مرور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
هیچ کس نمی‌تواند سؤالات را لو دهد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با قاطعیت می‌گوییم که تقلب در کنکور صفر است. هیچ کسی نمی‌تواند سؤالات را لو دهد و یا سوءاستفاده  کند.
به گزارش مهر، دکترعبدالحسین خسروپناه، دیروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای مأموریت‌های خود علاوه بر تصویب اسناد بالادستی باید نظارت ارزیابی دقیق هم از مصوبات داشته باشد. وی افزود: سازمان سنجش در دو سال اخیر رشد دقیقی داشته است. به جرأت می‌توان ادعا کرد که عدالت آموزشی در آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.


درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد و گفت: براساس طرحی که بزودی به مجلس ارائه خواهد شد، آتش‌نشانان به عنوان ضابط امکان بازدید ایمنی از ساختمان‌ها و پلمب ساختمان‌های نا ایمن را خواهند داشت.
قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مقررات تأییدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. درواقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تأییدیه ایمنی دریافت کند.
محمدی گفت: از آنجا که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان ضابط معرفی نشده است، مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است بزودی به مجلس ارسال شود.


احداث و راه‌اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه‌خانه پساب در غرب تهران
شهردار منطقه ۲۱ تهران، از احداث و راه‌اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه‌خانه پساب در منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳ و تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ فتح_آزادگان در منطقه خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود، ضرورت کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب برای آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان‌آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
پوریافر گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در چند سال، دو تصفیه‌خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود. وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه‌خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی