ماندگار برای فوتبال

داوود عطایی
سردبیر ایران ورزشی

ماندگار برای فوتبال
واگذاری سهام دولت در دو باشگاه پرطرفدار تهران به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی بی‌شک نقطه عطفی در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران است.
متأسفانه برخی از مدیران سابق مسأله‌دار و مسأله‌ساز سرخابی‌ها با سوءمدیریت و هزینه‌تراشی‌های غلط والبته بی‌حاصل، سال‌ها این دو باشگاه ریشه‌دار ومردمی را که دلخوشی ودل‌مشغولی میلیون‌ها جوان ونوجوان ایرانی بود، آزرده خاطر کردند.
بارها پرونده‌های مالی سنگین استقلال وپرسپولیس به فیفا کشیده شد و امثال رادوشویچ، استراماچونی، آمانوف، برانکو و کالدرون، میلیاردها تومان از پول بیت‌المال را با احکام فیفا از حساب فوتبال باشگاهی ایران به ناحق گرفتند.
با این تفاسیر تلاش شبانه‌روزی وهمکاری نزدیک وزارت ورزش و وزارت اقتصاد برای تحقق واگذاری سهام ۸۵ درصدی پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران بارقه‌ای از امید در دل عاشقان پرسپولیس واستقلال روشن کرد که سایه ترس ودلهره از احتمال حذف دو باشگاه ریشه‌دار ومردمی از سرآنها برای همیشه برداشته می‌شود.
از آنجایی که ۸۵ درصد سهام فروخته شده هیأت مدیره سرخابی‌ها به طور کامل در اختیار مدیران کارآمد اقتصادی این دو کنسرسیوم قرار می‌گیرد این مهم‌ترین دستاورد این انتقال است که می‌تواند نویدبخش تغییر وتحول جدی در روند مدیریت کلان و بلندمدت پرافتخارترین باشگاه‌های کشور باشد.
 تردیدی نیست که هر دو کنسرسیوم از مدت‌ها قبل با مطالعه کافی برنامه‌ای جدی برای موفقیت تیم‌ها در سطح باشگاهی کشور وآسیا دارند. انتقال سهام دو غول باشگاهی ایران به بخش خصوصی همچنین به‌عنوان برگ زرینی در کارنامه دولت سیزدهم وکیومرث هاشمی متولی اداره پرسپولیس واستقلال می‌ماند. اقدامی که بارها در سال‌های گذشته به سرانجام نرسید اما با پیگیری مستمر وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی به نتیجه مطلوب رسید. این اتفاق به‌یادماندنی ان‌شاءالله با اجرای طرح ساخت ورزشگاه بزرگ پایتخت در شهر آفتاب که بزودی کلید می‌خورد، برای همیشه به‌عنوان کارهای ماندگار وارزشمند دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و رفع دغدغه جوانان و آینده‌سازان در تاریخ ورزش ایران اسلامی ثبت می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی