صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

وزیر آموزش و پرورش:

۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به مدرسه‌سازی تعلق گرفت

 وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با وجود محدودیت‌ها ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی  در آیین تجلیل از مهندسین برتر که روز گذشته برگزار شد اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس، یک ستاره در نظام حکمرانی کشور است، ساخت نزدیک به ۶ هزارو ۸۰۰ فضای آموزشی در کشور کار بزرگی است.
وی افزود: فضای مدرسه در یادگیری دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد، اینکه چیدمان و رنگ‌ها در مدرسه چگونه باشد، از اقدامات سازمان نوسازی است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه با اقتضائات دانش‌آموزان باید منطبق باشد، ساختار مدرسه باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان پرجنب‌وجوش پرورش یابند، در این خصوص باید برخی از ویژگی‌های دانش آموزان را به رسمیت بشناسیم.
صحرایی یادآور شد: راهروها باید باز باشد، همچنین چیدمان و مدیریت کلاس اهمیت دارد؛ به‌طور مثال، وقتی صندلی و نیمکت به زمین چسبیده باشد راه تعامل در کلاس بسته می‌شود اما وقتی صندلی آزاد باشد، معلم می‌تواند با مدل‌های مختلف دانش‌آموزان را در کنار هم قرار دهد.

۱۴۰۳ فضای ورزشی جدید برای مدارس ابتدایی ایجاد می‌شود​​​​​​​
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برای موضوع بازماندگان از تحصیل آیین‌نامه اجرایی تدوین خواهد شد، گفت: «طرح شهید سلیمانی ۲»، فعال خواهد شد و ۱۴۰۳ فضای ورزشی جدید برای مدارس ابتدایی ایجاد می‌شود.
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی، دیروز در جلسه شورای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، اظهار کرد: قرارگاه؛ ساختاری است که به طور غیررسمی شکل می‌گیرد و در بین بخش‌ها رابطه مفید برقرار می‌کند. باید برنامه کاری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، تدوین شود.
وی با تأکید بر اینکه برای موضوع بازماندگان از تحصیل آیین‌نامه اجرایی تدوین خواهد شد، افزود: در انسداد مبادی بی‌سوادی نقش نهضت سوادآموزی بسیار مهم است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: برنامه درسی هنرستان‌ها باید مبتنی بر نیازهای فراگیران تدوین شود.
وی با درخواست اجرای نذر تخصص در حوزه پزشکی و درمان دانش‌آموزان، افزود: باید وقف تجهیزات برای مدارس، پیگیری و اجرایی‌سازی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی