اخبار



واعظی: دولت به همکاری قوای دیگر نیازمند است

رئیس دفتر رئیس جمهوری نوشت: دولت برای اداره کشور و عبور از مشکلات، بدون تردید به همکاری و یاری قوای دیگر نیازمند است.
محمود واعظی در اینستاگرام خود نوشت: «همدلی و یکپارچگی همه ارکان کشور، شرط لازم غلبه بر مشکلات در شرایط فعلی است. دیروز اولین جلسه سران سه قوه پس از روی کار آمدن مجلس یازدهم بود. بحمدالله جلسه در فضایی صمیمی برگزار و مباحث بسیار خوبی در آن مطرح شد. به گفته آقای روحانی رئیس جمهوری، این مباحث در جلسه آتی سران پیگیری خواهد شد.  
دولت برای اداره کشور و عبور از مشکلات، بدون تردید به همکاری و یاری قوای دیگر نیازمند است و این دست جلسات، نویدبخش همکاری نزدیک سه قوه برای اعتلا و آبادانی کشور است.»

نامه 700 استاد دانشگاه ایرانی به همتایان خود در اروپا

700 نفر از استادان دانشگاه‌های ایران درباره توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) نامه‌ای را خطاب به استادان دانشگاه‌های اروپایی نوشتند و از آنها خواستند تا رسالت روشنگری خود در برابر پشت پرده چنین حرکت‌هایی را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه خطاب به اساتید دانشگاه‌های اروپایی آمده است: به نظر همکاران شما در ایران، اهانت تلخ و اندوه‌بار به رسول اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - که خود مبشر گوهر آزادی و کرامت و آزادگی انسان در تمامی اعصار است، تنها برخاسته از خدعه و خیانت صهیونیست‌های سیاست‌پرداز و بازی‌گردانی است که با واسطه و به‌طور غیرمستقیم، نفرّتِ شیطانی خویش را نسبت به اسلام راستین، ابراز می‌کنند و زخم بر دل میلیون‌ها مسلمان شیفته رسول اعظم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلّم - و خردمندان جهان می‌نشانند.
دشنام به رسول الهی و ارزش‌ها و سنت‌های بیش از یک میلیارد انسان در حالی با ادعای آزادی بیان از سوی سیاستمداران اروپایی مجاز شمرده شده در حالی‌که توهین به مقامات غربی و همچنین پرسش در چیستی و چگونگی هولوکاست در همین کشورها جرم‌انگاری شده است؛ تناقض‌هایی که نمی‌شود از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرد! در انتهای این نامه آمده: این نامه پیامی است از سوی ملت بزرگ و مسلمان ایران و دانشگاهیان و نخبگان این سرزمین پهناور و تمدن ساز که جمعی از استادان آن را با شما گرامیان در میان گذاشته و خواستار شکست سکوت شما عالیجنابان و تذکرتان به سیاستمداران و ایجاد نهضت روشنگری در جامعه هستند.

توهین به مقدسات خلاف حقوق بشر
حسین میرمحمد صادقی، رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی هم در بیانیه‌ای با محکومیت توهین به مقدسات اسلامی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و با یادآوری مفاد منشور ملل متحد و از جمله آزادی مذهب و عقیده تأکید کرده است: «بر اساس اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر (1948)، میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی (1966)، اعلامیه حذف کلیه اشکال عدم مدارا و تبعیض بر اساس مذهب یا عقیده (1981) و قطعنامه 37/9 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (مارس 2018) نیز مؤکداً به پیشگیری از اشکال مختلف عدم مدارا و تبعیض بر مبنای مذهب و عقیده تصریح شده است.»
میرمحمد صادقی در این بیانیه توهین اخیر به مقدسات اسلامی را زمینه‌ساز «بروز اختلافات شدیدتر و مخرب‌تر در جهان» توصیف کرده است. وی همچنین در آستانه روز جهانی صلح تأکید کرده است: «صاحبنظران مستقل و آینده‌نگر را به هم‌اندیشی و چاره‌جویی فراخوانده تا با اتخاذ موضعی منسجم در مسیر امحای نفرت مذهبی و نابردباری در برابر عقاید سایرین، جهان را به فضایی عاری از تبعیض و مکانی برای اعتدال و تسامح مبدل ساخته تا پیروان ادیان و عقاید مختلف قربانی پیشداوری نفرت‌های خانمان‌سوزی که مکرراً در طی تاریخ، بشریت را به منجلاب جنگ و جدایی سوق داده است، نگردند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/3/554628/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها