- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
خبر
سونیتا سراب پور/ فاز اول شبکه ملی اطلاعات که به گفته معاون اول رئیس جمهوری بزرگترین و استراتژیکترین طرح دولت یازدهم است ابتدای هفته جاری و همزمان با آغاز هفته دولت افتتاح شد. در این مراسم از وزیر ارتباطات گرفته تا معاون وی، رئیس شورای عالی فضای مجازی و همچنین معاون اول رئیس جمهوری سعی کردند بارها روی این موضوع تأکید داشته باشند که برخلاف تبلیغات منتشر شده، شبکه ملی اطلاعات قرار نیست برای کاربران محدودیتی به دنبال داشته باشد یا حریم خصوصی آنها را به خطر بیندازد. اما همچنان توضیح کلی در خصوص جزئیات این شبکه باعث ابراز نگرانی بسیاری از مردم نسبت به حریم شخصیشان در این شبکه داخلی شده است. در مراسم رونمایی این شبکه، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه با کمک شبکه ملی اطلاعات کاربران به محتوا در بستر شبکه داخلی یا خارجی با کیفیت بهتر و با قیمت پایینتری دسترسی خواهند داشت، از داشتن هویت مشخص کاربران روی این شبکه سخن گفت و تصریح کرد: در شبکه ملی اطلاعات کلیه اتصالها به شبکه چه از طریق ثابت و چه سیار کشور دارای هویت واحدی خواهند بود و اگر کاربری دارای شناسه نباشد، قابلیت سرویس دهی به او نیست. همین اظهارات و مخابره آنلاین آن از طریق شبکههای اجتماعی باعث بحثهای زیادی در خصوص نا امن بودن شبکه ملی اطلاعات را مطرح کرد.
نصرالله جهانگرد در گفتوگو با روزنامه ایران در واکنش به این نگرانیها اعلام کرد که شناسایی کاربران در شبکه ملی اطلاعات به معنی به خطر افتادن حریم خصوصی افراد در این شبکه نیست. او در این خصوص گفت:«در همه جای دنیا بدون داشتن یک ID یا آدرس شناسایی نمیتوان به شبکهای متصل شد و ارتباط گرفت، در واقع در امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و... هم همینطور است و هویت کاربران روی شبکه مشخص است. شناسایی هویت روی شبکه دیتا مانند شناسایی هویت کاربر روی شبکه سیار است.» وی در ادامه میافزاید: «برای مثال هر فردی که سیمکارت دارد آن سیمکارت به نام او در شبکه سیار ثبت شده است البته ممکن است که سیمکارت خود را به فرد دیگری بدهد اما اگر اتفاقی از طریق این سیمکارت رخ دهد فرد صاحب سیمکارت مسئول است. بنابراین نحوه شناسایی کاربران در شبکه دیتا هم مانند نحوه شناسایی کاربران روی شبکه ثابت یا سیار است.» جهانگرد تأکید میکند «داشتن ID کاربران روی شبکه ملی اطلاعات به معنی این نیست که ما کاربر را در شبکه ردیابی و به اطلاعات رد و بدل شده بین او با دیگران دسترسی داریم. در واقع ما کاری به اینکه چه دیتایی بین او با دیگران رد و بدل میشود نداریم و تنها اتصال او به شبکه، یک هویت مشخص خواهد داشت.»
کلیدواژههای اختصاصی برای <فیلتر>
با توجه به استفاده برخی کاربران توئیتر از این شبکه اجتماعی برای توهین و آزار دیگران و انتشار مطالب افراطی و ضداخلاقی، توئیتر به دنبال تهیه فهرستی از کلیدواژه هاست تا چنین مطالبی به طور خودکار فیلتر شوند. به گزارش تک تایمز، این سیستم فیلترینگ مبتنی بر لغات دهها زبان زنده دنیا را که در این شبکه اجتماعی مورد استفاده هستند دربرمی گیرد و از این طریق پستهای زننده و اهانت بار کاربران بسرعت قابل شناسایی و پاک کردن است.ابزار یاد شده که به کاربران عادی امکان تهیه فهرستی از لغات و اصطلاحات زننده در هر زبان را میدهد راه بهتری برای مقابله با افراد مزاحم و بیادب در فضای مجازی است.آن دسته از کاربران که تصور میکنند با وارد نکردن اطلاعات شخصی در فضای مجازی ناشناس میمانند و میتوانند از این طریق به نفرت پراکنی و انتشار مطالب تند و نژادپرستانه بپردازند هم با اجرای ابتکار عمل مذکور قابل شناسایی و مطالبشان قابل حذف خواهد بود.
<ریو> نخستین مسابقه المپیک
مبتنی بر پردازش <ابری>
مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ به پایان رسید و به گفته کارشناسان، طی آن بالاترین سطح خدمات و فناوریها به کار گرفته شد. یکی از مهمترین خدماتی که در این بازیها مورد توجه قرار گرفت سیستمهای پردازش ابری بود. به گزارش همکاران، سیستم خدمات پردازش ابری برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در جریان بازیهای ریو ۲۰۱۶ به کار گرفته شد و کارشناسان اعلام کردند که در بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز میزان تمرکز بر خدمات ابری بیشتر میشود.
پرتال اصلی مربوط به مسابقات ریو، سیستم اعتبارسنجی و ساماندهی نیروی کاری در این دوره از مسابقات به صورت کامل در فضای پردازش ابری اختصاصی میزبانی میشد. به گفته «اِلی ریسِند» از مدیران برگزارکننده مسابقات ریو ۲۰۱۶، سیستم مرکزی این دوره از مسابقات برای انجام هر یک از بازیها بیش از ۳۰۰ هزار هویت را اعتبارسنجی کرد که تمامی آنها مبتنی بر فضای پردازش ابری صورت گرفت. در بخش امنیت سایبری نیز برای این دوره از مسابقات المپیک نسبت به بازیهای قبلی رکوردهای تازه به ثبت رسید. در هر ثانیه از دورهای که مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد به طور میانگین ۴۰۰ حمله سایبری صورت گرفت. در المپیک ۲۰۱۲ لندن در هر ثانیه ۲۰۰ تهدید سایبری ثبت شده بود.
میترا جلیلی
حضور تروریستها در فضای مجازی و استفاده آنها از شبکههای اجتماعی مختلف، گاه مزایای این پیام رسانها را تحتالشعاع خود قرار داده و این شبکههای اجتماعی در اثر فشارهای جهانی، ملزم به کمرنگ کردن فعالیت گروههای افراطی شدهاند. پیام رسانها و شبکههای اجتماعی همچون توئیتر، تلگرام، فیس بوک، یوتیوب و... فعالیتهایی در این زمینه انجام دادهاند و هرچند جامعه جهانی از نحوه مقابله این پیام رسانها با تروریستها چندان راضی نیستند ولی توئیتر در آخرین گزارش خود با اشاره به مسدود کردن 235هزار اکانت مربوط به تروریستها، از عملکردش دفاع کرده است.
افزایش 80درصدی تعلیق اکانتها
توئیتر بارها به دلیل اینکه زمینه فعالیت تروریستها را فراهم کرده و گروههای افراطی میتوانند با گذاشتن پستهای مختلف و توئیت کردن، به تبلیغات در فضای مجازی بپردازند یا پیامهای خود را ارسال کنند، هدف انتقادات مختلف قرار گرفته ولی به نظر میرسد میخواهد این روند را اصلاح کند. توئیتر که پیش از این اعلام کرده بود سالانه دو گزارش شفاف از نحوه مقابله این پیام رسان با فعالیت تروریستها ارائه میدهد، در نخستین گزارش خود، از مسدودسازی هزاران اکانت تروریستها خبر داده و افزوده است که تعلیق اکانتها نسبت به سال گذشته حدود 80درصد افزایش داشته است. توئیتر در راستای تلاش برای مقابله با استفاده تروریستها از پلتفرم این کمپانی، اقداماتی جدی انجام داده و اعلام کرده که از فوریه 2016(بهمن 94) تاکنون یعنی حدود 6ماه حدود 235هزار اکانت مرتبط با افراط گراها و گروههای تروریستی را به حالت تعلیق درآورده است. این رقم را اگر به تعداد اکانتهای مربوط به این گروهها که پیش از این مسدود و از دسترس خارج شده است اضافه کنیم به رقم 360 هزار اکانت معلق شده دست مییابیم. البته با وجود این تلاشها هنوز هم کار توئیتر نیمه تمام است و راه درازی پیشرو دارد.
توئیتر در اوایل سالجاری اعلام کرد از اواسط 2015 که جهان شاهد موج گستردهای از حملات تروریستی بوده است تا اول فوریه 2016میلادی 125 هزار اکانت را به دلیل تبلیغ یا حمایت از فعالیت گروههای تروریستی مسدود کردیم و همچنان خود را متعهد به مقابله با این گروهها و ممانعت از فعالیت آنها در پلتفرم توئیتر میدانیم. مسدودسازی اکانتهای تروریستهایی همچون داعش یا حامیان آنها در حالی انجام شد که بسیاری، آن را کاری غیرممکن و محال میدانستند ولی به هرحال واقعیت این است که صدای بسیاری از تروریستها و کسانی که به ترویج و تبلیغ خشونت میپردازند خاموش شد و این، خود گام بزرگی در مقابله با افراطیون به شمار میرود.
نحوه شناسایی تروریستها
توئیتر در تازهترین گزارش خود اشارهای هم به نحوه شناسایی و مقابله با تروریستها داشته و آورده است: برای یافتن حسابهای کاربری تروریستها با سایر پلتفرمهای شبکههای اجتماعی نیز همکاری میکنیم تا جمعآوری اطلاعات شتاب بگیرد و بیشترین تلاش را برای شناسایی محتوای تروریستی داشته باشیم. همچنین تلاش شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوان اکانتها را شناسایی کرد و علاوه بر آن، دسترسی این قشر و طرفداران آنها را به توئیتر محدود و مسدود کنیم. تیم تحقیقاتی توئیتر همچنین در این گزارش آورده است: اکنون با تلاشهای توئیتر، مدت زمانی که برای مسدود شدن اکانتهای گزارش شده تروریستها صرف میشود، همچنین مدت زمان حضور این اکانتها در توئیتر و نیز تعداد فالوئرهایی که این گروهها از طریق اکانتهای توئیتری و تبلیغات در آن جذب میکنند کاهشی چشمگیر و معنادار داشته است به طوری که در 2سال گذشته شاهد کاهش ترافیک 45 درصدی حضور داعش در توئیتر بودهایم.
این تیم تحقیقاتی همچنین معتقد است که موفق شده مانع بازگشت دوباره تروریستهایی که اکانت آنها مسدود شده به توئیتر شود و درواقع اختلالاتی در ورود مجدد آنها به این شبکه پیام رسان ایجاد کرده است.البته در این گزارش آمده است هیچ الگوریتم جادویی برای شناسایی اکانتهای مربوط به گروههای افراطی و تروریستی در فضای مجازی وجود ندارد ولی ما از ابزارهایی خاص کمک میگیریم تا بتوانیم به موفقیت بیشتری دست یابیم طوری که بیش از یک سوم کل اکانتهای شناسایی شده، مربوط به6ماه گذشته و با کمک این ابزارها بوده است. ما در آینده هم در زمینه تکنولوژی و هم سایر منابع سرمایهگذاری خواهیم کرد و مطمئناً در ابتدای سال 2017، گزارش عملکرد جدید توئیتر ارائه خواهد شد.
علاوه بر تعلیق این اکانتها تیم تحقیقاتی توئیتر فعالیتی جهانی و فراگیر دارد و با سازمانهایی که در گوشهوکنار جهان برای مقابله با افراط گرایی خشونتآمیز آنلاین(CVE) تلاش میکنند مشارکت دارد که از جمله این مشارکتها میتوان به سازمان Parle-moi d’Islam در فرانسه، Imams Online در بریتانیا، بنیاد وحید در اندونزی، مرکز ثواب در امارات متحده عربی و سازمان اسلام حقیقی در امریکا اشاره کرد.
نارضایتی از عملکرد شبکههای اجتماعی
البته توئیتر تنها شبکه اجتماعی نیست که مورد استفاده تروریستها قرار دارد و گروههای افراطی به محض احساس خطر، به سایر شبکههای اجتماعی و پیام رسانها کوچ میکنند که همین موضوع حساسیتها را بیشتر میکند. علاوه بر توئیتر، سایر شبکههای پیام رسان نیز برای مقابله با فعالیت آنلاین تروریستها تلاشهایی انجام دادهاند هرچند هنوز هم نارضایتیهایی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال مطالعات یک کمیته تحقیقاتی در بریتانیا نشان میدهد که شبکههای اجتماعی در مبارزه با تروریسم آنلاین موفقیت چندانی نداشتهاند چرا که چندان متعهدانه عمل نکردهاند و تروریستها همچنان برای عضوگیری، تبلیغات و نیز ارسال پیامهای محرمانه از این فضا بیشترین بهره را میبرند.یکی از ایراداتی که این کمیته به نحوه عملکرد شبکههای اجتماعی گرفته، این است که این شبکههای اجتماعی صدها کارمند را برای نظارت بر میلیاردها اکانت به کار گرفتهاند و نتیجه ناکارآمد آن کاملاً مشخص است.این کمیته توئیتر، فیس بوک و یوتیوب را کم کار عنوان کرده است و میگوید: این شبکههای اجتماعی باید بپذیرند که صدهامیلیون دلار درآمد از میلیاردها کاربر دارند که از محصولات آنها استفاده میکنند پس باید نسبت به آنها متعهدانهتر رفتار کنند.
توئیتر در پاسخ به این انتقادات، گزارش 6ماهه خود را داده و مدیر یوتیوب هم در پاسخ به این انتقادات گفت: ما بر اساس قانون بریتانیا نقش خود را در مبارزه با افراط گرایی به صورت بسیار جدی انجام داده و اکانت تروریستها را در صورت شناسایی، مسدود کردهایم ولی باز هم آماده همکاری بیشتر هستیم.
فیس بوک نیز به نظر میرسد به فراخوان مقابله شبکههای اجتماعی با تروریسم پیوسته و تلاش دارد از فعالیت گروههایی که فعالیت تروریستی دارند و برای این گروهها تبلیغ میکنند یا کلماتی سرشار از تنفر دارند ممانعت کند. هرچند تلگرام نیز تاکنون تلاشهایی داشته و در صورت شناسایی کانالها و اکانتهای تروریستها آنها را مسدود کرده ولی بسیاری این شبکه پیامرسان را متهم میکنند که در این زمینه تلاش چندانی نداشته است. با توجه به کدگذاری و امنیت بالای تلگرام، بسیاری از تروریستها از سایر شبکههای اجتماعی به این شبکه پیامرسان موبایلی کوچ کردند و هنوز هم حرف و حدیثها در این زمینه ادامه دارد طوری که هفته گذشته، وزیران کشور آلمان و فرانسه به طور مشخص خواستار تصویب قانونی در اتحادیه اروپا شدند تا تلگرام مجبور به همکاری بیشتر در مبارزه با تروریسم شود.حالا باید منتظر ماند و دید فشارهای جهانی برای تلاش بیشتر شبکههای اجتماعی چقدر میتواند مانع فعالیت آنلاین تروریستها شود.
حسین مهری
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست
بیش از سه سال از استقرار دولت یازدهم میگذرد. دولتی که شعار «تدبیر و امید» را شالوده فعالیتهای خود قرار داد و همواره حفظ مصالح کشور و حقوق مردم را مدنظر قرار داده و پرتوان و خستگیناپذیر بالندگی میهن اسلامی را نشانه گرفته است.
پست کشور نیز در دولت جدید، مصمم و جدی وارد عرصه شد. دورهای که آغازش مملو از فراز و فرود بود و روزهای سخت و پرالتهابی را سپری کرد. ایامی که چالشهای سنگینی فراروی شبکه بود.در آغاز به کار پست در دولت یازدهم، به عنوان نخستین گام، صورت حسابهای مالی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت اما شواهد و مستندات نشان از وجود یک بحران مالی داشت و در واقع پست ذیل ماده 141 یا به عبارتی ورشکسته بود. شرکتی با 3 هزار و 550 میلیارد ریال زیان انباشته و بدهی یک هزار و 480 میلیارد ریالی شرکت به ذی نفعان که گذر از آن تلاشی وافر از سوی تمامی مجموعه را میطلبید. به همین دلیل بسرعت دست به کار شدیم و با اتخاذ تدابیر لازم، تمامی بدهیها تسویه شد به گونهای که امروز حتی پست قریب یک هزار و 500 میلیارد ریال هم از شرکای خود مطالبه دارد.
اما مشکلات فقط به مسائل مالی ختم نشد، بحران از آنچه میاندیشیدیم بسیار جدیتر بود، در مقابل هویت پست علامت سؤالهای بزرگی وجود داشت، وضعیت شبکه در هالهای از ابهام بود و در یک کلام پست بلاتکلیف بود. شرکت پست از نظر حقوقی نیز باید واگذار میشد و این به معنای یک بنبست بود. از نظر بازار کار مجموعه در تنگنا بود؛ امکانات و تجهیزات نداشتیم؛حتی امور نیابتی سازمانها را نمیتوانستیم انجام دهیم؛ چرا که از لحاظ ساختاری شرکت پست در شرف واگذاری بود. همیشه این سؤال مطرح بود اگر پست نمیتواند وظیفه ذاتی خود را انجام دهد پس باید چه کاری را انجام دهد؟
شرایط بسیار سختی بر شبکه حاکم بود، دست مسئولان در تمامی زمینهها بسته بود. شرکتی که بلاتکلیف بود به نوعی اصلاح ساختار، انعقاد قرارداد، توسعه کسب و کار، تبدیل وضعیت نیروها، جذب آن همه نیرو با مشکل مواجه بود. امکان سرمایهگذاری برای پست وجود نداشت و دولت هم نمیتوانست در زمینه سرمایهگذاری حمایت کند.
اما این وضعیت باید سامان مییافت از اینرو مذاکرات گسترده و پیگیریهای مقام عالی وزارت با وزیر اقتصاد و جلسات و مذاکرات متعدد با معاونان رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون صنایع و معادن آغاز شد. تجربه استخراج شده از 192 کشور عضو اتحادیه پستی جهانی حکایت از این داشت که 185 کشور، پست آنها دولتی باقی مانده و حتی کشورهایی که واگذار شده بودند دوباره به آغوش دولت بازگشتند. تجربه ناموفق خصوصیسازی مطرح شد و بالاخره با مذاکرات فراوانی که صورت گرفت پست، دولتی باقی ماند.
بر این اساس و با توجه به تغییر مأموریتهای شبکه پستی و سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی منطبق با الزامات اتحادیه پستی جهانی، لزوم بازنگری در اساسنامه شرکت پست احساس شد که پس از بررسیها و مطالعات صورت گرفته این مهم با حمایت مجلس شورای اسلامی و طی مراحل قانونی و همچنین پیگیریهای دلسوزانه مقام عالی وزارت اساسنامه شرکت ملی به تصویب رسید.
بی تردید این رخداد، فصلی جدید را به روی پست خواهد گشود. با رفع تکلیف شبکه پستی و روشن شدن وضعیت حقوقی آن امکان اصلاح ساختار و توسعه سرمایه گذاریهای بلند مدت و جذب نیروی انسانی فراهم میشود و میتوان آینده امیدبخشی برای این مجموعه متصور شد. حضور دو اپراتور پستی خصوصی نیز زمینه را برای انجام رقابت سالم فراهم میآورد و پست باید بتواند با پویایی و کارایی، خود را برای این فضای جدید آماده کند.
در مدتی که شرکت پست، پشت سر نهاده با تحول در روشها، فرآیندها و بازبینی ساختار توانست خود را احیا کند و در واقع اصلاح تنها چاره کار بود که میتوانست راهگشای شبکه باشد.
بدنه انسانی باید بازنگری و سبک میشد. از اینرو چابکسازی و حذف اداراتی که فعالیت موازی انجام میدادند و ادغام برخی از ادارات بسرعت در مجموعه دنبال شد. ردیفهای سازمانی و برخی ادارات کاهش یافت. این رویکرد کاهش 11درصدی نیروی انسانی را موجب شد. این کاهش به دنبال بازنشستگی پیش از موعد و بازخریدی صورت گرفت و هیچ گونه تعدیل یا اخراجی در شبکه نداشتیم.
ساختار اقتصادی شبکه هم نیازمند اصلاح و بازآفرینی بود. از اینرو قراردادهای زیان ده تعیین تکلیف شد. همچنین شبکه بر سرویسهای دارای ارزش افزوده تمرکز خود را معطوف کرد و خدمات جدید پستی را به طیف خدمات خود افزود. با برنامهریزیهای صورت گرفته موفق شدیم 7 سرویس موجود را به 24 سرویس ارتقا دهیم.سرویسهایی نظیر پست نت، سرویس تحویل مرسوله در زمان مشخص، فعالسازی سرویس پس کرایه (کرایه در مقصد)، پست رسانه، پست همراه و...از این دست خدمات است که رشد چشمگیر درآمد را برای مجموعه به همراه داشته است.
ساختار فنی نیز دستخوش تحول شد. خطوط مبادله زمینی و هوایی اصلاح و بازنگری و خطوط ریلی جدید وارد شبکه شد و توان بخش خصوصی در فرآیندهای عملیاتی پستی بخصوص فرآیند رهسپاری و حمل و نقل به کار گرفته شد. با اتخاذ این رویکرد سرعت سیر مرسولات افزایش یافت و به تبع آن کیفیت خدمات افزایش یافته و همچنین میزان رضایت مردم از خدمات پستی روند صعودی داشت به طوری که طی دولت یازدهم با بررسیهای صورت گرفته میزان رضایتمندی مشتریان نیز ارتقا یافته است.
همچنین با ادغام ادارات کل تجزیه و مبادلات و پست استان تهران و همچنین شبکههای موازی توزیع، از بسیاری دوباره کاریها و هزینههای مازاد جلوگیری شد و با ادغام هشت مرکز تجزیه و مبادلات سرعت فرآیند تخلیه و بارگیری چهار ساعت و میزان و احتمال آسیبدیدگی بستهها و مرسولات نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافت.
پست یک بنگاه اقتصادی است، از اینرو باید تفکر شرکتی و نگرش اقتصادی در همه بخشها پیادهسازی میشد. در این راستا پرداختها با سیستم نظام پرداخت براساس عملکرد ساماندهی و به عبارتی عادلانه و منصفانه شد. البته بیشترین بار شبکه بر دوش توزیع نهاده شده و با این شیوه، برخی کارکنان بخش توزیع حتی تا 100 درصد افزایش پرداختی داشتهاند.
نامگذاری سال 93 تحت عنوان «نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی» و سال 94 و 95 تحت عنوان «پست هوشمند در خدمت مردم» نشانگر رویکرد جدید پست از سنتی به نوین و توسعه خدمات الکترونیکی است. متأسفانه سرانه پستی در کشور در مقایسه با دنیا بسیار پایین است و باید با ایجاد خدماتی به روز و متنوع، این رقم افزایش یابد و این خدمات را جایگزین بازارهای از دست رفته پست کنیم.
پست یک نهاد مردمی است و باید با تعامل با ادارات و سازمانها خدمات نیابتی از طریق این مجموعه ارائه شود. در آغاز دولت، کمتر سازمانی از همکاریهای پستی استقبال میکرد اما عزم را جزم کردهایم تا اعتماد از دست رفته احیا شود پس توانمندی هایمان را اثبات کردیم و توانستیم با بیش از 35سازمان و نهاد مشارکت کنیم. با اصلاحاتی که تاکنون صورت گرفته حجم کار شبکه نیز رشد خوبی داشته که این افزایش فعالیت در شرایطی رخ داده که از نظر نیروی انسانی با کاهش نیروی انسانی مواجه بودهایم.
از دیگر اقدامهای بزرگی که شرکت پست در سطح ملی صورت داده است اجرای طرح مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن(GNAF) به شمار میرود که این مهم با توجه به تأثیر شگرف در رونق کسب و کار کشور به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی از سوی هیأت دولت به تصویب رسیده است.
این طرح که با متولی گری شرکت پست که نقش کلیدی در تولید و نگهداری آدرسها و کدهای پستی و نیز به عنوان تنها دارنده گواهینامه بینالمللی آدرس استاندارد S42 از اتحادیه بینالمللی پست در کشور و مشارکت 9 سازمان و نهادهای دیگر انجام میشود در قالب سه بخش کدپستی، طرح مدیریت نشانی مکان محور و سیماک (سامانه مدیریت یکپارچه املاک) دنبال خواهد شد که تاکنون اطلاعات کد پستی صد درصد اماکن شهری و 50 درصد اماکن روستایی بهنگام و 12 میلیون و 974 هزار نقطه دادههای مکانی به نقشه رقومی متصل شدهاند.
طرحی که به عنوان ابزاری مؤثر در جهت تحول بسیاری از فرآیندها بویژه ارتباط دولت و مردم و دولت و دولت قلمداد شده و به طور چشمگیری میتواند زیربنای دولت الکترونیک و گسترش خدمات هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور باشد.
فعال کردن 15 طرح عمرانی پستی نیمه تمام از سالهای گذشته، پرداخت غرامت تأخیر مرسولات، تجهیز نامه رسانها به فناوریهای نوین نظیر PDA دیگر اقدامهای مهم پست در دولت یازدهم به شمار میرود.
آنچه مسلم است پست توانسته در دولت «تدبیر و امید»، ثبات، بهبود و تحول را تجربه کند و مصمم و مقتدر خود را برای تغییرات اساسی مهیا سازد. بواقع شبکه پستی امروز پا به مسیری جدید نهاده؛ مسیری که مقصدش روشن است و میتوان آیندهای امیدبخش را برایش ترسیم کرد.
-
داشتن هویت در <شبکه ملی> دخالت در حریم شخصی نیست
-
آن سوی خبر
-
جدال «توئیتر» با فعالیت «آنلاین» تروریستها
-
v