استقلالی‌ها و کنعانی‌زادگان خط خوردند 6 بازیکن جدید دعوت شدند

یک بام و دو هوای اسکوچیچ!

■واکنش معاون استقلال به خط خوردن 5‌بازیکن ■بازیکنان جدید به تیم ملی دعوت شدند ■کنعانی زادگان هم خط خورد ■مدیر رسانه‌ای تیم ملی: استقلال عهدشکنی کرد ■هاشمیان اضافه شد، باقری نه ■تصمیمات عجیب سرمربی تیم ملی

گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اردوی خود را برای سفر به قطر آغاز کرده که دراگان اسکوچیچ؛ سیدحسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده را در لیست بازیکنان دعوت شده قرار داد. اما استقلال همزمان با آغاز اردوی تیم ملی باید در هفته سی‌ام لیگ برتر به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رفت. در این شرایط، اعلام شد سرمربی کروات تیم ملی تنها اجازه حضور آنها در جشن قهرمانی آبی‌ها را داده است اما مسئولان استقلال اعلام کردند بدون ملی‌پوشان خود بازی نمی‌کنند. در این میان، اردوی تیم ملی از صبح دوشنبه 9 خرداد آغاز شد و استقلال عصر دوشنبه با حضور 5 ملی‌پوش خود به مصاف نفت رفت و جشن قهرمانی گرفت. در این شرایط تصور می‌شد اسکوچیچ نیز این مسأله را پذیرفته اما ماجرا طور دیگری رقم خورد و سرمربی تیم ملی 5 بازیکن استقلال را خط زد. حمید استیلی مدیر تیم ملی در مورد کنار گذاشتن این بازیکنان چنین توضیح داد: «خط خوردن بازیکنان استقلال به دلایل انضباطی است. قرار بود بازیکنان استقلال ساعت ۵ عصر دوشنبه خودشان را به اردوی تیم ملی معرفی کنند و بعد با اجازه سرمربی به اردوی استقلال بروند که این کار را انجام ندادند و مستقیم به اردوی استقلال رفتند. پس از بازی هم استقلالی‌ها قرار بود به اردوی تیم ملی اضافه شوند که به جای اضافه شدن به اردوی تیم ملی به خانه‌های خودشان رفتند.» در این بین، حردانی که در هتل المپیک حاضر شده بود، در مورد اینکه ملی‌پوشان استقلال از تیم ملی خط خورده‌اند، پاسخ داد: «هنوز به ما چیزی نگفته‌اند و اگر قرار بود این اتفاق بیفتد به ما زنگ می‌زدند. طبق برنامه‌ای که به ما دادند وسایل خود را جمع کردیم و دوشنبه آمدیم.» با این حال، حردانی پس از چند دقیقه با پاسخ منفی از سوی مسئولان تیم ملی مواجه شد و هتل المپیک را ترک کرد.
واکنش معاون استقلال به خط خوردن 5‌بازیکن
سعید فتاحی معاون اجرایی باشگاه استقلال در واکنش به خط خوردن ملی‌پوشان این تیم به فارس گفت:«آقای استیلی بهتر است به جای خط زدن بازیکنان ما طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمان پیش از شروع مسابقات جام جهانی، تیم ملی بازی تدارکاتی داشته باشد نه اینکه فیفا دی‌ها را به راحتی از دست بدهیم.» او ادامه داد:«آیا برای حضور در هتل، بازیکنان ما را خط می‌زنند؟ مگر بازی داشتند یا اردویی برگزار شده؟ این بازی توسط سازمان لیگ اعلام شده و این بی‌برنامگی از فدراسیون فوتبال است. مگر همه بازیکنان دعوت شده دیروز در اردو حاضر بودند؟ چرا می‌خواهید حق بازیکنان استقلال را ضایع کنید؟ تیم ملی معلوم نیست چه زمانی بازی تدارکاتی خواهد داشت. معلوم نیست اردوی این تیم چه زمانی برگزار می‌شود. معلوم نیست این اردو در ایران است یا قطر. برای توجیه بی‌برنامگی خودتان حق بازیکنان و باشگاه استقلال را ضایع نکنید.»
بازیکنان جدید به تیم ملی دعوت شدند
اما پس از خط خوردن 5 بازیکن استقلال، اسکوچیچ ؛پیام نیازمند دروازه بان پورتیموننزه را به جای حسینی به تیم ملی دعوت کرد و این بازیکن هم خیلی زود خود را به اردو رساند و پس از آن هم اعلام شد سروش رفیعی (سپاهان)، آرمین سهرابیان و سعید صادقی (گل‌گهر) و مهدی شیری (فولاد) دیگر بازیکنان جایگزین و دعوت شده به تیم‌ملی هستند که به اردو اضافه شدند. به این ترتیب، رفیعی جایگزین مهدی‌پور و صادقی هم جای حسین‌زاده را گرفت تا بهترین پاسور لیگ برتر هم ملی‌پوش شود. همچنین شیری به جای حردانی و سهرابیان به جای غلامی دعوت شدند.
کنعانی زادگان هم خط خورد
اما این پایان روز پرحاشیه تیم ملی نبود، چرا که محمد حسین کنعانی‌زادگان هم از لیست تیم ملی خط خورد که باز هم تعجب بسیاری را در پی داشت. چرا که پس از جنجال‌های فراوانی که درباره او به وجود آمده بود، کنعانی زادگان از همراهی تیم ملی در 2 بازی‌ دوستانه محروم شده بود ولی اسکوچیچ تصمیم گرفت این مدافع را در لیست جدید تیم ملی جای دهد اما پس از خط خوردن بازیکنان استقلال، کنعانی زادگان نیز به ششمین خط خورده تیم ملی تبدیل شد و او که دوشنبه خود را به اردوی تیم ملی رسانده بود، پس از یک روز از جمع ملی‌پوشان جدا شد. کنعانی زادگان هنگام خروج از هتل المپیک، حاضر به پاسخگویی نشد اما با چهره‌ای که نشانی از ناراحتی در آن نبود، درحالی که به درخواست علاقه‌مندانش برای گرفتن سلفی هم پاسخ مثبت می‌داد، هتل را ترک کرد. در این شرایط، سیدمهدی حسینی از مس رفسنجان به جای او به اردوی تیم ملی دعوت شد. در حالی که حسینی در پست هافبک بازی می‌کند.
مدیر رسانه‌ای تیم ملی: استقلال عهدشکنی کرد
پس از این اتفاق‌ها، محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی درباره خط خوردن 5 بازیکن استقلال توضیح داد:«اردوی اخیر تیم ملی در زمان فیفادی برگزار می‌شود و باشگاه‌ها براساس قوانین فیفا موظف هستند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند ولی متأسفانه با وجود آغوش باز تیم ملی و فدراسیون برای همکاری با باشگاه استقلال به واسطه وضعیت خاص و احترامی که تیم ملی به شادی هواداران استقلال گذاشت، همکاری لازم را انجام ندادند و باعث شدند برخلاف وعده و قول‌ و قرارها کادر فنی تیم ملی و فدراسیون تصمیمی را که دوست نداشتند، اجرا کنند.» او به اظهارنظر استقلالی‌ها مبنی بر اینکه با سرمربی تیم ملی هماهنگی لازم صورت گرفته بود، پاسخ داد:«اگر هماهنگی صورت گرفته بود، 5 بازیکن جدید به جای آنها دعوت نمی‌شدند. روند مذاکرات از شنبه آغاز شد و فدراسیون و کادر فنی تیم ملی مایل بودند در این وضعیت ویژه کنار هواداران استقلال باشند و شیرینی قهرمانی‌شان را حفظ کنند. چندین جلسه و رایزنی با مسئولان استقلال داشتیم که چگونه این وضعیت را پشت سر بگذاریم، اما متأسفانه رفتاری از سوی باشگاه استقلال صورت گرفت که عهدشکنی بود و برای حفظ احترام و کیان تیم ملی تصمیم دیگری گرفته شد.»
هاشمیان اضافه شد، باقری نه
گفتنی است وحید هاشمیان مربی تیم ملی کشورمان نیز که در چند وقت اخیر اخباری پیرامون ناراحتی او و کریم باقری به‌دلیل دریافت نکردن کامل مطالبات‌شان از فدراسیون و احتمال نیامدن‌شان به اردوی تیم ملی شنیده می‌شد، به اردو اضافه شد ولی از باقری خبری نیست و باید دید وضعیت او چطور خواهد شد.
تصمیمات عجیب سرمربی تیم ملی
اما اتفاق‌های رخ داده در تیم ملی از جهات مختلفی قابل بررسی است. مهم‌ترین نکته این است که تیم ملی در شرایطی اردوی خود را آغاز کرده که بازی مهمی در پیش ندارد و بازی‌های تدارکاتی این تیم هم به‌صورت رسمی اعلام نشده. در این شرایط، استقلال با درخواستی منطقی قصد داشت از ملی‌پوشانش در بازی پایانی لیگ استفاده کند تا هم بدون شکست بماند و رکورد بیشترین امتیاز را بگیرد و هم بازیکنان در جشن قهرمانی شرکت کنند که این اتفاق هم افتاد و ملی‌پوشان این تیم هم می‌توانستند از دیروز در اردوی تیم ملی حاضر شوند اما گرهی که می‌شد با دست باز کرد، با دندان باز شد تا حاشیه‌های عجیبی گریبانگیر تیم ملی و بازیکنان استقلال شود. این در حالی است که اسکوچیچ در گذشته هم با چنین شرایطی مواجه شده بود و وقتی همزمان با اردوی تیم ملی در کیش، تراکتور بازی داشت، محمدرضا اخباری دروازه بان ملی‌پوش این تیم از کیش به تیم باشگاهی‌اش برگشت و پس از بازی برای تراکتور، دوباره به تیم ملی برگشت. اما حالا سرمربی تیم ملی در قبال استقلالی‌ها سیاست یک بام و دو هوایی را در پیش گرفت. این در شرایطی است که حتی مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید هم اجازه داد مهدی هاشمی‌نژاد و مهدی احمدی 2 بازیکن نفت مسجد سلیمان در ایران بمانند تا پس از مشخص شدن ماندن این تیم در لیگ برتر، به اردوی تیم امید ملحق شوند. اما اتفاق عجیب‌تر خط خوردن کنعانی زادگان از لیست بوده و سؤال این است که باتوجه به مشخص بودن محرومیت او از 2 بازی دوستانه، چرا او در ابتدا دعوت شده بود که حالا خط بخورد و به نظر می‌رسد اسکوچیچ پس از خط زدن استقلالی‌ها به این نتیجه رسیده که کنعانی زادگان را هم خط بزند تا به نوعی بگوید تفاوتی بین سرخابی‌ها قائل نیست!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/1/615181/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها