معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد

شناسایی و ساماندهی بیش از 7هزار آسیب‌دیده اجتماعی در دو سال اخیر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در مجموع حدود ۷ هزار و ۳۰۰ آسیب دیده اجتماعی پایتخت طی ۲ سال تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح تکمیلی شناسایی و ساماندهی شدند.
محمدامین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اتمام اجرای یکی از گام‌های تکمیلی ساماندهی اجتماعی که به دستور شهردار تهران به مدت دو هفته در کلانشهر تهران برگزار شده است، اظهار کرد: این طرح به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اجرا شده و شامل معتادان متجاهر، کودکان کار، زباله‌گردها و متکدیان سطح شهر تهران بوده است.
وی درباره جزئیات روند اجرای این طرح عنوان کرد: متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار و زباله‌گرد، پس از جمع‌آوری توسط گشت‌های حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، به منظور غربالگری و ساماندهی به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهر تهران که تحت نظارت قرارگاه اجتماعی فعالیت دارد، منتقل و براساس نوع آسیب‌های شناسایی شده، تفکیک می‌شوند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: متکدیان حرفه‌ای پس از شناسایی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند. کودکان کار ساماندهی شده نیز به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته‌بندی می‌شوند. آنهایی که دارای خانواده هستند تحویل پدر یا مادر شده و از آنها تعهد گرفته می‌شود که در صورت فعالیت مجدد این کودکان در خیابان‌ها، به طور قانونی با والدین برخورد خواهد شد. توکلی‌زاده درباره اتباع جمع‌آوری شده گفت: قرارگاه اجتماعی تمامی تسهیلات را به منظور رد مرز این گروه فراهم کرده و این افراد نیز به اداره مربوطه برای انجام اقدامات لازم برای رد مرز معرفی می‌شوند.
توکلی‌زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ در روند ساماندهی معتادان متجاهر، نبود ظرفیت مناسب برای نگهداری این افراد بود، اظهار کرد: در دو سال اخیر این مشکل بزرگ برطرف و بیش از ۱۰ هزار ظرفیت جدید ایجاد شد که از این ۱۰ هزار ظرفیت، ۷هزار و ۵۰۰ ظرفیت توسط شهرداری تهران در دو سال گذشته ایجاد شد. اگر این ظرفیت ایجاد نمی‌شد، امروز شاهد کاهش تعداد معتادان در کلانشهر تهران نبودیم.
جستجو
آرشیو تاریخی