با حضور رئیسی 33 هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد

رشد ۴۴درصدی ساخت مسکن برای مددجویان

رئیس جمهور به میدان آمدن و هم‌افزایی نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام (ره) همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست

آیین واگذاری 33 هزار و 683 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور با حضور دکتر رئیسی برگزار شد.
این واحد‌های مسکونی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن ، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث و به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر واگذار شده است.
رئیسی گفت: رشد 44 درصدی ساخت مسکن برای مددجویان در سال 1402 نسبت به سال 1401 از جمله خبرهای خوب و امیدآفرین است و باید از تلاش‌های همه مدیران استانی و نهادهای انقلابی برای تحقق این مهم صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در راستای تحقق این وعده که مددجوی فاقد مسکن در کمیته امداد امام خمینی(ره) نداشته باشیم، ساخت مسکن برای مددجویان را 44 درصد افزایش داد و لذا دولت صادق‌الوعد است، بر تلاش مضاعف مسئولان برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

اقدامات مطلوب در رفع موانع ساخت و ساز
رئیس‌جمهور همچنین در شانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن دولت سیزدهم که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، به میدان آمدن و هم‌افزایی نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی(ره) همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدفگذاری‌ها بوده است.
آیت‌الله رئیسی، ساخت و تحویل 140 هزار واحد مسکونی مسکن مهر از 240 هزار واحد باقی‌مانده تعهدات دولت‌های قبل و همچنین واگذاری 72 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن شهری را از جمله اقدامات قابل توجه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه تولید مسکن برشمرد و با اشاره به اقدام بی‌سابقه ایجاد 80 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان قم، بر اهمیت پیگیری در به نتیجه رسیدن کارها تأکید کرد و از همه مدیران در مرکز و استان‌ها خواست، تحقق طرح نهضت ملی مسکن را تا حصول نتیجه قطعی به صورت مجدانه و مجاهدانه پیگیری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی