اخبار




دستگیری صیاد سمی

گروه حوادث/ صیاد متخلف که با ریختن سم به کانال‌های آبیاری در مزارع کشاورزی دزفول اقدام به صید ماهی می‌کرد از سوی مأموران پلیس و یگان حفاظت دستگیر شد.
رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره پارک ملی دز با اعلام این خبر به مهر گفت: به‌دنبال گزارش بومیان محلی و حضور بموقع مأموران کلانتری شهر شمس آباد از توابع شهرستان دزفول، مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز موفق به شناسایی و دستگیری فرد متخلفی شدند که با روش غیرمتعارف و غیراخلاقی پراکنش سم در منابع آبی و کانال‌های آبیاری مزارع کشاورزی حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز اقدام به صید غیرمجاز آبزیان می‌کرد.
وی افزود: فرد متخلف که سابقه تخلف و تکرار جرم در این حوزه را دارد، پس از دستگیری به منظور رسیدگی به جرایمش به دستگاه قضایی معرفی شد.قپانچی‌پور تأکید کرد: صیادی با روش‌های غیرمتعارف از جمله استفاده از سموم نه تنها از لحاظ شرعی حرام است، بلکه صید انجام شده آلوده و غیربهداشتی بوده و سلامتی افراد مصرف‌کننده را با عوارض و مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کند.
به‌گزارش مهر، در چند روز اخیر کلیپی از مرگ گسترده ماهیان در رودخانه دز منتشر شده بود که واکنش و اعتراض دوستداران محیط زیست را به‌همراه داشت.

نجات معجزه آسای 3 نفر در انفجار خانه

گروه حوادث/ امدادگران آتش‌نشانی یک زن و مرد و پسری 7 ساله را از زیر آوار ساختمان دو طبقه در مشهد زنده بیرون کشیدند.
آتشپاد دوم مهدی رضایی، سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد در حالی که از نجات معجزه آسای این سه نفر در حادثه انفجار منزل مسکونی خبر می‌داد، گفت: ظهر سه‌شنبه در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انفجار یک خانه و تخریب ساختمان 2 طبقه بلافاصله امدادگران راهی محل حادثه در خیابان پورسینا شدند؛ نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد ساختمان 2 طبقه به طور کامل تخریب شده و حدود 10 خانه دیگر نیز آسیب دیده بودند. بنا به‌گفته اهالی 3 نفر زیر آوار محبوس شده بودند که آتش‌نشانان 4 ایستگاه برای نجات 3 فرد گرفتار در زیر آوار وارد عمل شدند. حجم انفجار توأم با آوار به حدی بوده که ساختمان دو طبقه به‌صورت کامل فروریخته و افراد در زیر خروارها خاک ناشی از ریزش آوار گرفتار شده بودند که نجاتگران آتش‌نشانی ضمن رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف اقدام به عملیات برای نجات این افراد کرده و پس از دقایقی تلاش نفسگیر و طاقت‌فرسا موفق شدند یک مرد، پسر بچه 7 ساله و یک خانم میانسال را به طرز معجزه‌آسایی نجات داده و از زیر آوار خارج کنند. این افراد برای سیر مراحل درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنیسین‌های اورژانس حاضر در محل شدند.
رضایی خاطرنشان کرد: این حادثه به بیش از 10 واحد مسکونی و یک دستگاه خودرو خساراتی وارد آورد و علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.

کودک ربایی به خاطر اختلاف مالی

گروه حوادث/ پسر 11 ساله گلستانی که حدود دو ماه قبل ربوده شده بود با دستگیری متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور به خانواده‌اش تحویل شد.
محمد تازیکی رئیس دادگستری گمیشان - استان گلستان- در تشریح این خبر گفت: مدتی پیش گزارشی مبنی بر ربودن پسربچه ۱۱ ساله‌ای در دادسرای گمیشان ثبت شد. به علت اهمیت موضوع، تیم مشترکی از دستگاه قضایی، انتظامی سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان تشکیل و تلاش‌ها برای شناسایی کودک ربایان و یافتن مخفیگاهشان آغاز شد تا اینکه پس از ۵۰ روز محل اختفای آدم‌ربایان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در یکی از استان‌های شرقی کشور شناسایی و پس از دستگیری متهمان، کودک به آغوش خانواده بازگردانده شد. کودک سالم است و ۷ آدم ربا هم پس از دستگیری به دادگستری استان تحویل شدند تا محاکمه شوند. وی با اشاره به اینکه اختلافات مالی علت این کودک ربایی عنوان شده است افزود: تحقیقات روی این پرونده در دادسرای گمیشان در حال انجام است.

فرار قبر کن با سکه های عتیقه

گروه حوادث/مرد قبر کن که هنگام دفن جنازه در آرامستان ابن بابویه شهرری کوزه‌ای با 260 سکه عتیقه پیدا کرده بود بعد از تقسیم سکه‌ها با همکارش متواری شد.
غلامرضا نوفرستی، دادستان شهرستان ری با بیان این خبر به ایلنا گفت: روز 20 شهریور دو نفر حفار قبر در آرامستان ابن بابویه شهرری هنگام دفن جنازه، یک کوزه پیدا می‌کنند که داخلش مقداری سکه بوده است. این دو نفر سکه‌ها را خارج کرده و بین خود تقسیم می‌کنند که نفر اول سکه‌ها را برداشته و از قبرستان خارج می‌شود و نفر دوم سکه‌ها را در محلی نگهداری می‌کند اما از کار خود پشیمان و دچار عذاب وجدان شده و این موضوع را به متولی ابن بابویه و کلانتری اطلاع می‌دهد.
دادستان شهرستان ری با بیان اینکه قدمت سکه‌ها مشخص نیست، تصریح کرد: تعداد سکه‌هایی که نفر دوم تحویل داده ۱۳۰ عدد است که ابتدا پلمب و تحویل کلانتری شده تا در ادامه برای کارشناسی قدمت دقیق سکه‌ها به میراث فرهنگی تحویل شود.
نوفرستی در پایان تأکید کرد: دستور قضایی برای شناسایی فرد اول که با  نصف تعداد سکه‌ها فرار کرده صادر شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/12/558550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها