ظهور اسنپ چت با یک مدیر جوان


علیرضا احمدی
خبرنگار‌
هر روز بر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود و فعالان حوزه فناوری هم با در نظر گرفتن نیازهای روز مردم اقدام به طراحی و تولید یک اپلیکیشن تازه می‌کنند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی، «اسنپ چت» است که توسط «ایوان اشپیگل» از مردان دنیای تجارت و اهل امریکا به سرانجام رسید. وی که در سال 1990 در لس آنجلس و در خانواده‌ای از وکلا متولد شد در حالی که در آوریل 2011 در رشته طراحی محصولات دانشگاه استنفورد تحصیل می‌کرد، یک اپلیکیشن را ارائه و ایده یک برنامه محبوب با اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را توسعه داد.
اشپیگل که علاقه زیادی به دنیای تجارت داشت هنگام تحصیل، سر کلاس دانشجویان ارشد حضور می‌یافت تا بتواند اطلاعاتش را درباره کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر افزایش دهد. برای این منظور همیشه تلاش می‌کرد تا از توصیه‌های «اریک اشمیت» مدیرعامل گوگل و «چد هرلی» مؤسس یوتیوب بهترین استفاده را بکند.
 وی در این دانشگاه با رجی براون و بابی مورفی، از مؤسسان بعدی اسنپ چت آشنا شد و با همکاری آنها ایده وی سریع‌تر به نتیجه رسید. اشپیگل همراه با دوستانش ابتدا نمونه اولیه این اپلیکیشن را با نام Picaboo در سال 2011 طراحی کرد که البته بعدها به‌نام اسنپ چت تغییر نام داد.
 محبوبیت این اپ در سال 2012 افزایشی چشمگیر یافت و تا پایان این سال تعداد کاربران فعال روزانه این اپلیکیشن به یک میلیون نفر رسید. این برنامه به کاربران امکان می‌داد عکس‌هایی را که بسرعت ناپدید می‌شدند، ارسال و شواهد فعالیت‌های غیرقانونی را فاش کرده و سپس پاک کنند. البته همکاری اشپیگل و بابی مورفی چندان دوام نیاورد و کار این شبکه اجتماعی بدون مورفی ادامه یافت. در پاییز سال ۲۰۱۳ مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، پیشنهاد خرید اسنپ چت را به قیمت ۳ میلیارد دلار به اشپیگل داد اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت. سرانجام هنگامی که اسنپ چت در اوایل سال 2017 عمومی شد، بنیانگذاران آن از موفقیت‌های کسب شده متعجب شدند.
البته بنیانگذاران این شبکه اجتماعی از آرزوهای خود نیز دست نکشیدند. اشپیگل به دنیای هنر و موسیقی علاقه‌ای وافر داشت و سرانجام همراه با دوستش مورفی در سال 2017 حدود 13میلیون سهم این کمپانی را به یک مؤسسه غیرانتفاعی ویژه هنر و تحصیل جوانان اهدا کرد و نام این مؤسسه را نیز بنیاد اسنپ گذاشت تا بتواند به جوانان در این حوزه کمک کند تا استعدادهایشان شکوفا شود. مدیران اسنپ چت در روزگار کرونایی نیز در کنار مردم بودند و 3 میلیون دلار به افرادی که زندگی‌شان تحت تأثیر کرونا سخت‌تر از قبل شده بود کمک کردند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7570/17/570029/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها