مدیران جدید استقلال مشخص شدند آجورلو مدیرعامل شد

موضع جدید حمایت از مجیدی


گروه ورزشی/ بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان، باشگاه استقلال هیأت مدیره و مدیرعامل جدیدش را شناخت تا تکلیف آبی‌ها برای ادامه راه تا حدودی مشخص شود. تغییرات استقلال در شرایطی به وجود آمد که هفته گذشته احمد مددی از سمت مدیرعاملی این باشگاه استعفا کرد و این موضوع مورد قبول هیأت مدیره آبی‌پوشان قرار گرفت. در این بین و در شرایطی که مدیریت جدید استقلال هم مشخص نشده بود، اصغر ملکیان رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال هم جمعه از سمتش کناره گیری کرد و با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد دیگر قصد حضور در استقلال را ندارد. در این بین و در حالی که بعد از استعفای مددی، گمانه زنی‌های زیادی در مورد مدیریت استقلال شنیده می شد، وزارت ورزش و جوانان ترکیب جدید هیأت مدیره این باشگاه را مشخص کرد و پس از آن هم مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل جدید استقلال معرفی شد. مدیری که پیش از این به عنوان مدیرعامل باشگاه‌های پاس، استیل آذین و تراکتور در فوتبال ایران مدیریت کرده بود و در انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال هم به عنوان یکی از کاندیداها حضور داشت اما رأی نیاورد ولی حالا به استقلال آمده تا مدیریت یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های کشور را برعهده بگیرد که به نظر می‌رسد کمتر از مدیریت فدراسیون فوتبال نیست و حالا هواداران استقلال انتظار دارند که آجورلو تیم محبوب شان را به ساحل آرامش و موفقیت برساند. گفتنی است مراسم تودیع مددی و معارفه آجورلو بعدازظهر دیروز با حضور مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و علی‌اصغر ملکیان رئیس هیأت مدیره پیشین استقلال در محل این باشگاه برگزار شد تا آجورلو کارش را به صورت رسمی آغاز کند.
 آشنایی با اعضای هیأت مدیره استقلال
پرویز مظلومی، محمد مومنی، مجتبی عبداللهی، مهدی افضلی و مصطفی آجورلو  هیأت مدیره جدید باشگاه استقلال را تشکیل می دهند که این نشان می دهد از هیأت مدیره قبلی تنها مظلومی باقی مانده است. آجورلو که سابقه ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران و اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران با مدرک دکترای مدیریت را در کارنامه دارد، با سابقه یک دوره قهرمانی لیگ سوم حرفه ای با پاس، آمده تا دوره جدیدی از مدیریتش را در استقلال سپری کند که مهم ترین دوره کاری او نیز محسوب می‌شود. مومنی آقای گل سابق فوتبال ایران و عضو پیشین استقلال مانند مظلومی یکی از پیشکسوتان استقلال به شمار می‌رود که یکی از مدیران ارشد سازمان ورزش شهرداری تهران در سال‌های گذشته بوده و در مقطعی به عنوان مدیر آکادمی باشگاه استقلال نیز فعالیت کرده است. عبداللهی معاونت سابق اجتماعی و خدمات شهرداری تهران و کاندیدای شهرداری تهران بوده که دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است و مدیرکل فعلی اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز هست. عبداللهی همچنین رئیس هیأت مدیره گروه هتل‌های ارم و عضو شورای عالی اجتماعی و فرهنگی کشور است. افضلی هم که در حال حاضر مدیرعامل بنیاد رودکی است، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و از مدیران با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که رئیس هیأت مدیره بنیاد مد و لباس اسلامی و عضو هیأت مدیره صندوق حمایت از نویسندگان و خبرنگاران است. افضلی همچنین مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و رئیس هیأت مدیره بنیاد نیاوران بوده است.
دیدار مدیران جدید استقلال با وزیر ورزش
اعضای جدید هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال عصر جمعه با سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه دیدار و گفت وگو کردند. در این نشست سجادی ضمن قدردانی از تلاش‌های ملکیان، مددی و مظلومی اظهار امیدواری کرد، اعضای جدید هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال بتوانند شرایط مطلوبی را برای این باشگاه پرطرفدار فراهم آورند. او خطاب به اعضای جدید هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:«باید تلاش کنیم با برنامه ریزی، سیاستگذاری، تعامل و همفکری، شرایط رشد، بالندگی و موفقیت‌های بیشتر را برای این باشگاه مردمی مهیا کنیم.»
دلایل جریمه مجیدی مشخص شد
مجیدی دیروز در کمیته اخلاق حضور یافت و با پرداخت جریمه 50 میلیون تومانی و اخذ تأییدیه لازم در تمرین استقلال حاضر شد. به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، طبق دلایلی که به سرمربی استقلال اعلام شده، مصاحبه مجیدی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ تحت عنوان «فکر می‌کنم کی‌روش این کمیته فنی را جمع کرده بود و بعد از رفتن او آنها باز دکان خودشان را باز کرده‌اند.» و اظهارات مجیدی درباره آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در بهار سال جاری، علت جریمه نقدی او توسط کمیته اخلاق بوده است. با اعلام کمیته اخلاق به سرمربی آبی‌ها، مجیدی مشکلی برای همراهی استقلال نخواهد داشت.

آجورلو: مجیدی با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد

آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در بدو کارش بیانیه‌ای را صادر کرد که در قسمتی از آن آمده: «بسیار خرسندم و باعث افتخار است که از سوم مهر‌ماه 1400 در خدمت استقلال بزرگ خواهم بود. از اعتماد جناب آقای دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان و هیأت مدیره باشگاه استقلال تشکر می‌کنم. قصد من بررسی چند روزه شرایط و رسیدگی فوری به مشکلات استقلال خواهد بود و سپس در کمترین زمان، گزارشی مفصل و شفاف درباره وضعیت موجود به هواداران و رسانه‌ها تقدیم خواهم کرد، اما در شروع کار لازم است عرض کنم: هدف اصلی‌ ما در استقلال بازسازی اعتماد بین هواداران و باشگاه خواهد بود. همه باید  احساس کنیم که باشگاه در مسیر تحول، اصلاح و بازسازی قرار دارد. لازم به تأکید است که فرهاد مجیدی فرزند استقلال و سرمایه این باشگاه است. این سرمایه برای باشگاه، یک فرصت خواهد بود. بدین وسیله از او می‌خواهم که با قدرت و انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهد و مجموعه مدیریتی را کنار خود بداند. ما تلاش خواهیم کرد به اتفاق تیم را هر چه سریع‌تر تقویت کنیم تا با قدرت بیشتر در فصل پیش رو حاضر شویم. هواداران استقلال از شعارها و وعده‌های انجام نشده، از دل بستن و ناامید شدن، از جدایی نابهنگام ستاره‌ها و تضعیف هر ساله تیم و نبود امکانات مناسب خسته شده‌اند. معتقدم استقلال باید در چهار حوزه ورزشی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی ارتقا یابد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7734/1/587812/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها