وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین سفر استانی خود به اصفهان:

چتر دولت برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد

- رویکرد فرهنگی دولت مردم‌گرایی و دوری از انحصارطلبی است -واکسیناسیون کرونا برای ۸۳ هزار هنرمند در اولویت است

فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین سفراستانی خود به اصفهان تأکید کرد که رویکرد برنامه‌های دولت سیزدهم بر اصل دوری از انحصارطلبی و توجه به همه بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه استوار شده است. وی با اشاره به اینکه چتر دولت انقلابی و مردمی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد، خاطرنشان کرد که دولت به دور از قطب‌بندی‌های کاذب خواهان خدمت‌رسانی به آحاد مردم است.
اصفهان، برخوردار از فرهنگ اصیل دینی و اسلامی
آنطور که در گزارش روابط عمومی این وزارتخانه آمده، محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته با حضور در گلستان شهدای اصفهان، در نخستین سفر استانی خود گفت: «از شهدا طلب می‌کنیم در راه پرفراز و نشیب رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاریمان کند. یاد و خاطره شهدای بزرگ دولت، شهدای والامقام رئیس‌جمهوری شهید محمدعلی رجایی و آیت‌الله باهنر را گرامی می‌داریم.»
وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز و ایثارگر است، ادامه داد: «اصفهان کانون شهادت و جهاد است. این استان پیشتاز در عرصه جهاد و شهادت است و امروز فرزندان دلیر و جهادی اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارند.»
اسماعیلی افزود: «اصفهان در مقوله فرهنگ و هنر دارای فرهنگ اصیل دینی و اسلامی بوده و فرهنگ غنی شیعی اسلامی در این استان ظهور و بروز پیدا کرده است. فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم تنیده شدند، همچنین آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام(ره) تبلور یافته است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از این گفت که امیدواریم در دولت مردمی حضور پربرکت فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آنها در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد باشیم. اسماعیلی ادامه داد: «هم اکنون دولتی مردمی روی کار آمده است و فردی به‌عنوان رئیس‌جمهوری از جانب مردم انتخاب شد که رویکرد و شعار خود را مردمی بودن انتخاب کرد.»
وی گفت: «مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با اعضای هیأت دولت سیزدهم تأکید کردند دولتی که افتخار او عنوان مردمی است باید بتواند این را در حرکت و رویکردها حفظ کند. طی سال‌های گذشته بازگشت امید به مردم را در عملکرد و کارنامه‌هایی که در مبارزه با فساد آغاز شده مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور بواسطه بی‌تدبیری‌ها از بین رفته است که امید به اصلاح و روند بهبود کشور با انتخابات خرداد دوباره شکل گرفت.»
به‌گفته اسماعیلی، دولت سیزدهم مفتخر است که خط مشی خود را از شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و هویت این دولت عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی‌منت و مردم باوری در تمامی اقشار است.
تاریخ غنی 7 هزار ساله پشتیبان این کشور است
وی تصریح کرد: «چتر انقلاب باز است و تمامی گروه‌ها و جریان‌ها و بخش‌های مختلف مردمی زیر این بخش قرار می‌گیرند. معتقدیم بدون ایجاد دو قطبی‌های کاذب و بدون ایجاد قشربندی و جداکردن بین مردم باید خدمتگزاری برای تمامی آحاد و شهروندان صورت بگیرد.
وی گفت:«در این شرایط  که دشمن از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی برای ناامیدی مردم تلاش می‌کند باید بدون اختلاف و تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله هدایت کنیم. تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور، خروج هنر از انحصار از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت است. هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی هفت هزار ساله پشتیبان این کشور است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:«تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد رویکرد مردمی‌گرایی و توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصارطلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود که به‌صورت جدی در برنامه‌های دولت است.»
بنابرخبر دیگری، در ادامه این سفر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان نیز گفت:«اصفهان با توجه به اینکه مهد فرهنگ و هنر است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اصفهان یکی از حوزه‌‌های اصلی فرهنگ و هنر و مهد تربیت هنرمندان بزرگ است از همین رو برنامه‌هایی را که برای دوره تحول در اصفهان خواهیم داشت دنبال می‌کنیم. لازم است هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر اصفهان نقش فعال‌تری در این عرصه ایفا کنند.»
آغاز واکسیناسیون هنرمندان و ابراز همدردی وزیر با اهالی رسانه و فرهنگ
همچنین آن‌طور که در خبر دیگری آمده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از اهالی هنر و رسانه در روزهای اخیر از آغاز واکسیناسیون هنرمندان خبر داد و گفت: «در روزهای گذشته متأسفانه شاهد درگذشت تعدادی از خبرنگاران و هنرمندان بر اثر ایست قلبی و بیماری کرونا بودیم و ارتحال این عزیزان را به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور و نیز خانواده آنها تسلیت عرض می‌کنم.»
وی افزود: «مرحوم محمدنقی خلج زمانی، نفیسه شرفی‌فر، صولت فروتن و سیدمهدی حاجی آبادی از اصحاب رسانه و مرحوم صادق صفایی از هنرمندان سینما و تئاتر دار فانی را وداع گفته و هفته تلخی به سبب فقدان آنها برای جامعه ادب و هنر کشور رقم خورد.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره آغاز واکسیناسیون هنرمندان گفت: «طبق هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰سالی که کد ملی آنها از سوی صندوق اعتباری هنر به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد.»
 اسماعیلی خاطرنشان کرد: «براساس اطلاعیه وزارت بهداشت، از هم‌اکنون این هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام، محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند و امیدواریم به مرور، تمامی هنرمندان واکسینه شوند. ثبت‌نام و اخذ نوبت از این سامانه ضروری است و افراد نباید بدون ثبت‌نام به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند. امیدواریم با واکسیناسیون تمامی هنرمندان شاهد حفظ بیش از پیش سلامت آنها و تداوم حضور مؤثرشان در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7712/1/585681/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها