- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل مؤسسه تصویر گستر پاسارگاد با اشاره به اینکه «برکینگ بد» حذفیات زیادی ندارد، اعلام کرد: پنج فصل این سریال پس از ماه مبارک رمضان در پنج هفته توزیع میشود.
علی اسدزاده مدیرعامل مؤسسه تصویرگستر پاسارگاد در گفتوگو با مهر با تأیید خبر خریداری سریال «برکینگ بد» برای دوبله و توزیع در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان نخستین قسمت از سریال روانه بازار خواهد شد. این روزها نیز دوبله این سریال ۶۲ قسمتی در حال انجام است و امیرهوشنگ زند مدیریت دوبلاژ آن را برعهده دارد. وی درباره رضایت شرکت فروشنده به اعمال ممیزی در بخشهایی از این سریال گفت: فیلمهای خارجی زیادی در کشور خریده و با رضایت فروشندگان ممیزی میشود. این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی میافتد. اسدزاده یادآور شد: ضمن اینکه «برکینگ بد» با سریالهای دیگر متفاوت است و آنچنان موارد خاصی ندارد، بویژه از نظر پوشش چندان نیازمند تغییر نیست. بنابراین فکر نمیکنم خیلی اصلاحیه داشته باشد و برای موارد دیگر هم تلاش میشود تا جایی که کار لطمه نبیند، اصلاحات اعمال شود. این سریال داستان والتر وایت با بازی برایان کرانستون، یک معلم شیمی زحمتکش یک دبیرستان است که در ابتدای داستان متوجه میشود دارای سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانوادهاش به همراه دانشآموز پیشین خود، جسی پینکمن با بازی آرون پاول شروع به تولید و پخش متاآمفتامین (شیشه) میکند.
«افسارگسیخته» در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ پخش شد و تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. در شصت و ششمین دوره سالانه اهدای جوایز امی «برکینگ بد» جوایز بهترین مجموعه درام، بهترین بازیگر درام، بهترین نویسندگی برای مجموعه درام، بهترین بازیگر زن مکمل در مجموعه درام و بهترین بازیگر مرد مکمل برای مجموعه درام را از آن خود کرد.
یزدان سلحشور
خبرنگار جنگی بودن کار خطرناکی است خیلی خطرناک؛ از همانهایی که حلوای تنتنانی، تا نخوری ندانی! عکاسی جنگ، از آن هم خطرناکتر است چون خبرنگار جنگی، لازم نیست همیشه خط یک باشد، میتواند خط دو هم باشد اما عکاس جنگ، گاهی از خط یک هم جلوتر میرود؛گاهی با یگانهای اطلاعات-عملیات جلو میرود تا از نزدیک نظارهگر خطوط دشمن باشد. در چنین حالتی، اگر کمین بخورند که مردهاند و اگر هم اسیر شوند چون نظامی نیست یا درجه نظامی ندارد، براحتی از فهرست اسرا خط میخورد و ناپدید میشود البته برای همیشه. این توصیفی که گفتم، توصیف جنگ هشت ساله خودمان نیست فقط، در هر جنگی، همین اوضاع و احوال هست و عکاس جنگ،اصلاً امنیت ندارد. مهرزاد ارشدی عکاسی که از همان روزهای ابتدای محاصره آبادان، در خط مقدم بوده در این باره میگوید:« یکی از چیزهایی که باید با آن کنار میآمدیم تا بتوانیم از جنگ عکس بگیریم، نترسیدن از مرگ بود. عکاسان موفق جنگ، کسانی هستند که بتوانند موضوع مرگ را برای خودشان حل کنند. من در عملیات کربلای 5 که یکی از سختترین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود، موفق شدم از پاتکهای دشمن، عکسهای زیادی بگیرم.» متوجه که هستید؟! از پاتک دشمن عکس گرفتن، معنایش مشخص است! یعنی اگر لنز تله هم داشته باشی، گاهی که داری عکس میگیری، سربازانی از بغلات رد میشوند عرقریزان و گیج، که سربازان دشمناند و اصلاً فرصت این را ندارند که نگاه کنند که تو ایرانی هستی یا عراقی؟! مطلبی که ارشدی گفته، یعنی نترسیدن از مرگ، مطلبی اعتقادی- ایدئولوژیک نیست آموزش عملی عکاسی جنگ است یعنی اگر آخر عکاسی هم باشی و بترسی، بشمار سه،دخلات آمده!
فروش ٢١ میلیارد و ٤٠ میلیون تومانی ١٢٥ اثر هنری و ثبت رکورد فروش دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومانی برای یک اثر هنری دو رویدادی بود که جمعه شب اهالی فرهنگ و هنر ایران را شگفت زده کرد؛ عددی که در پسا پشت خود، حقایق بسیاری را پنهان کرده است.
چهارمین حراج تهران عصر جمعه هشتم خرداد٩٤ خورشیدی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد؛ در حضور ٨٠٠ خریدار و هنر دوست، هنر ایران حائز رکوردهای بینالمللی فروش شد: بار دیگر نقاشی از سری تنه درختان سهراب سپهری با رقم قابل توجه دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان گرانقیمتترین اثر هنری به فروش رسیده در داخل کشور در سراسر تاریخ هنر کشورمان شد؛ با دستیابی به مجموع فروش ٢١ میلیاردی (بیش از ٦ میلیون دلار در یک شب) هنر ایران همه رکوردهای مجموع فروش خود در اقصی نقاط دنیا را شکست و در یک ابتکار تازه با ارائه ١٢ اثر هنری کلاسیک و سنتی بخش مغفول مانده از تاریخ هنرمان را به بازار رسمی هنر پیشنهاد داد.
دو اثر میلیاردی سپهری و ٥٣ اثر بالای یکصد میلیونی
در این شب طلایی هنر ایران در یک حراج کاملاً ایرانی دو تابلوی نقاشی از سهراب سپهری دو رکورد نخست را با عبور از میلیارد از آن خود کرد؛ رکورد دوم او یک نقاشی دیگر و کوچکتر از سری تنه درختان، یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان چکش خورد؛ اما رکورد سوم همه را غافلگیر کرد: یک اثر زیبا از منوچهر یکتایی ٩٥٠ میلیون تومان فروخته شد؛ نقاشی از طبیعت بی جان بهمن محصص با فروش ٧٢٠ میلیون تومان جایگاه چهارم و نقاشی انتزاعی از سهراب سپهری با فروش ٧٠٠ میلیون تومان حائز جایگاه پنجم شد.
در چهارمین حراج تهران تابلوی دو قطعه ای آیدین آغداشلو ٥٥٠ میلیون، یک چهره قاجاری از کمال الملک ٥٠٠ میلیون تومان، مجسمه یادمان شماره ١ برای کلمه هیچ ٥٠٠ میلیون تومان، آثاری از حسین زنده رودی و نیز علی اکبر صادقی هر یک ٤٥٠ میلیون تومان، نقاشیهایی از کوروش شیشهگران و رضا درخشانی هر یک ٣٦٠ میلیون تومان، اثر عشاق تناولی و نقاشی کوزه فرهاد مشیری ٣٥٠ میلیون تومان و تابلوی زیبای «الله» سیدمحمد احصایی ٣٤٠ میلیون تومان نقاشی انتزاعی از فریده لاشایی و نیز مسعود عربشاهی هر یک ٣٢٠ میلیون تومان، سه اثر از احصایی، ابوالقاسم سعیدی و درخشانی هر یک ٣٠٠ میلیون تومان چکش خوردند. در این شب پنج اثر بالای ٢٠٠ میلیون تومان فروخته شدند: یک اثر کلاسیک از «حسن زرین قلم»که ثابت میکند بیش از یک قرن پیش نقاشیخط خلق میکرد ٢٦٠ میلیون، نقاشی از بهجت صدر ٢٦٠میلیون، اثری دیگر از شیشه گران ٢٤٠ میلیون، یک هیچ کوچک ایستاده تناولی ٢٢٠ میلیون و عربشاهی ٢٢٠ میلیون تومان فروخته شدند.
٢٨ اثر در چهارمین دور این حراجی بالای ١٠٠ میلیون تومان به فروش رسیدند: نقاشی ناصر عصار ١٩٠ میلیون، چهار اثر منصور قندریز، رضا مافی، نصرالله افجهای و ژازه تباتبایی هر یک ١٨٠ میلیون، دو اثر بهمن محصص و منوچهر یکتایی هر یک ١٧٠ میلیون، چهار اثر میرزاعبدالمطلب(نقاش باشی)، مهدی ویشکایی، هوشنگ پزشک نیا و نصرالله افجهای هر یک ١٦٠ میلیون، چهار اثر مارکو گریگوریان، ژازه تباتبایی، قاسم حاجیزاده و شهریار احمدی هر یک ١٥٠ میلیون، ناصر عصار ١٤٥ میلیون، سه تابلو از حسین کاظمی، صداقت جباری و سیراک ملکونیان هر یک ١٤٠ میلیون، چهار اثر سونیا بالاسانیان، هوشنگ پزشک نیا، مهدی ویشکایی و پروانه اعتمادی هر یک ١٢٠ میلیون، سه اثر مرتضی ممیز، محسن وزیری مقدم و لیلی متین دفتری هر یک ١١٠ میلیون تومان و سه اثر پرویز کلانتری، غلامحسین نامی و محسن سهیلی هر یک ١٠٠ میلیون تومان چکش خوردند.
آثار بالای 50 میلیونی
٢٦ اثر بالای ٥٠ میلیون تومان چکش خوردند: هانیبال الخاص ٩٥میلیون، رضا مافی ٩٠میلیون، چهار اثر عباس کیارستمی، نیکزاد نجومی، جعفر روحبخش و بسمالله جلیل رسولی هر یک ٨٥ میلیون، جواد حمیدی هر یک ٨٠میلیون، سه اثر بهمن دادخواه، محمود جوادیپور و حامد صدرارحامی هر یک ٧٥میلیون، چهار اثر افشین پیرهاشمی، نصرتالله مسلمیان، اسماعیل آشتیانی و جعفر پتگر هر یک میلیون، چهار اثر علی محمد حیدریان، بیتا وکیلی، ایرج کریم خان زند و محمود سبزی هریک ٦٠میلیون، پنج اثر منصوره حسینی، عباس کیارستمی، علی رخساز، طه بهبهانی و پویا آریانپور هریک ٥٥میلیون، سه اثر علی شیرازی، مهرداد صدری و مهرداد محب علی هر یک ٥٠ میلیون تومان. دقایقی پس از چهارمین حراج تهران، دکتر علیرضا سمیع آذر مدرس هنر و رئیس حراج تهران، رضا کیانیان و حسین پاکدل دو مجری این حراج در یک کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
سمیع آذر با اعلام رشد ١٩٠ درصدی فروش حراج چهارم نسبت به سال قبل، این میزان رشد را یک امر کاملاً بی سابقه در میان حراجیهای دنیا خواند و آن را نشانه شوق و هیجان جامعه ایرانی برای حمایت از هنر و هنرمندان کشورشان ارزیابی کرد؛ او خبر داد فقط یک اثر در این حراجی به فروش نرسید و دو اثر نیز که در طول حراج به فروش نرسیدند هم با پیشنهاد خریدار و پذیرش فروشنده از طریق After Sale که در همه حراجیها معمول است به قیمت کمینه فروخته شدند.
او با ابراز خشنودی از ارائه ١٢ اثر از پیشگامان نوگرایی در هنر ایران در بخش آثار کلاسیک، گفت: «حراج تهران با خاستگاه فرهنگی شکل گرفته است و بنا به یک تعهد ملی و رسالت فرهنگی این برش مهم از تاریخ هنر کشور را وارد مارکت هنر کرده است تا مجموعهداران با ریشههای هنر ایران آشنا شوند؛ شاید معرفی بنیانهای فرهنگی یک سرزمین وظیفه یک حراجی نباشد اما ما این کار را کردیم زیرا حسرت می خوریم کار استادی مانند حیدریان از شاگردان بزرگوارش مانند تناولی، نامی، کیارستمی، آغداشلو... ارزانتر است؛ ما با این کار ضمن شناساندن گنجینه های فرهنگ و هنرمان زمینه ارزش افزوده آنها را فراهم میکنیم.»
سپس رضا کیانیان، یکی از مجریان این رویداد، با انتقاد از برخی نقدهایی که این روزها از حراج تهران خوانده است پرسید چگونه تأثیرات مثبت و اهمیت حراج تهران را نمیبینند؟ او گفت: «حراج تهران توانسته ارزی که از کشور برای خرید اثر هنری خارج میشد را در کشور نگاه دارد؛ دیگر لازم نیست هنرمندان برای فروش آثارشان روانه کشورهای همسایه باشند؛ سرمایه دارانی را جذب کرده است که به جای خرید و فروش سکه و دلار و تضعیف قدرت مالی اقشار ضعیف جامعه ، در امر هنر سرمایهگذاری کردهاند و انگیزه خلق اثر هنری افزایش یافته است و... لذا متوجه نشدم چرا از حراج تهران انتقاد میکنند.» حسین پاکدل که برای نخستین بار در حراج تهران چکش زد در سخنانی کوتاه گفت: «حراج تهران را یک اتفاق بسیار مبارک میدانم؛ گردش مالی اینچنینی برای هنر ایران ضروری است اما همچنان این عددها مثلاً در مقایسه با یک ساختمان در شمیران تهران اندک است.»
در چهارمین حراج تهران ١٢٦ اثر از ١٠٩ هنرمند شامل ٨٤ نقاشی، ١٣ مجسمه، ٦ عکس و ٢٣ نقاشیخط عرضه شد که غیر از یک اثر، همه آثار به فروش رسیدند.
نخستین خروجی جلسه تهیهکنندگان سینما با رئیس رسانه ملی که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد منجر به دستور تخفیف 98 درصدی سرافراز برای تیزر فیلمها به اداره کل بازرگانی صدا و سیما شد.
علی سرتیپی یکی از تهیهکنندگان حاضر در این جلسه در گفتوگو با فارس، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه بسیار مهم و تأثیرگذاری بین تهیهکنندگان سینما و آقای سرافراز برگزار شد که در این جلسه پیشنهادهای متعددی برای بهبود شرایط تبلیغ فیلمهای سینمایی در رسانه ملی مطرح شد و آقای سرافراز نیز قول مساعد برای پیگیری این مطالبات دادند. وی افزود:پس از پایان این جلسه صبح روز پنجشنبه 7 خرداد رئیس رسانه ملی در اداره کل بازرگانی صدا و سیما حاضر شد و دستورالعمل به این اداره کل مبنی بر تخفیف ویژه برای همه فیلمها صادر کردند که در جلسه امروز صبح بنده با مدیران اداره کل بازرگانی این موضوع به تهیهکنندگان سینما اطلاع داده شد. سرتیپی خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از تهیهکنندگان حاضر در جلسه با رئیس رسانه ملی صبح امروز با مدیران اداره کل بازرگانی جلسهای داشتم که در این جلسه عنوان شد آقای سرافراز دستور ویژهای را برای تخفیف 98 درصدی فیلمهای سینمای در حال اکران صادر کردند و در کنار آن تعداد مشخصی را برای پخش تیزرهای رایگان فیلمها در نظر گرفتند که این موضوع بعد از نگارش آییننامه آن بلافاصله از خرداد ماه لازمالاجرا است. مدیرعامل شرکت تولید و پخش فیلمایران همچنین با اشاره به پیگیری سایر پیشنهادهای تهیهکنندگان سینما اظهار داشت: قرار بر این شده است که جلسه دیگری بین تهیهکنندگان سینما و اصغر پورمحمدی معاون سیما برگزار شود و در این جلسه در خصوص سایر پیشنهادات مطرح شده تصمیمگیری نهایی صورت گیرد.
ندا سیجانی
محمد رضا درویشی پژوهشگر صاحبنام موسیقی نواحی که از حال و روز این روزهای موسیقی نواحی گلایهمند است بر این نظر است که تولید و حمایت از موسیقی نواحی متوقف شده و در این باره میگوید: موسیقی دستگاهی به چرخه تولید افتاده است در حالی که موسیقی نواحی که ریشه فرهنگی در کشور دارد به چرخه لنگ افتاده است.
وی در نشست خبری دومین جشنواره موسیقی نواحی «آیینهدار» که دیروز شنبه (نهم خرداد ماه) در تالار وحدت برگزار شد اظهار کرد: با برگزارنشدن جشنواره موسیقی نواحی، ما دچار یک خلأ بزرگ هستیم و در جایی پول را هزینه میکنیم که دولت انگیزهای برای جشنواره موسیقی نواحی ندارد. ما به عنوان کسانی که توسط بخش خصوصی جشنوارهای را برگزار میکنند، به نوعی کار دولت را انجام میدهیم. به گزارش «ایران»، دبیر دومین جشنواره موسیقی نواحی «آیینهدار» با اشاره به برگزاری دومین دوره این جشنواره موسیقایی، گفت: این جشنواره قرار بود هر دو سال یک بار با سرمایهگذاری کامل بخش خصوصی برگزار شود، اما ما به نوعی خُلف وعده کردیم و بنا را بر این گذاشتیم که این جشنواره چهار ماه زودتر از زمان تعیین شده، برگزار شود. وی افزود: در دوره گذشته این جشنواره حداکثر ۳۰ هنرمند از منطقه جنوب شرقی ایران حضور پیدا کردند در حالی که ما در این دوره تصمیم داریم جشنواره را با حضور حدود ۱۲۰ هنرمند از سه استان جنوبی کشور شامل هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار کنیم و این یک جهش کمی و کیفی در ارتباط با فعالیتهای این جشنواره خصوصی است که نه تنها یک ریال از دولت دریافت نمیکند، بلکه با سرمایه شخصی احسان رسولاٌف، میزبان علاقهمندان موسیقی نواحی است؛ سرمایهای که یکطرفه است و هیچ سودی برای سرمایهگذارش ندارد. وی با ابراز تأسف از درگذشت خلیفه غلام مارگیری از پیشکسوتان موسیقی نواحی منطقه هرمزگان، گفت: این استاد یکی از دعوتشدگان جشنواره ما بود. حتی برای او بلیت هم خریداری شد، اما متأسفانه پنجشنبه گذشته دار فانی را وداع گفت. البته پسر ایشان به عنوان جایگزین در جشنواره «آیینهدار» برنامهای را اجرا خواهد کرد. دبیر دومین جشنواره موسیقی نواحی «آیینهدار» با اشاره به موسیقی سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان، توضیح داد: دو سوم اجراهایی که ما در این دوره از جشنواره خواهیم داشت، اجراهای گروهی است. مانند گروههایی که در این جشنواره به صورت آیینهای زار، مولودخوانی، آیینهای مربوط به دریانوردان و آیینهای مربوط به مردم مناطق ساحلنشین اجراهایشان را برگزار میکنند.
تازهترین ساخته مقدم در حالی در تهران 430 میلیون تومان فروخته که سینماهای حوزه هنری و شهرداری از اکران فیلم خودداری کردهاند. ضمن اینکه «نهنگ عنبر» از تبلیغات در سطح شهر و تبلیغات تلویزیونی نیز محروم بوده است. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، امیرحسین رستمی، نادرسلیمانی، امید روحانی، حسین سلیمانی و هانیه توسلی در این فیلم ایفای نقش کردهاند. «قصهها» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد، دیگر فیلمی است که همچنان با فروش خوبی به راه خود در اکران عمومی ادامه میدهد. «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی دیگر فیلمی است که از هفته گذشته اکران عمومی شده است. این فیلم تاکنون نزدیک به 200 میلیون تومان فروش داشته که با توجه به شلوغی اکران رقمی چشمگیر است. «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که روی پرده سینما است تاکنون 46 میلیون تومان فروش داشته است.
جمعه شب صورت گرفت:
حضور بنیاعتماد در تلویزیون پس از 2 دهه
جمعه شب خیلی از نگاهها به سمت تلویزیون بود تا حضور رخشان بنیاعتماد «کارگردان نجیب سینمای ایران» را که بعد از دو دهه به صدا و سیما بازگشته بود، به تماشا بنشینند. بنیاعتماد به برنامه «هفت» شبکه سوم آمده بود تا از «قصهها»یش بگوید و در مورد سینمای اجتماعی صحبت کند. او به این موضوع هم اشاره کرد که سینما برای او هدف نیست، یک درد مقدس و تریبونی است برای مطرح کردن نظر کسانی که نمیتوانند حرفهایشان را بزنند. رخشان بنی اعتماد در ابتدای این برنامه گفت: منتقدان بگویند در فیلمهای من چه چیز سفیدی را سیاه نشان دادهام، شخصیت فیلمهای من در تلخترین شرایط هم جوهر پاک انسانی خود را نشان داده است. بنی اعتماد درباره امید داشتن شخصیتهای فیلمهای خود گفت: امید را در وجوه انسانی آدمها، مقاومت، مطالبه جویی، یاد گرفتن اعتراض کردن به وضعیت موجود و پایداری میدانم.
افتتاح شگفتانگیزترین مجموعه فرهنگی ایران در مشهد
امروز دهم خردادماه همزمان با ایام نیمه شعبان، مجتمع آرمان جشن سه روزهای برگزار خواهد کرد و علاقهمندان میتوانند در طول این مراسم از فضای فرهنگی - تفریحی آن استفاده کنند. در قلب این مجتمع، مجسمه «پیر خرد» قرار گرفته که نمادی از حکمای خطه خراسان و دستار و لباسش، برگرفته از پوشش خراسان قدیم است. مجسمه پیر خرد، یادآور مفهوم «انسان کامل» است. بازدیدکنندگان از طریق پلکانی روی دست راست مجسمه سوار میشوند و این سازه عظیم سنگی، آرامآرام شروع به حرکت میکند و آنها را از طریق دریچهای بزرگ به داخل مجسمه میبرد. در داخل مجسمه، بازدیدکنندگان از طریق دالانی به سوی یک گالری رهنمون میشوند.
فریبرز عربنیا به «عاشقانههای نا آرام» پیوست
فریبرز عرب نیا یکی از نقشهای اصلی نمایش «عاشقانههای ناآرام» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم جلالیان را بازی میکند.
«گینس» عید فطر اکران میشود
محسن تنابنده کارگردان فیلم سینمایی «گینس» از پایان مراحل فنی این فیلم سینمایی و مهیا بودن شرایط برای اکران عمومی همزمان با عید فطر خبر داد.
اعطای جایزه ادبیات «ایندیپندنت» به «جنی ارپنبک»
جایزه ادبیات داستانی خارجی «ایندیپندنت» 2015 به «جنی ارپنبک» از آلمان تعلق گرفت.
معرفی شاعر برنده «پن»
«وسلی مکنِر» 63 ساله جایزه بخش شعر بنیاد «پن» را از آن خود کرد.
حضور مستقل اتحادیه ناشران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از احتمال حضور مستقل این اتحادیه در نمایشگاه شصت و هفتم کتاب فرانکفورت خبر داد.
استعفای رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی
رضا دادویی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی از سمت خود استعفا کرد.
در نشست خبری گروه موسیقی پالت بیان شد
جوانان دهه 60 و 70 حرف خود را با موسیقی بیان میکنند
گروه موسیقی پالت که خود را در چارچوب هیچ ژانر موسیقی نمیداند بر این باور است که این گروه به یک درجه هنری رسیده است که میتواند در تالار وحدت اجرا داشته باشد در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان معتقد است، کیفیت اجرای گروه «پالت» به لحاظ اجرایی، مناسب اجرا در اصفهان نیست.
به گزارش «ایران» امید نعمتی خواننده گروه «پالت» در نخستین نشست خبری این گروه که بعد از انتشار آلبوم «شهر من بخند» دیروز شنبه (9خردادماه) در تالار وحدت برگزار شد اظهار کرد: بسیار دوست داشتیم که غیر از تالار وحدت و مکانهایی از این دست، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در مناطق مختلف شهر تهران نیز کنسرتهایی را برگزار کنیم، چرا که من هم خوب میدانم هزینه رفتن به کنسرت زیاد است اما متأسفانه ما مشکل کمبود جا داریم و در میان تمام اماکنی که برای برگزاری کنسرت موجود است، تالار وحدت بود که ما آن را برای اجرایمان انتخاب کردیم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که ما بسیار تمایل داریم غیر از اجراهای صحنهای، نمایشهای خیابانی را نیز اجرا کنیم؛ کما اینکه در همین چند وقت پیش که چنین تجربههایی را به صورت محدود انجام دادیم، اتفاقات جذابی برای ما افتاد که ما را به ادامه راه در این مسیر امیدوار کرد. نعمتی در ادامه سخنانش گفت: ما به بازخوانی قطعات گذشته نگاهی داریم، مثلاً مهرپویا در زمان خودش پیشرو بود و ما هم تصمیم گرفتیم در آلبوممان یک آهنگ از او را بازخوانی کنیم. خیلی از گذشتگان ما رویکردهای خاصی به موسیقی داشتند و ما ترجیح میدهیم در هر آلبوممان یک بازخوانی از آن قطعات داشته باشیم. اگر نوستالژی وجود دارد این حس در تکتک ماست و نباید از آن بهنوعی سوءاستفاده برداشت شود.
احسان رسول اف نیز در این نشست خبری گفت: ما خودمان را تا حد زیادی مدیون مخاطبان شهرستانی میدانیم. به شهرهای مختلفی سفر کردهایم، اما مثلاً تاکنون در اصفهان کنسرتی نداشتهایم. 21 اردیبهشتماه بود که اعلام کردیم میخواهیم در ماه خرداد، اجرایی در اصفهان داشته باشیم، اما به ما گفتند پالت از لحاظ محتوای موسیقی، مناسب اجرا در شهر اصفهان نیست. این در حالی بود که یک خواننده پاپ در همان تاریخ مجوز گرفت و در همان سالن روی صحنه رفت. تهیهکننده گروه پالت اظهار کرد: در میان گروههای موسیقی جوانی که این روزها فعالیت میکنند و خیلی از آنها از زیرزمینها وارد فضای رسمی میشوند و دغدغههای نسلشان را به زبان موسیقی بیان میکنند، پالت هم برآمده از همان دهه 60 بود که دغدغههایی را با موسیقی بیان میکرد. او معتقد است: موسیقی برای جوانان دهه 60 و 70، در اولویت است و آنها حرف نسل خود را از طریق موسیقی بیان میکنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در مراسم نکوداشت «رحیم دولتی»:
باید نسل جدید را برای تبلیغ دین
در فضاهای نامساعد آماده کنیم
مراسم نکوداشت رحیم دولتی، مترجم قرآن، نهجالبلاغه و «دایرئالمعارف امامشناسی» به زبان انگلیسی، پیش از ظهر روز جمعه، 8 خرداد، با حضور محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیسجمهوری و جمعی از استادان، پژوهشگران علوم قرآنی و زبان انگلیسی و شاگردان این معلم سابق زبان مدرسه نیکان در مرکز همایشهای بینالمللی رایزن برگزار شد. رحیم پارچهباف دولتی در مراسم نکوداشت خود هرگونه ترجمه از قرآن را صرفاً تلاشی محدود برای نزدیک شدن به معنای اصلی خواند و گفت: 30 سال پیش با مطالعه ترجمههای متعددی که از قرآن کریم در کشورهای مختلف منتشر شده بود و بعضی با بیان شاعرانه یا عرفانی یا فرم قدیمی زبان انگلیسی همراه بود هدف خویش را تهیه یک ترجمه ساده و قابل قبول از کتاب الهی قرار دادم. همچنین محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیسجمهوری، در این مراسم با بیان اینکه آشنایی با مهارتها و زبان روز برای تبلیغ دین در زندگی استاد دولتی تجلی پیدا کرده است، گفت: تبلیغ دینی که ادبیات فصیح قرآن اعجاز آن است، در فضای لابراتواری، زبان الکن و ترجمههای ارزان و غیرسلیس کنونی امکانپذیر نیست. رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: تبلیغهای مرسوم امروز بازپژواک خودمان به خودمان است که به خاطر تکثیرش تکراری و بیاثر شده است، درحالیکه مبلغان باید از خود بپرسند که چقدر نسل جدید را برای تبلیغ در عرصههای جدید آماده کردهاند؟ و این نسل چقدر توانایی دارد با کسب مهارتهایی چون یادگیری زبان روز جهانی، دین را با زبان سلیس و روان به جوامع غیرباورمند منتقل کند؛ به گونهای که در عین جذبهآفرینی، اعمال و رفتارشان اثبات عملی آنچه تبلیغ میکنند، باشد. او با طرح این پرسش که تا چه اندازه نسل جدید را برای تبلیغ دین در فضاهای نامساعد آماده کردهایم، تصریح کرد: حرفی درباره اصول علوی که نسبت به فراهم کردن محیط مساعد برای شکلگیری جوهر تربیتی تأکید میکند، نیست، اما باید توجه داشت که نخست ایجاد همیشگی فضای لابراتواری برای تربیت دینی غیرممکن است، دوم حفظ این فضای لابراتواری از اختیار همگان خارج است. نهاوندیان با بیان اینکه باید جوهر اعتقادی بسازیم که در فضای نامساعد جذبه بیافریند، اظهار کرد: اگر منظور ما از تبلیغ جذبهآفرینی دینی در فضای نامساعد است، پس باید لوازمش را که آشنایی و تسلط به زبان و فرهنگ روز است فراهم کنیم، چرا که در جهان جهانیشده آشنایی با زبان و فرهنگ بومی کافی نیست، بلکه باید عواطف، احساسات و زبان فرهنگ غیربومی را بشناسیم. بدون این لوازم چگونه میتوانیم مدعی حفظ و تبلیغ حقوق شیعه و فرهنگ عدل علوی در جهانی باشیم که امواج خونافشان شیعههراسی در آن جریان دارد؟
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد گفت، روابط عمومی در برنامه سازمان سینمایی تعریف شده و تعطیل نخواهد شد. بابک دربیکی در گفتوگو با مهر درباره خبر برخی رسانهها درباره تعطیلی روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: ما برای آنکه بتوانیم مجموعههای تخصصی را دور هم جمعآوری کنیم به افرادی نیازمند بودیم که با احکام داخلی در حوزه روابط عمومی فعالیت داشته باشند اما این افراد پست سازمانی نداشتهاند و با هماهنگی روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد منصوب شدند. بنابراین رفتن این افراد به معنای تعطیلی نیست چون همانطور که گفته شد آنها با احکام داخلی منصوب میشوند. دربیکی به سخنانی که در بعضی رسانهها مطرح شده است اشاره کرد و گفت: عدهای بیان کردهاند که قرار است همه روابط عمومیها منحل شوند درحالی که این امر اصلاً در حوزه اختیارات ما نیست که یک پست قانونی را تعطیل کنیم. نباید این سخنان را چندان جدی گرفت، چراکه از این نظر سازمان سینمایی ارتباط چندانی با ما ندارد که بخواهیم روابط عمومی آن را تعطیل کنیم. درواقع اختیار ما در حوزه بودن یا نبودن دفتر روابط عمومیها نیست.
-
جزئیات توزیع سریال «برکینگ بد» در ایران
-
عکاس جنگ از مرگ نمیترسد
-
در چهارمین حراج تهران ٢١ میلیارد تومان اثر هنری فروخته شد
-
تخفیف 98 درصدی سرافراز برای تیزر فیلمها
-
موسیقی نواحی در چرخه لنگ قرار گرفته است
-
آخرین آمار فروش فیلمها در گیشه پیشتازی نهنگ عنبر
-
روی خط خبر
-
دریچه
-
گزارش خبری
-
تکذیب تعطیلی روابط عمومی سازمان سینمایی