صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱

فجایع برخاسته از سوی صهیونیست‌های «نسل کش» پایانی ندارد

سدی تیمان؛ بدتر از گوانتاناموی امریکایی‌ها

 

وصال روحانی
روزنامه نگار
 
شمار چشمگیری از فلسطینی‌های به اسارت گرفته شده و آوارگان جنگ غزه، توسط ارتش رژیم صهیونیستی به یک پایگاه نظامی به نام سدی تیمان منتقل می‌شوند و در آنجا طبق طرح‌هایی از پیش تعیین شده و طبعاً خارج از هر پروسه قانونی اعدام می‌شوند.
به گزارش پایگاه نظارتی «یورو مد» که سمت و سوی حقوق بشری دارد و به تأیید منبع خبری «عربی الجدید»، میزان این جنایات به چنان حد تأسف‌آوری رسیده که لازم است نهادهای نظامی بی‌طرف و سازمان‌های امنیتی دنیا هر چه سریع‌تر به موضوع ورود کرده و مانع ریختن خون‌های بعدی شوند. اضافه بر این، انصاف و اصول بشریت حکم می‌کند که پیکر فلسطینی‌های به شهادت رسیده بسرعت جمع‌آوری و شناسایی هویت شوند و به اقوام آنها به قصد یک خاکسپاری شایسته واگذار گردند.
 
بربرها هم روسفید شدند
رفتارهای سبعانه‌ای از این دست و تیرباران‌های بی‌رویه فلسطینی‌های اسیر شده درون پایگاه جهنمی سدی تیمان یادآور پایگاه نظامی مخوف گوانتانامو است که سال‌ها در اختیار ارتش امریکا بود و این گونه اعدام‌های خارج از قاعده و فراتر از قانون در آن رواج داشت. تأسف‌آورتر از همه اینکه رژیم سفاک صهیونیستی در انجام این جنایات حتی دست امریکا را از پشت بسته و از حد و حدودی که توسط سربازان امریکا در گوانتانامو مشاهده می‌شد، فراتر رفته است. شکنجه شدید فلسطینی‌هایی که در جنگ 6 ماهه اسرائیل با فلسطین و بعد از شروع طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده‌اند، دیگر نقطه تاریک و اقدام ضدبشری است که از دار و دسته پلشت بنیامین نتانیاهو در این پایگاه نظامی سر زده و روی بربرها را هم سفید کرده است.
 
بدون نام و مدرک
شکنجه فلسطینی‌ها البته در برخی پایگاه‌های نظامی دیگر اسرائیل هم طی ماه‌های اخیر جریان داشته اما نقطه اوج و وفور مرگ و میرها در «سدی تیمان» بوده است. شدت و غلظت این جنایات برخاسته از تبعیض نژادی به اندازه‌ای رسیده که حتی در چند نشریه اسرائیلی شامل «هاآرتص» هم مورد اشاره قرار گرفته و این روند «یومیه و یک برنامه عادی شده» توصیف شده است.
پایگاه سدی تیمان در نزدیکی بیرشیبا در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع است. «یورو مد» و پایگاه خبری الجدید متذکر شده‌اند که نیروهای امنیتی اسرائیل برای جوابگو نبودن در مورد جنایات فجیع‌شان در این پایگاه نظامی نام هیچ یک از اسرای به شهادت رسیده را منتشر نکرده و حتی به حضور آنها در این پایگاه اعتراف نکرده‌اند. به این ترتیب خانواده‌های جانباختگان نتوانسته‌اند هیچ پروسه پیگردی را برای این قتل‌های نژادپرستانه به اجرا درآورند.
 
تهدیدهای بی‌ثمر
به گزارش «یورو مد» و یک نشریه سوئیسی، صهیونیست‌ها کوشیده‌اند با شکنجه تعداد زیادی از اسرای فلسطینی، آنها را وادار به معرفی رزمنده‌های حماس و محل استقرار آنها کنند و حتی وعده داده‌اند که اگر آنها اطلاعات لازم را در این خصوص به نیروهای امنیتی و «شین‌بت» بدهند، هدایا و مزایایی شامل حال‌شان خواهد شد و حتی به نعمت آزادی نائل خواهند شد.
شکنجه‌گران اسرائیلی برای رسیدن به هدف‌شان تهدید کرده‌اند که کودکان اسرا را که در بند هستند، خواهند کشت ولی این تهدیدها هم اثری نکرده و آنها به آرمان‌های خود وفادار مانده و به واقع به استقبال شهادت رفته‌اند.
 آزادی عمل وسیع قاتلان
همه فجایع عظیم تحقق یافته در سدی تیمان محصول آزادی عمل وسیعی است که ارتش رژیم نسل‌‌کش صهیونیستی به جوخه‌های متعدد شاغل خود در باریکه غزه و کرانه باختری و در نحوه برخوردشان با فلسطینی‌ها طی ماه‌های اخیر داده است. طی این روند این جوخه‌ها آزادند طی رویارویی هر روزه‌شان با مردم مظلوم فلسطین و آوارگان رانده شده از رفح هر تعداد از آنها را که خطرناک‌تر هستند بازداشت و تأدیب و در صورت لزوم به سدی تیمان گسیل کنند و نیازی هم به ارائه هیچ گزارش رسمی و مکتوب در این زمینه ندارند. این در حالی است که طبق کنوانسیون ژنو و هر قانون ناظر دیگری بر جنگ‌های بین‌الملل، بازداشت بدون دلیل هر فرد غیر مسلح و حتی سرباز در جریان یک جنگ عملی غیرقانونی و مستوجب پیگرد قضایی است زیرا سربازان هم در ایام جنگ نماینده رسمی کشورشان به حساب می‌آیند و کشتن احتمالی نیروهای طرف مقابل یک جرم برای آنها به حساب نمی‌آید. با این حال رژیم جعلی صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی را تبدیل به یک گورستان جمعی از شهدای فلسطینی کرده است. شهدایی که مصداق کامل انسانیت‌اند و جهان بر ضایعه مرگ آنها پیوسته اشک می‌ریزد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی