وزیر نفت اعلام کرد

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد


وزیر نفت گفت: وصول مطالبات ارزی کشور روند خوبی پیدا کرده است. در مورد توزیع یارانه بنزین دولت سیزدهم برای خدمت به مردم بنایی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.
جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای دانشگاهی جهاد دانشگاهی 1400 اعلام کرد: دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. دولت مصمم است یارانه‌ای که امروز به خودروها در قالب 27 میلیون کارت سوخت در کشور داده می‌شود بخشی از مردم که صاحب خودرو نیستند از یارانه بنزین بهره نمی‌برند بنابراین طرح کارشناسی در دولت وجود دارد که توزیع یارانه بنزین عادلانه شود و همه مردم از آن بهره‌مند شوند. وزیر نفت تأکید کرد:‌ کارهای کارشناسی در حال انجام است همه جوانب را می‌سنجیم.
وی گفت:‌ در حال حاضر این طرح به‌صورت آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم انجام می‌شود که البته در آنجا هم قیمت بنزین سهمیه‌ای 1500 و آزاد 3 هزار تومان است و هیچ افزایش قیمتی در کار نیست. بلکه برنامه این است که همه هموطنان از یارانه بنزین استفاده کنند حتی کسانی که خودرو ندارند و این برای کمک به اقشاری است که دارای خودرو نیستند. اوجی این را هم اضافه کرد: ابهامات طرح با اجرای آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم رفع می‌شود و بر حسب صلاحدید دولت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وزیر نفت در مورد تولید نفت و گاز گفت: تا پایان برنامه ششم قرار بود گاز شیرین تزریق شده به خطوط شبکه سراسری 1.25 میلیارد مترمکعب در روز باشد اما چون در گذشته سرمایه‌گذاری مناسب انجام نشد این رقم در حال حاضر 840 میلیون مترمکعب است اما دولت سیزدهم برنامه افزایش تولید گاز را در دستور دارد. وی در توضیح بیشتری از طرح بنزین در جزایر کیش و قشم گفت: طرح شروع شده و کسانی که خودرو دارند یا خودرو ندارند به صرف داشتن کارت ملی و شماره ملی که یکسال در ایران اقامت داشته باشند ماهانه 10 لیتر بنزین اختصاص داده می‌شود.

تسهیلات برای استان‌های محروم
وی همچنین خبر داد: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره با بانک‌های تجاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استان‌های کم‌برخوردار با کمک استانداری‌های کشور عملیاتی می‌شود. وزیر نفت همچنین در مورد مسئولیت اجتماعی وزارت نفت گفت: براساس تأکید دولت کارهای عام‌المنفعه، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و مناطقی که دارای نفت و گاز هستند اجرا می‌شود و رقم خوبی برای پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌دهیم بویژه برای مردمی که در کنار تأسیسات نفت و گاز زندگی می‌کنند.
وی همچنین در مورد استفاده از نیروهای متخصص صنعت نفت گفت: اولویت منابع انسانی نفت این است که در قالب نیروهای قراردادی از دانشجویان ممتاز صنعت نفت و همچنین از افراد بازنشسته صنعت نفت جهت استفاده از خدمات آنها استفاده کنیم که سرمایه اصلی صنعت نفت نیروهای متخصص هستند.
وزیر نفت همچنین گفت: یکی از برنامه‌های ما رفع مشکل چاه‌های کم‌بازده است. در حال حاضر 5500 حلقه چاه در میادین نفتی وجود دارد که 700 حلقه چاه کم‌بازده شده است و نیاز دارد که با تکنولوژی روز و شرکت‌های دانش‌بنیان بازدهی این چاه‌ها را افزایش دهیم. وی گفت:‌ همچنین تعمیر چاه‌های نفت با کمک جهاد دانشگاهی و بر اساس ابتکار خاصی که وجود دارد با 59 دستگاه همکار قراردادهایی منعقد کرده‌ایم و فناوری‌های مورد نیاز صنعت استفاده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7810/1/595612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها