پرسپولیس و سپاهان مقابل حریفان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا

چشم امید ایران به قرمز و زرد




حامد جیرودی / رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که دیشب با برگزاری 3 دیدار (بازی استقلال مقابل الوحده به دلیل حضور نیافتن تیم اماراتی برگزار نشد) از گروه‌های A و B از سر گرفته شد، امشب با برگزاری 4 مسابقه دیگر ادامه می‌یابد. در بازی‌های گروهC، الدحیل قطر از ساعت 19:30 پذیرای الشارجه امارات است و از ساعت 22:30 نیز پرسپولیس و التعاون عربستان به مصاف هم می‌روند. سرخپوشان پایتخت در شرایطی در ورزشگاه «شهر آموزش» دوحه که متعلق به باشگاه الریان است، برابر حریف سعودی قرار می‌گیرند که قبل از شیوع کرونا، نتایج خوبی در لیگ قهرمانان نگرفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی اول برابر الدحیل 2-0 بازنده شدند و در بازی دوم هم مقابل الشارجه به تساوی 2-2 رسیدند. با این حال، این رقابت‌ها با وقفه‌ای چند ماهه دوباره از سرگرفته شده و پرسپولیسی‌ها که چهارمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را جشن گرفته‌اند، امیدوارند در آسیا هم به موفقیت برسند. آنها حالا باید مقابل التعاونی قرار بگیرند که با 6 امتیاز صدرنشین گروه است. این تیم که هدایتش را یک مربی عربستانی به نام عبدالله العسیری برعهده دارد، در بازی اول 1-0 الشارجه را برد و سپس مقابل الدحیل هم 2-0 به پیروزی رسید تا شرایط خوبی در این گروه داشته باشد. البته التعاون در لیگ تازه به اتمام رسیده عربستان اوضاع چندان خوبی نداشت و بعد از 5 شکست پیاپی هفته پیش در بازی آخر خود برابر الفیحا 1-0 به برتری رسید و توانست با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم به کار خود خاتمه دهد. پرسپولیس که دیگر علی علیپور و مهدی ترابی را در اختیار ندارد، حالا بازیکنان جدیدی مانند حامد لک، میلاد سرلک، سعید آقایی، آرمان رمضانی، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و علی شجاعی را به خدمت گرفته که باعث می‌شود احتمالاً یحیی از ترکیب متفاوتی نسبت به گذشته استفاده کند. در کنار این بازیکنان چهره‌هایی مانند بشار رسن و وحید امیری هم حضور دارند که گل محمدی به درخشش آنها امید دارد. در سمت مقابل، التعاون هم دو مهاجم خارجی جدید خریداری کرده و می‌خواهد دیوک مهاجم استرالیایی و ایاگوی برزیلی را مقابل پرسپولیس آزمایش کند. هواداران پرسپولیس امیدوارند تیم‌شان بعد از شکست در دربی جام حذفی و حواشی اخیر، شروعی دوباره داشته باشد و به همان تیم برنده تبدیل شود.
 استارت سپاهان با محرم
در بازی‌های گروه D از ساعت 19:30 السد قطر برابر العین امارات قرار می‌گیرد و از ساعت 22:30 سپاهان و النصر عربستان در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه که متعلق به السد است برابر هم به میدان خواهند رفت. زردپوشان اصفهانی که شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشتند و 4-0 مقابل العین به برتری رسیدند، در مسابقه دوم برابر السد 3-0 بازنده شدند و حالا پس از وقفه چند ماهه هدفی جز استارت موفقیت‌آمیز ندارند. سپاهانی‌ها که با قرار گرفتن در رده پنجم ناکام بزرگ لیگ لقب گرفتند و جام حذفی را هم از دست دادند، دست به تغییرات عمده‌ای در باشگاه خود زدند که مهم‌ترین آن بازگشت محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل و انتخاب محرم نویدکیا به عنوان جانشین امیر قلعه‌نویی بود. محرم که سال‌ها به عنوان کاپیتان سپاهان به میدان می‌رفت و از محبوبیت زیادی بین هواداران این تیم برخودار است، حالا باید در چالشی بزرگ روزهای خوب را به اصفهانی‌ها بازگرداند. البته این نخستین تجربه مربیگری‌ نویدکیا به شمار می‌رود و خود او هم تأکید کرده با توجه به اینکه مدت کوتاهی است هدایت سپاهان را برعهده گرفته، نباید توقع زیادی از او داشت. در سمت مقابل تیم قدرتمند النصر قرار دارد که در 8 بازی اخیر خود 6 برد، یک مساوی و یک باخت کسب کرده است. این تیم در بازی آخر خود در لیگ عربستان 3-2 الاتفاق را برد و با نایب قهرمانی لیگ به کار خود پایان داد. النصری‌ها که از سرمربی پرتغالی به نام روی ویتوریا بهره می‌برند، پیش از کرونا در بازی اول خود در لیگ قهرمانان مقابل السد 2-2 متوقف شدند و در بازی بعد العین را 2-1 شکست دادند. این تیم حالا با 4 امتیاز و هم امتیاز با السد در رده دوم و بالاتر از سپاهان 3 امتیازی قرار دارد و برای همین این بازی برای هر دو تیم تعیین‌کننده به شمار می‌رود. ستاره اصلی النصر حمد عبدالرزاق مراکشی است که با زدن 2 گل مقابل السد و العین نقش پررنگی در موفقیت تیمش ایفا کرده و با 29 گل زده، آقای گل لیگ عربستان شد. النصری‌ها در خط حمله گونزالو مارتینز آرژانتینی را نیز در اختیار دارند که در سال 2018 به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال امریکای جنوبی انتخاب شد. سپاهان در فصل نقل و انتقالات به تقویت خود پرداخته و بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی فر را به خدمت گرفته و نویدکیا امیدوار است با تغییراتی که در سیستم تیمش داده و حضور بازیکنانی مانند سروش رفیعی، محمد محبی و استنلی کی‌روش گام اول خود را محکم بردارد.
گفتنی است در حالی که محرم نویدکیا مدرک لازم را برای سرمربیگری در آسیا ندارد، مجتبی توتونی به عنوان سرمربی سپاهان در لیگ قهرمانان معرفی شده است. او در نشست خبری پیش از دیدار با النصر گفت:‌ «چالش‌های بزرگی پیش رو داریم و خودمان را برای آنها آماده کرده‌ایم. ما تا حد زیادی بازیکنان النصر را رصد کرده‌ایم. شناخت نسبتاً خوبی روی حریف داریم و تمهیداتی اندیشیده‌ایم که این را در زمان مسابقه خواهید دید.»

گل محمدی: دیدار با التعاون مثل فینال است
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: «از کشور قطر تشکر می‌کنم. اقدام فدراسیون فوتبال قطر برای از سرگیری لیگ قهرمانان قابل تحسین است و کنفدراسیون فوتبال آسیا با تلاش بسیار زیاد موفق شد این مسابقات را مجدداً از سر بگیرد. بازی با التعاون برای ما حساسیت بالایی دارد و سرنوشت‌ساز است تا حدی که این دیدار برای پرسپولیس به منزله فینال است و باید نتیجه خوبی کسب کنیم. گرچه باید هماهنگ‌تر شویم اما بازیکنانم روحیه بزرگی دارند که در پرسپولیس موفق باشند. در چند روز گذشته تمرینات خوبی داشتیم. به این بازی خیلی امیدوارم.»





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/18/554646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها