آمار مبتلایان به کرونا در جهان به 8 میلیون نفر رسید




آخرین آمارها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان کرونا در سطح جهان به بیش از 8 میلیون نفر رسید. بیشترین مبتلایان کرونا به ایالات متحده با بیش از 2 میلیون و 200 هزار مبتلا و 118 هزار نفر فوتی اختصاص دارد. همین امر باعث شده است که بسیاری از کارشناسان به دولت ترامپ انتقاد کنند که به رغم آنکه امریکا کشوری پیشرفته است، نتوانسته در مقابل کشورهای پایین‌تر از خودش در مقابل کرونا مقاومت کند. در این خصوص، فرانسیس فوکویاما در آخرین نوشته خود که در فارن افیرز منتشر شد، به همین موضوع پرداخت. بعد از ایالات متحده، کشور برزیل با حدود 900 هزار مبتلا و 43 هزار فوتی قرار گرفته است. روسیه با 540 هزار مبتلا و 7 هزار فوتی در رده سوم قرار دارد. هند با بیش از یک میلیارد جمعیت تا روز گذشته 333 هزار مبتلا و 9 هزار و 500 فوتی در این بیماری را ثبت کرده است.  بریتانیا  تا روز گذشته 296 هزار مبتلا به کرونا و 41 هزار فوتی از این بیماری را به ثبت رسانده است و با این حساب رده پنجم در جدول جهانی را از آن خود کرده است. اسپانیا با 291 هزار و ایتالیا با 236 هزار مبتلا به کرونا به ترتیب رده‌های ششم و هفتم جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. پرو با 229 هزار مبتلا به کرونا  و 6 هزار و 688 فوتی رده هشتم را در این جدول کسب کرده است. ایران طی شیوع بیماری کرونا با بیش از 189 هزار مبتلا و 8950 فوتی بعد از پرو در رده نهم قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، یکی از دلایل افزایش بیماران کرونایی در کشور عدم رعایت پروتکل بهداشتی و نیز سفرهایی است که در ایام تعطیلات روی می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود برای مهار این بیماری پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت و از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

یادداشت
سفر غیرضروری اکیداً ممنوع!

مسعود مردانی
عضو ستاد ملی کرونا
در روزهای اخیر آمار مبتلایان به کرونا در کشور با افزایش همراه بود و روز گذشته تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری به 113 نفر رسید. اگر همین روند ادامه پیدا کند، هفته آینده با رشد بیشتری مواجه شده و با مرگ هر ایرانی در فاجعه‌ای که قابل پیش‌بینی است، شاهد مصیبتی بزرگ می‌شویم. برای جلوگیری از این فاجعه و مصیبت، مردم باید در خانه بمانند، به هیچ عنوان نباید مسافرت غیرضروری رفت، دید و بازدیدها را فعلاً لغو کنید. چرا که شمار مبتلایان در حال افزایش است و با سفر رفتن، احتمال اینکه به شرایط اسفند ماه برگردیم زیاد است. بنابراین برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه باید همه شهروندان فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کرده و ...
نکات بهداشتی را در نظر بگیرند ناگفته نماند دلیل موفقیت ما در دور اول ابتلا به کرونا این بود که شروع بیماری با تعطیلات نوروز همزمان شد و بیمارستان‌ها هم از حدود صددرصد ظرفیت و نیروی انسانی خود برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کردند. آن زمان اکثر تخت‌های بیمارستانی خالی بودند و بیماران مبتلا به کرونا براحتی بستری می‌شدند اما حالا تخت‌های بیمارستانی پر هستند و پذیرش بیماران جدید و خارج از حد متعارف برای نظام سلامت کشور، فاجعه است. گرمای هوا و کم حوصله شدن مردم و پرسنل پزشکی هم مزید علت می‌شود و همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده و می‌تواند سبب افزایش مرگ و میر در آینده‌ای نزدیک شود. همان طور که دیدیم، مرگ و میر در کشور ما نسبت به کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و امریکا کمتر بود. این در حالی است که امکانات درمانی و مالی و تجهیزات بیمارستانی در کشور ما سطح پایین تری داشت. دلیل این موفقیت هم همکاری و همراهی مردم بود. من در طول عمرم هیچ وقت ندیده بودم که مردم 13 بدر از خانه بیرون نیایند. انصافاً مردم در طول این مدت در سطح خوبی همکاری و همراهی داشتند. چنانچه این همکاری ادامه پیدا کند، روند رشد بیماری کم می‌شود اما در غیر این صورت و با رفتن به سفرهای غیرضروری بسرعت شاهد رشد آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا خواهیم بود. آخرین توصیه سازمان بهداشت جهانی به کشورها در خصوص مبارزه و مهار این بیماری نیز این است که چه بیمار باشیم یا بیمار نباشیم باید حتماً از ماسک استفاده کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7371/1/545788/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها