون است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بیشتر محکومان، مجرمان حرفه‌ای نیستند برای نمونه بیشتر قتل‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ داده است که البته دراین‌باره باید روی کنترل خشم کار شود. مصطفوی گفت: اگر می‌خواهیم افراد گرفتار زندان، دادگاه، دادسرا و صدور حکم و زندان نشوند و سپس از مراجع قانونی درخواست عفو و آزادی مشروط نکنیم بهترین کار پیشگیری است که در این رابطه می‌طلبد علاوه بر مجموعه قضایی همه ارگان‌ها برای رفع بسترهای جرم و عوامل مؤثر در بروز اختلاف بین مردم تلاش کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری همدان یادآوری کرد: به دنبال فعالیت ستاد ملی صبر در استان همدان، سال گذشته ۱۷ فقره حکم قصاص به واسطه قتل عمد منجر به مصالحه و رهایی محکوم از طناب دار شد.
مصطفوی بیان کرد: پویش‌های مختلف برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اجرا شده است هم اینک نیز به واسطه قرار داشتن در ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولی الموحدین علی(ع)، پویش «به عشق علی(ع) می‌بخشم» راه افتاده است.
 معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری همدان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که با پیشگیری از آن پرونده‌های چک به حداقل ممکن می‌رسد این است که دسته چک برای هر فردی صادر می‌شود اما باید پیش از صدور چک پشتوانه مالی فرد و میزان تراکنش و گردش مالی او مدنظر قرار گیرد تا وصول چک منتهی به دعاوی و محکومیت نشود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی