صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع سردار زاهدی:

عملیات علیه دشمن با حداکثر آسیب‌رسانی قطعاً انجام خواهد شد

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در سوریه از سر استیصال بود و ما با کمک دلاورمردان خود دشمن را پشیمان می‌کنیم، گفت: زمان، نوع و طرح عملیات انتقام علیه دشمن را ما تعیین می‌کنیم و این کار در زمان مناسب و با حداکثر آسیب‌رسانی به دشمن قطعاً انجام خواهد شد.

آیین تشییع سرداران رشید اسلام سردار شهید‌زاهدی و شهید سرلشکر محمد هادی حاج رحیمی روز گذشته در اصفهان و تهران ادامه یافت. مراسم تشییع پیکر شهید زاهدی نیز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم متدین در میدان بزرگمهر شهر اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در سوریه از سر استیصال بود و ما با کمک دلاورمردان خود دشمن را پشیمان می‌کنیم، گفت: زمان، نوع و طرح عملیات انتقام علیه دشمن را خودمان تعیین می‌کنیم و این کار در زمان مناسب و با حداکثر آسیب‌رسانی به دشمن قطعاً انجام خواهد شد.
سردار باقری با اشاره به استیصال رژیم صهیونیستی در قبال بحران جنگ غزه وشریک بودن امریکا در اقدامات صهیونیست‌ها، تأکید کرد: امریکا چه بپذیرد یا نپذیرد و تکذیب کند؛ نقش آشکارش آن در دست داشتن در جنایات رژیم صهیونیستی، مشخص و مسئولیت حادثه اخیر کنسولگری سوریه بر عهده آن است و باید پاسخگو باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید زاهدی ۱۳ سال از عمر خود را در سرزمین قدس به سر برد، سختی‌های مختلف و دوری از خانواده را تحمل کرد و جایگاهی عظیم نزد خداوند دارد، افزود: او در روز شهادت حضرت علی(ع) توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و تکلیف شهدا و کسانی که با ایمان تا پای جان ایستادند نزد خداوند و ائمه اطهار مشخص است.
در آغاز این مراسم شیخ «نبیل قاووق» نماینده دبیر کل حزب‌الله لبنان پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت تشییع شهید زاهدی را قرائت کرد. موبد بهزاد نیک‌بین نماینده جامعه زرتشتیان استان اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: به مردم بزرگ ایران باید بگویم که اگر این عزیزان نبودند که بیرون از مرزها دفاع کنند و از جان خود بگذرند، این آرامش و امنیت کنونی را نداشتیم.
 پیکر سردار سرلشکر محمدرضا زاهدی پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان در کنار همرزمانش 
حاج حسین خرازی و احمد کاظمی بنابروصیت وی به خاک سپرده شد. در تهران نیز جمعی از مردم و مسئولان و فرماندهان سپاه از جمله محسن رضایی و سردار علی فدوی پیکر شهید حاج رحیمی را در شهرک شهید محلاتی تشییع کردند. پیکر این شهید راه قدس در بهشت زهرای تهران آرام گرفت. همچنین شهید سیدمهدی جلادتی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران نیز ظهر دیروز با حضور گسترده مردم در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

مجازات پشیمان کننده 
در انتظار رژیم صهیونیستی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز گذشته در پیامی از حضور حماسی و دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس و آیین‌های تشییع و خاکسپاری شهدای جنایت صهیونیستی دمشق قدردانی و تأکید کرد: پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمان کننده دشمن جنایتکار صهیونیستی به فضل الهی تحقق خواهد یافت.
روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی دمشق امروز یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی