وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و علوم تشریح کردند

نقشه راه فرهنگ و سیاست در دولت سیزدهم

■ اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:بار اصلی کارزار فرهنگی ما بر دوش اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر و رسانه خواهد بود ■ باید فناوری های نوین را به رسمیت بشناسیم ■ تلاش خود را برای حمایت از آثار ارزشمند به کار خواهم بست ■ قصد تصدیگری نداریم

وزیر پیشنهادی علوم: سند دانشگاه اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت
وزیر پیشنهادی کشور : مسئول تعمیق روابط بین مردم و حاکمیت هستیم
وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت: باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم
وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: فرهنگ فضای تنفس جامعه است

گروه سیاسی/ چهارمین روز بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بیشتر حول تشریح سیاست‌های فرهنگی و سیاسی دولت سیزدهم بود آنجا که محمدعلی زلفی گل  وزیر پیشنهادی علوم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور برنامه‌های خود را تشریح کردند. در جلسه دیروز البته سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت هم اولویت‌های خود برای این وزارتخانه را تشریح کرد.
از آنجا که بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم در جلسه روز دوشنبه ناتمام مانده بود، جلسه دیروز با ادامه این دستور کار شروع شد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موافقت خود با برنامه‌های محمدعلی زلفی گل را اعلام کرد و بعد از استدلال‌های موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم هم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن پاسخ به برخی ابهامات و سؤالات مخالفان، برنامه‌های خود را هم تشریح و تأکید کرد که سند دانشگاه اسلامی بسیار جامع، علمی و کاربردی است و در دستور کار من قرار خواهد گرفت. در ادامه نوبت به سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت رسید که ابتدا سخنگویان کمیسیون‌های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس همراهی و موافقت خود را با برنامه‌های او اعلام کردند. وزیر پیشنهادی هم در ادامه مهم‌ترین اولویت‌های برنامه خود را تشریح کرد.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزینه دیگری بود که برنامه‌هایش در معرض قضاوت مجلسی‌ها قرار گرفت. سخنگوی کمیسیون فرهنگی هم بر برنامه‌های او صحه گذاشت و بعد از نطق‌های مخالفان و موافقان اسماعیلی رئوس برنامه‌هایش را تشریح کرد.
احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور هم آنچنان که از جلسه دیروز برآمد، به نظر نمی‌رسد مشکلی برای کسب رأی اعتماد داشته باشد. سخنگوی کمیسیون‌های عمران، شوراها و امنیت ملی و سیاست خارجی با وزارت او اعلام موافقت کردند و تنها یک نماینده در مخالفت با او صحبت کرد. وحیدی در تشریح برنامه‌هایش تأکید کرد که شایسته‌سالاری و نشاط سیاسی در دستور کارش قرار خواهد داشت. وی از مراقبت و تقویت شاخص‌های قدرت ملی سخن به میان آورد و گفت: وزارت امور خارجه، بعد خارجی این مهم را پیگیری می‌کند و بعد داخلی را ما پیگیری خواهیم کرد. قدرت ملی، پشتوانه دیپلماسی ما خواهد بود. ما باید همبستگی مردم و حاکمیت و دولت را تقویت کنیم. از این منظر، وفاق اجتماعی و همبستگی ملی مد نظر ما خواهد بود. رعایت حقوق عامه که از آن به حقوق شهروندی تعبیر می‌شود، باید حفظ شود. عزت‌الله ضرغامی گزینه پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم آخرین گزینه‌ای بود که صلاحیتش در جلسه دیروز مورد بررسی قرار گرفت و همراه با موافقت کمیسیون‌های فرهنگی و صنایع و معادن شد. البته نوبت به دفاعیات و تشریح برنامه های ضرغامی نرسید و به امروز موکول شد. هم در ادامه برنامه‌هایش را تشریح کرد.

صفحات 2 و 6 را بخوانید


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/1/585153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها