رکورد جدید فوتی‌ها در روزهای سیاه کرونایی


همه ما دیروز در یک شوک بهت‌آور فرورفتیم. آمار فوتی‌های کرونا که هر روز در ساعت دوونیم بعدازظهر کام‌مان را تلخ می‌کرد، با ثبت 709 فوتی سه‌شنبه دوم شهریورماه را برایمان به یک روز تاریخ‌ساز غم آلود تبدیل کرد. اگرچه ما در این چند روز به ثبت رکوردها عادت کرده بودیم، اما دیروز رکورد این چند روز هم زده شد. آمارهای غیررسمی البته تراژدی ترسناک‌تری را پیش رویمان بازمی‌کند، اما همین آمار رسمی هم نشان می‌دهد که تا چه اندازه وضعیت‌مان بغرنج است. آن هم در شرایطی که نگرانی‌ها برای جولان دلتای 22 شدت گرفته و معلوم نیست شیوع گسترده دلتا و بستری بیماران در بیمارستان‌ها تا چه اندازه قدرت دارد تا عدد این رکورد را در روزهای آینده جابه‌جا کند. با جان باختن این 709 نفر حالا شمار جانباختگان ایران به عدد 103 هزار و 357 نفر رسیده است و البته همچنان ۷ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. حالا مجموع بیماران کرونا در کشور به 4 میلیون و 756 هزار و 394 نفر رسیده و تاکنون ۲۸ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 شهرهای قرمز کماکان همان 359 شهر هستند اما آن عددی که از رعایت پروتکل‌ها اعلام می‌شود، نشان می‌دهد که همچنان عادی‌انگاری‌ها ادامه دارد. عدد زیر 40 درصد برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و زیر 52 درصد برای ماسک زدن قطعاً در تشدید  آمار فوتی‌ها نقش زیادی خواهد داشت. باوجود بسته بودن جاده‌ها تا 5 شهریورماه برخی همچنان اصرار دارند سفر بروند و  البته اعلام آمار ترسناک فوتی‌های روزانه هم هنوز نتوانسته برخی را برای ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری‌ها مقید کند.
عده‌ای که خودخواهانه در انتشار شیوع ویروس نقش جدی بازی می‌کنند و البته برخی که دو دوز واکسن را تزریق کرده و بی خیال پروتکل‌ها شده‌اند، در این  بی مبالاتی تأثیر ویژه دارند. تاکنون ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۳۴ دوز رسید.
وزارت بهداشت اعلام کرده است که  از اول تا دوم شهریور طی 24 ساعت، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند. در طول این شبانه روز، بیش از ۵۷۲ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/1/585155/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها