مهدی شیری، مدافع پرسپولیس در گفت وگو با «ایران»:

جام حذفی را به هیچ تیمی تعارف نمی‌زنیم



محمد محمدی سدهی / پرسپولیس که سه دوره پیاپی لیگ را با جام قهرمانی به پایان رسانده بود در نوزدهمین دوره هم برای چهارمین بار به این عنوان رسید و با چهار قهرمانی پیاپی پوکر کرد. سرخ‌های پایتخت با هدایت برانکو 3 دوره، کالدرون و یحیی گل محمدی در لیگ نوزدهم به این عنوان رسیدند و به نوعی دست‌نیافتنی شدند. مهدی شیری، مدافع راست پرسپولیس در ابتدا درخصوص بازی با نفت مسجد سلیمان و مسجل شدن قهرمانی در این بازی به خبرنگار«ایران» گفت: «ما در گرمای۴٠ درجه مسجد سلیمان با جان دل تلاش کردیم تا نفت را شکست دهیم و جشن قهرمانی بگیریم. بازی مقابل این تیم بازی بسیار سختی بود و گرمای هوا خیلی اذیت‌مان کرد. اما ما هم‌قسم شده بودیم که قهرمانی‌مان را در شهر اولین‌ها قطعی کنیم و خدا را شکر به این هدف هم رسیدیم.»
او در خصوص قهرمانی‌های پی‌در‌پی سرخ‌ها این‌گونه گفت: «همیشه می‌گویند قهرمان شدن سخت است و قهرمان ماندن سخت‌تر. حفظ این عنوان شخصیت بالای قهرمانی می‌خواهد که این شخصیت بالای قهرمانی را همه ما بازیکنان، کادر فنی، مدیریت و تمامی کارمندان باشگاه داریم. امسال مشکلات زیادی داشتیم و سال سختی را پشت سرگذاشتم، سالی که هنوز تمام نشده و ما حالا جام حذفی را در پیش داریم و قطعاً این جام را به هیچ تیمی تعارف نمی‌زنیم.» مدافع شماره 17 پرسپولیس بیان داشت: «در این سال علاوه بر شیوع کرونا، مشکلات مالی و مدیریتی داشتیم و هنوز هم داریم که واقعاً این مشکلات تیم مان را اذیت می‌کرد. علاوه بر اینها تغییرات نیمکت تیم هم باعث شد تا برنامه‌مان به‌خوبی پیش نرود، با این حال بازیکنان با همدلی و تلاش اجازه ندادند این مشکلات ما را از هدفمان که تکرار قهرمانی‌ها بود، دور کند. با اینکه در ابتدای فصل جاری نتایج خوبی نگرفتیم اما اعتماد داشتیم که به روزهای قبل بازمی‌گردیم.»
شیری صحبت‌های خود را در‌خصوص ابتدای فصل و حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس این‌گونه ادامه داد: «کالدرون برای رسیدن به تفکرات بازیکنان و همچنین فرهنگ کشورمان نیاز به زمان داشت و برای همین نتوانستیم فصل را به‌خوبی آغاز کنیم اما دیدید که پرسپولیس کالدرون با گذشت زمان بهتر و بهتر شد و نتایج بهتری کسب کردیم. کالدرون در قهرمانی ما سهیم است و برای تیم‌مان زحمت زیادی کشید. پس از کالدرون یحیی آمد که امتیاز مثبت او بازی کردن در پرسپولیس و شناخت باشگاه بود. او رفاقت را بیشتر کرد و کار او جواب داد و تیم ما مجدداً قهرمان شد. حقیقتاً در نیم فصل دوم و با آمدن آقای گل‌محمدی شرایط‌مان بهتر شد.»
او گفت: «در فصول گذشته به موفقیت‌های زیادی دست یافتیم و لذت رسیدن به موفقیت‌ها را چشیده بودیم که این لذت باعث شد برای رسیدن به موفقیت‌های بعدی تلاش کنیم. ما تشنه رسیدن به موفقیت بودیم و با وجود رسیدن به موفقیت‌ها هیچ‌گاه سیراب نشدیم. قهرمانی بزرگترین خواسته بازیکنان پرسپولیس بود و قطعاً هیچ‌گاه از این قهرمانی‌های پیاپی سیر نخواهیم شد. هر کسی برای پرسپولیس بازی می‌کند باید به خود افتخار کند که پیراهن این باشگاه بزرگ را می‌پوشد.» مدافع راست پرسپولیس در‌خصوص آمار خوب تیم در خطوط مختلف بیان داشت: «ما چندین سال است که در کنار هم بازی می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود تا هماهنگ باشیم و در تمامی خطوط موفق عمل کنیم. برای من بهترین و لذت‌بخش‌ترین لحظه حضور بر سکوی قهرمانی است و در طول این دو سالی که در پرسپولیس بودم طعم این لحظات شیرین را چشیدم. از دور نمی‌توان در مورد این موضوعات صحبت کرد و باید بیایید و بزرگی پرسپولیس را از نزدیک ببینید و حرفه‌ای بودن مجموعه را ببینید.» شیری دو فصل در پرسپولیس حضور دارد و در طول این دو فصل حداقل دو قهرمانی در لیگ دارد. او با هیجان در‌خصوص حضور بر سکوی قهرمانی صحبت کرد: «کسب دو عنوان قهرمانی برای من بسیار لذت‌بخش است و این موضوع نه تنها برای من بلکه برای بازیکنان دیگری که به این عنوان می‌رسند هم جاودانه می‌شود و تا سالیان سال می‌توان در مورد این قهرمانی‌ها صحبت کرد و به اینها بالید.»
او در خصوص جام حذفی این‌گونه صحبت کرد: «برای موفقیت در این جام، باید برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهیم و امیدوارم در حوزه مدیریت هم باشگاه به یک ثبات برسد. تغییرات روی تمرکز بازیکنان تأثیر می‌گذارد و ثبات می‌تواند کمک کند تا موفقیت‌ها را ادامه دهیم. به هر حال قهرمانی در لیگ باعث نمی‌شود که جام حذفی را فراموش کنیم و برای رسیدن به این جام هم تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. قهرمانی دوگانه در جام حذفی و لیگ چیز دیگری است.»
مدافع شماره 17 پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس می‌تواند پنجمین قهرمانی خود را در فصل آینده کسب کند؟ بیان داشت: «کار واقعاً سخت است اما این کار نشدنی نیست. تیم یکدست و یکدلی داریم و با این شرایط می‌توانیم حتی پنجمین قهرمانی را هم به دست بیاوریم. پرسپولیس راهش را پیدا کرده و الان ثبات مدیریتی خیلی می‌تواند به این باشگاه کمک کند. ان‌شاء‌الله به ثبات مدیریتی برسیم تا بازیکنان هم دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7408/18/550105/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها