خریداران سرخابی، مدیران جدید را انتخاب خواهند کرد

شمارش معکوس برای خداحافظی درویش و خطیر

امروز رسماً با حضور آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و آقای سید‌احسان خاندوزی، وزیراقتصاد و دارایی مالکیت سرخابی‌ها انتقال داده خواهد شد و دو باشگاه پرهوادار فوتبال ایران واگذار خواهند شد. دولت در راستای جلوگیری از مشکلاتی که پیرامون کسب مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وجود خواهد آمد و همچنین عمل به وعده‌های قدیمی در راستای واگذاری سهام‌های دو باشگاه ریشه‌دار به بخش‌های خصوصی و درنهایت مردم، واگذاری را در اولویت برنامه‌های خود قرارداد تا دو باشگاه سرانجام به نقطه‌ای که از مدت‌ها قبل انتظارش می‌رفت، برسند.
با واگذاری قطعی این دو باشگاه به بانک‌ها و هلدینگ خلیج فارس این سؤال به وجود آمده که مدیریت سرخابی‌ها در آینده تغییر خواهد کرد یا خیر؟! پاسخ به این سؤال کاملاً روشن و واضح است. بی‌تردید شرکت‌های خریدار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سرعت در مسیر تغییرات قدم خواهند برداشت و مدیران معتمد خود را برمسند کار قرار خواهند داد.
بعد از پایان مراسم واگذاری پیش‌بینی می‌شود که فرایند سلب برخی اختیارات مدیران این دو باشگاه به سرعت انجام شده و حق امضا از مدیران کنونی این دو باشگاه گرفته شود اما اینکه خریداران در این نقطه از فصل که زمان آن چنانی تا پایان لیگ بیست و سوم باقی نمانده، تغییراتی در بدنه مدیریتی این دو باشگاه اعمال کنند، بسیار بعید است چون به نوعی بروز هرنوع تحولی در سطح مدیریت ممکن است منجر به ایجاد حواشی و تنش‌هایی در دو باشگاه شود و به همین دلیل بعید است تا پایان لیگ برتر چارت مدیریتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات شود و به این ترتیب  با همین کادر مدیریتی هر دو باشگاه به فعالیت خود ادامه خواهند داد. البته هم درویش و هم علی خطیر باید خود را آماده خداحافظی از این دو باشگاه کنند و فارغ از هر نتیجه‌ای مدیران آینده سرخابی افرادی خواهند بود که مورد وثوق اعضای هیأت مدیره خریداران جدید باشند.
هرچند که مطالبه عمومی هواداران دو باشگاه از خریداران جدید این است که مدیرانی با درجه تأثیرگذاری بالا را بر مسند کار قرار دهند تا احیاناً تصمیماتی اتخاذ نشود که درآینده موجب سقوط این دو باشگاه از بعد فنی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی