دیگه چه خبر




تعجب آفریقای جنوبی از ادعای ضد ایرانی امریکا

   خبر اول اینکه، وزیر روابط بین‌المللی آفریقای جنوبی از ادعای مطرح شده در نشریه پولیتیکو مبنی بر قصد ایران برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی اظهار تعجب کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه SABC آفریقای جنوبی، «نالدی پاندور» گفت که هیچ اطلاعی از این موضوع پیش از گزارش این نشریه نداشته است. پاندور گفت: این اظهارات علنی بسیار عجیب بودند و البته دوستان ما در ایران هم به اندازه ما شگفت‌زده هستند.  از این متعجب هستم که چرا ایران که یک دوست بسیار خوب برای آفریقای جنوبی است باید یک اقدام مهیب با چنین ماهیتی را در کشوری انجام دهد که دوست خوبی برای آن بوده است. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم.  با این حال رئیس‌جمهوری امریکا در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم ایران برای گرفتن انتقام ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران تهدید کرد: «ما ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الان به آنها زده‌ایم، وارد خواهیم کرد.»  به نوشته رسانه‌های امریکایی، ترامپ همچنین مدعی شد در حال حاضر «دستور مکتوب» خود در این باره را به مقامات و دستگاه‌های مربوطه داده است. دونالد ترامپ همچنین در سخنرانی اش در کاخ سفید با دفاع از اقدام یک جانبه دولت امریکا در خروج از توافق هسته ای مدعی شد: این توافق یک توافق کوتاه مدت بود. اکنون عملاً تاریخ آن در حال پایان یافتن است.

روش‌های درآمدزایی پایدار حوزه

  خبر دیگر اینکه،مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه از روش‌های درآمدزایی حوزه‌ها برای کاهش وابستگی به بودجه دولتی گفت. سید مصطفی حسینی‌نژاد، در بخشی از گفت‌و‌گوی مفصل خود با خبرگزاری حوزه با اشاره به درآمد حاصل از موقوفات گفت: براساس آمار خود سازمان، مجموع در آمد موقوفات مرتبط با مدارس علمیه از ابتدای سال۹۷ تا ۲۳ مهرماه، ۱۱ میلیارد تومان است که این هزینه در اختیار حوزه علمیه همان استان قرار می‌گیرد.  حسینی‌نژاد اظهار داشت: برنامه دیگر مرکز مدیریت حوزه در بحث منابع پایدار، تولید ثروت برای حوزه است که دامنه آن وسیع است، مانند تولید انرژی خورشید و فروش آن به دولت، راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ و فروش محصولات، یا راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی تربیتی در کشور با نام مفتاح با اهداف مختلف که یکی از آن موارد ایجاد اشتغال و درآمدزایی با کاشت سنجد و دیگر موارد و طرح‌های اقتصادی باشد. وی اظهار داشت: مثلاً همین مجتمع مفتاح در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیون و امسال۳۰۰ میلیون برای حوزه درآمد داشته است.  

زائرین اربعین به مرز نروند

  دست آخر اینکه،  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:مرز بین‌المللی شلمچه به روی مسافران همچنان بسته است و عبور مسافر و زائر از آن ممنوع است.به گزارش ایرنا، محمد حیدری روز جمعه با یادآوری اینکه حضور زائران خارجی اربعین در این آیین امکانپذیر نیست، افزود : اجازه خروج از مرز به کسی داده نخواهد شد.مکی یازع ، از مسئولان ستاد اربعین هم گفت: عناصر معاند و ضدانقلاب  امسال رویه ایجاد تنش را  تغییر داده و قصد دارند تا باهدایت عاشقان زیارت اربعین به سمت مرزها، پس از تجمع تعداد قابل توجهی از محبان اهل‌بیت(ع) در نقاط مرزی، اقدام به شعله ور کردن و گسترش نارضایتی به دلیل نبود امکانات پذیرایی و خدماتی کرده و زمینه تنش را به وجود آورند.
 
 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7447/3/554996/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها