اخــــــبار




جزئیات وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: با آورده ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد و منابع ۶۰ میلیارد تومانی بانک مهر ایران، میزان تسهیلات تکمیلی مسکن روستایی به ۹۰ میلیارد تومان می‌رسد که این مبلغ در قالب وام ۱۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به ۶۰۰۰ واحد مسکونی روستایی یا واحد کوچک شهری اختصاص می‌یابد.
صبح دیروز تفاهمنامه بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی منعقد شد.
در این مراسم علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این وام متعلق به کسانی است که نیازمند تسهیلات تکمیلی هستند، گفت: با آورده 30 میلیارد تومانی بنیاد و منابع 60 میلیارد تومانی بانک مهر ایران، میزان تسهیلات تکمیلی مسکن روستایی به 90 میلیارد تومان می‌رسد که این مبلغ در قالب وام 15 میلیون تومانی قرض‌الحسنه به 6000 واحد مسکونی روستایی یا واحد کوچک شهری اختصاص می‌یابد.وی افزود: نرخ سود این تسهیلات 4 درصد است و بازپرداخت آن بین 36 تا 60 ماه در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه نباید این مبلغ وام‌ها را دست‌کم گرفت، گفت: این وام حدود 100 میلیارد تومانی برای 6000 خانواری که منتظر منابع برای تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند، بسیار ارزشمند است./ایلنا

‌صادرات ماسک ممنوع شد

دبیر کارگروه مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: طبق مصوبه کارگروه، فعلاً صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع اعلام شد.
جمشید گلپور، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، با اشاره به مصوبه الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، گفت: طبق مصوبه کارگروه، فعلاً صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع اعلام شد.
دبیر کارگروه مقابله با کرونای وزارت صمت میزان تولید ماسک در کشور را متناسب با شرایط فعلی کشور برشمرد و از حمایت وزارت صمت از کارگاه‌های تولید ماسک خبر داد و افزود: مواد اولیه و پارچه متبلون متناسب با خط تولید و توان کارگاه‌ها، به تولید‌کنندگان عرضه می‌شود و در این راستا کارگاه‌ها تحت نظارت فرآیند تولید تا توزیع قرار می‌گیرند.  وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم، بخش خصوصی و دولت برای مهار کرونا گفت: وزارت صمت همه تلاش خود را برای رفع موانع تولید، خصوصاً در چرخه تولید ماسک به‌کار گرفته و انتظار از تولیدکنندگان است که مطابق نرخ مصوب، جهت رفاه عموم مردم ایران، ماسک استاندارد را در اختیار شبکه‌های توزیع در کشور قرار دهند.
دبیر کارگروه مقابله با کرونای وزارت صمت، با تجلیل از فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان، از راه‌اندازی وب سایت «با ماسک» جهت عرضه ماسک استاندارد با قیمت مصوب از طریق فضای مجازی و اینترنت در راستای توسعه شبکه مجازی با همکاری سازمان بسیج اصناف کشور و بخش خصوصی خبر داد و افزود: تقویت شبکه‌های فروش اینترنتی مجاز توسط اصناف کشور، می‌تواند در این برهه علاوه بر تسهیل خرید مردم، بخشی از مشکلات و تبعات اقتصادی ناشی از کرونا برای اصناف را کاهش دهد./ وزارت صمت

‌صادرات تخم‌مرغ ممنوع شد

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ از ۱۴ تیرماه به گمرکات کشور ابلاغ شد. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مجوزهای صادر شده از سوی اتحادیه تخصصی در خصوص صادرات تخم‌مرغ تعلیق شد.
در بخشنامه مربوطه با اشاره به مکاتبه ۱۲ تیرماه معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار آمده است که به تصمیم کارگروه تنظیم بازار، مجوزهای صادره قبلی توسط اتحادیه مرغداران میهن جهت صدور تخم مرغ از تاریخ ۱۴ تیر ماه ملغی و به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف مرغ و تخم مرغ در ایران با نوسان تولید، مصرف و قیمت مواجه شده است که بر این اساس برای کنترل بازار، نیاز مصرف عمومی و کاهش قیمت‌ها صادرات این قلم خوراکی با ممنوعیت مواجه شده است./ گمرک‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7387/8/547619/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها