سفر ترامپ به سرزمین سوخته




وصال روحانی/ سفر روز گذشته دونالد ترامپ به ایالت «سوخته» کالیفرنیایی شمالی، وی را با حقیقتی مسلم و تلخ رو‌در‌رو کرد؛ اینکه پیامدهای گرمایش فزاینده کره خاکی و اقدام نکردن در این زمینه تا چه حد مرگبار است.
به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ به عرصه‌ای پا نهاده که محصول سیاست‌های نادرست خود اوست. موقعی که رئیس جمهوری امریکا خود را از پیمان‌نامه‌های بین‌المللی حفظ محیط زیست خارج و کشورش را در این زمینه غیرفعال کرد، بدیهی بود که زمانی به فجایعی مثل آتش‌سوزی‌های دیرپای اخیر ایالت کالیفرنیا که این منطقه را به اوج سرگشتگی رسانده، برخورد کند. ترامپ هرگز نپذیرفته که تغییر دائمی و محسوس وضعیت اقلیمی زمین و روند گرم شدن دائمی کره خاکی تمهیدات ویژه‌ای را می‌طلبد و برعکس با بی‌اثر دانستن اجتماعات و تفاهمنامه‌هایی که برای تقابل با چنین وضعیت‌های حادی به وجود آمده، شرایط ناهنجار فعلی کالیفرنیا را که درخت‌هایش از سبزی به خاکستر گراییده‌اند و آسمانش سرشار از دود است، پایه‌گذاری کرده است. بدتر از همه، موضعگیری‌های بعدی و توضیحاتی است که ترامپ برای توجیه کم‌کاری‌هایش در این خصوص داده است. او که می‌کوشد با شکست دادن جو بایدن دموکرات در انتخابات دو ماه دیگر امریکا برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید بماند، در رالی انتخاباتی اخیر خود در پنسیلوانیا گفت هر اتفاق ناگواری در کالیفرنیا روی داده، محصول کوتاهی مدیران و مردم همین خطه است و وقت آن رسیده که این افراد تقاص این کوتاهی‌ها را پس بدهند. با این همه جواب مقام‌های محلی به ادعاهای غریب ترامپ، پاسخ‌هایی محکم و از سر انتقاد بوده است. اریک‌ام گارستی، شهردار لس‌آنجلس که حامی جو بایدن در انتخابات امسال امریکا است، روز گذشته در آستانه ورود خبرساز ترامپ به حیطه مدیریتی وی گفت: «کافی است با هر فرد مطلع از شرایط زیستی زمین و حتی با آتش‌نشان‌های ساده صحبت کنید تا به صراحت به شما بگویند که بحث تغییرات عظیم در شرایط آب و هوایی و وضعیت‌های زیستی در کره زمین بسیار جدی و خطیر است. متأسفانه به نظر می‌رسد دولت امریکا آخرین تشکیلاتی است که به این امر ورود می‌کند و ولی حالا هم به جای آسیب‌شناسی، مشغول بهانه‌جویی است.»
کمک 100 میلیون دلاری به بایدن
به گزارش فایننشیال تایمز، مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و رقیب جو بایدن در حزب دموکرات درصدد اهدای کمکی 100 میلیون دلاری به بایدن است تا کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر شانس بیشتری برای غلبه بر ترامپ یا حداقل فتح ایالت کلیدی فلوریدا داشته باشد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/4/554631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها