رئیسی:مجموعه قضایی حامی گزارشگران فساد است



رئیس قوه قضائیه گفت: همه بخش‌های قوه قضائیه باید در تحول نقش‎آفرینی کنند تا جریان تحول برای مردم ملموس شود و مردم، مسئولان و همکاران در قوه قضائیه احساس کنند که تحول در حال ایجاد است. وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در رابطه با رویکرد مبارزه با فساد در قوه قضائیه و با بیان اینکه قدردان تأییدات رهبر معظم انقلاب در قبال رویکرد ضد فساد قوه قضائیه هستیم، گفت: مسأله مبارزه با فساد امری مقطعی نیست، بلکه امری مستمر است که به‌صورت پیگیر دنبال می‌شود.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسأله رسیدگی به مفاسد اقتصادی امر موسمی، مقطعی و تشریفاتی نیست، بلکه امری واقعی است که همواره باید با قوت ادامه یابد تا سلامت نظام اداری در کشور را تضمین کند، گفت: بدون تردید لازمه مبارزه با فساد اقتصادی، سلامت درون دستگاه قضایی است و ارتقای سلامت درون دستگاه قضایی و حفظ سلامت آن یک الزام است که به هیچ عنوان نباید از آن غفلت کرد.
رئیس قوه‎قضائیه خطاب به کارکنان و قضات دستگاه قضایی، گفت: هرگونه ناسلامتی در دستگاه قضایی باید بزرگ تلقی گردد و نسبت به آن عکس‎العمل مناسب نشان داده شود. آیت‎الله رئیسی حفظ سلامت دستگاه عدلیه را یک الزام و ضرورت دانست و گفت: لازمه موفقیت‌آمیز بودن مبارزه با فساد آن است که سلامت اداری و سازمانی دستگاه قضایی کاملاً حفظ و تضمین شود.
او با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در ارتباط با گزارشگران و اعلان‌کنندگان فساد و ناهیان از منکر گفت: ناهیان از منکر باید بدانند نظام حقوقی کشور پشتیان آنهاست. آیت‎الله رئیسی با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه ادامه داد: سازوکار حقوقی و قانونی حمایت از گزارشگران فساد در این دستورالعمل پیش‌بینی و ساختار حقوقی مبتنی بر قانون تهیه و ابلاغ شد. او یادآور شد: گزارشگران فساد و ناهیان از منکر مورد حمایت قرار می‌گیرند و به لحاظ حقوقی و قضایی مجموعه قضایی حامی آنهاست و هیچ‌کس نباید متعرض آنها شود و اقدامشان مورد حمایت و پیگیری قرار می‌گیرد.
حجت‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از گزارشگران فساد اعلام کرد: این سازمان با سازمان مردم نهاد در حوزه گزارشگری و مبارزه با فساد همکاری داشته است و در هفته‎های آتی سامانه رسمی گزارشگران فساد نیز در این سازمان فعال می‎شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7381/3/546959/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها