رسانه‌های عبری چه می‌گویند؟

به رغم تلاش رژیم اسرائیل مبنی بر بی‌اهمیت جلوه دادن حمله تنبیهی ایران به سرزمین‌های اشغالی و معرفی جمهوری اسلامی به عنوان بازنده این حمله، رسانه‌های مطرح صهیونیستی نسبت به موفقیت ایران در عملیات وعده صادق اذعان دارند.

به رغم تلاش رژیم اسرائیل مبنی بر بی‌اهمیت جلوه دادن حمله پیچیده ایران به سرزمین‌های اشغالی و معرفی جمهوری اسلامی به عنوان بازنده این حمله، رسانه‌های مطرح صهیونیستی نسبت به موفقیت ایران در عملیات وعده صادق اذعان دارند.

روزنامه عبری «معاریو» از تلاش برخی رسانه‌های چاپ مناطق اشغالی برای کاستن اهمیت، شدت و خطر عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی ابراز ناخرسندی کرد و نوشت: پیروزی ایران مدت‌ها قبل از این حمله اتفاق افتاد. پیروزی ایران در این بود که مردم و رسانه‌های اسرائیل دیوانه‌وار منتظر پاسخ ایران بودند. پیروزی ایران در پیش‌بینی‌های بی‌پایان و تحلیل‌های گسترده اسرائیلی‌ها از پاسخ ایران بود. معاریو نوشت: ایران شکست نخورد. کسانی که آنجا هستند دیوانه نیستند. در تهران افرادی عاقل هستند که دقیقاً می‌دانند چه می‌کنند. هر گام آنها بخوبی برنامه‌ریزی شده بود. پاسخ ایران در اصل یک محتوای نمادین داشت. اما در نهایت ایران به دنبال گشودن یک جبهه با امریکا یا اسرائیل نیست. ایران طبق قواعد عمل می‌کند اما با درایت کامل این کار را می‌کند و ما هیچ چاره‌ای جز درس گرفتن از کیاست و زیرکی آنها نداریم. روزنامه هاآرتص نیز در یادداشتی نوشت: ما باختیم، حقیقت را باید گفت. ناتوانی در اعتراف آن همه چیزهایی را که باید در مورد روانشناسی فردی و جمعی اسرائیل بدانید را در برمی گیرد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را ناشی از یک اشتباه «مضحک استراتژیک» از سوی این رژیم در هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق دانست و نوشت: مقامات فراموش کرده‌اند که اسرائیل دیگر یک تهدید تلقی نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی