دو ماهواره سنجشی و مخابراتی آبان ماه پرتاب می‌شوند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فضایی گفت: امسال یک ماهواره سنجشی به نام کوثر و یک ماهواره مخابراتی باریک باند به نام هدهد در آبان ماه پرتاب می‌شوند.
به گزارش مهر، حسین شهرابی مدیرعامل شرکت دانش بنیان امید فضا افزود: ماهواره‌های سنجشی در سال جاری طبق برنامه پیش می‌رود و منتظر هستیم پرتاب‌کننده تاریخ دقیق پرتاب را مشخص کند. اما با توجه به تعاملاتی که داریم ممکن است این ماهواره‌ها که قرار بود در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ پرتاب شوند، با تأخیر توسط پرتابگر روسی پرتاب ‌شوند.
وی با بیان اینکه تاریخ دقیق پرتاب هنوز اعلام نشده است، عنوان کرد: احتمال می‌رود پرتاب این دو ماهواره در آبان ماه سال جاری صورت گیرد.
شهرابی درباره علت تأخیر در پرتاب این دو ماهواره گفت: هر موشک ماهواره‌بر، بسته به ظرفیت آن می‌تواند چندین ماهواره را حمل کند. مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: پرتابگرهای داخلی در حال توسعه هستند و به دنبال بازار بین‌المللی هستیم. ازآنجا که پرتاب بین‌المللی برای نفوذ ما در بازار بین‌المللی اولویت دارد، ماهواره‌های ایرانی کوثر و هدهد در حوزه سنجش و اینترنت اشیا (IOT) توسط پرتابگر روسی انجام می‌شود. دو ماهواره کوثر و هدهد اولین بار قرار بود در آذرماه سال ۱۴۰۲ پرتاب شوند که این پرتاب به سال جاری موکول شد.
جستجو
آرشیو تاریخی