صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

تسویه حساب وینی با والنسیا یا داوران با رئال؟
شرمساری در لالیگا!
ایمان گودرزی/ رئال‌مادرید شنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لالیگا در ورزشگاه خانگی والنسیا به مصاف این تیم رفت و دو تیم در نهایت به تساوی 2-2 رضایت دادند. والنسیا در ابتدا موفق شد با دو گل از حریفش پیش بیفتد اما درخشش وینسیوس جونیور باعث شد که این دو گل جبران شود و تلاش برای بازگشت به بازی آغاز شد اما جنجال اصلی زمانی آغاز شد که روی حمله آخر رئال که توسط لوکا مودریچ انجام شد توپ روی ارسال به جود بلینگام رسید و این ستاره هم موفق شد با ضربه سر دروازه حریف را باز کند؛ گلی که می‌توانست پیروزی 3-2 رئال را به همراه داشته باشد. اما خیل مانسانو داور در اقدامی عجیب قبل از اینکه گل بلینگام وارد دروازه شود، سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا گل رئال مردود اعلام شود و بازی با همان نتیجه 2-2 به پایان برسد. داور در دقیقه 99:39 سوت خود را به صدا درآورد و گل بلینگام در دقیقه 99:42 از خط دروازه رد شد تا داور به شکلی عجیب و بی‌سابقه، بازی را در آخرین مرحله از حمله پایانی تیم مهاجم متوقف کرده باشد.
 
این سوت هیچ توجیهی نداشت!
وقت اضافه اعلام شده برای بازی، هفت دقیقه بود اما مانسانو نزدیک به دو دقیقه بیشتر گرفت چون‌که در صحنه بررسی پنالتی اعلام شده روی هوگو دورو، این زمان تلف شده بود. رفتن به کنار زمین با دخالت VAR و بررسی اینکه تماسی بین ناچو و فران گارسیا با دورو وجود داشته یا خیر، به درستی باعث شده بود او در دقیقه هفتم وقت اضافه سوت پایان را نزند اما پنالتی در 90:24 اعلام شد و بازی در حدود 92:50 از سر گرفته شد. یعنی دو دقیقه و نیم وقت تلف شده بود اما چه زمانی داور سوت پایان را زد؟ کمی زودتر. عصبانیت هواداران و بازیکنان رئال به این دلیل است که داور اجازه داد بازی ادامه پیدا کند، همان توپی که راهی کرنر شد و داور دستور به ارسال آن داد. بلینگام پس از سوت پایان بازی به سمت داور رفت و داد می‌زد: «این گل بود، توپ لعنتی روی هوا بود، این چه وضعیه؟» اتفاقی که باعث شد مانسانو به ستاره انگلیسی قرمز نشان دهد. خشم بازیکنان رئال مادرید در رختکن ادامه داشت و شوامنی در صفحه ایکس خود نوشت: «این مایه شرمساری است.» کارلو آنچلوتی سرمربی رئال پس از پایان این بازی در نشست خبری، به خبرنگاران گفت: «در عمرم چنین چیزی ندیده بودم! بلینگام به او گفت که این توپ لعنتی گل بوده است اما این توهین نیست. چنین اقدامی سابقه نداشته است و هرگز برای من رخ نداده بود. اگر وقتی دروازه‌بان والنسیا توپ را دور کرد سوت زده می‌شد مشکلی نبود اما او اجازه داد بازی ادامه پیدا کند و مالکیت توپ با ما بود. من فکر می‌کنم کار او اشتباه بود.»
اما باراخا سرمربی والنسیا گفت: «من اعتراض رئال مادرید را تا زمانی که محترمانه باشد درک می‌کنم. دیدم که داور سوت را پیش از سانتر بازیکن رئال مادرید به صدا درآورد و بنابراین، این گل به هیچ وجه مورد قبول نبود. این صحنه را کاملاً واضح دیدم چون وقتی توپ به کرنر رفت، او گفت که این ضربه آخر است و پیش از سانتر بازیکن رئال هم سوت را زد. در عین حال، او در نیمه اول هم پنج دقیقه وقت اضافه کرد و رئال توانست در وقت اضافه به ما گل بزند.»
 
بلینگام دو جلسه محروم خواهد شد؟
در گزارشی که از سوی داور برای لالیگا نوشته شده، آمده است: «بلینگام در دقیقه 99 به این دلایل از زمین بازی اخراج شد: پس از پایان بازی و در حالی که بازیکنان هنوز در زمین حضور داشتند، او با حالتی خصمانه به سمت من دوید و فریاد کشید و بارها این عبارت را تکرار کرد که این توپ لعنتی گل بود.» حالا رلوو خبر داده که لالیگا این گزارش و شرایط و اتفاقات رخ داده را بررسی خواهد کرد و این احتمال زیاد است که بلینگام به دلیل اظهارات مطرح شده و حمله به سمت داور با دو جلسه محرومیت روبه‌رو شود. رئال هم آماده است تا به محرومیت این ستاره تیمش اعتراض کند و امیدوار است که بتواند مانع محرومیت بلینگام و غیبت او در دیدارهای حساس پیش رو شود.


پیروز قربانی: این بازی محک خوبی است
نگران رویارویی با پرسپولیس نیستیم
پیروز قربانی سرمربی نفت و گاز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت:« برای ما به‌عنوان یک تیم لیگ‌یکی که تازه هم به لیگ یک صعود کرده ایم و یک تیم شهرستانی هستیم، بهترین فرصت است که  بازیکنان و مجموعه باشگاه از این عرصه استفاده کنند و جلوی تیم خوب پرسپولیس، خودشان را نشان دهند. ما بیشتر در جام حذفی شرکت کردیم که روحیه مبارزه‌طلبی را به تیم‌مان تزریق کنیم.» قربانی در پاسخ به این پرسش که نگران بازی تیمش مقابل پرسپولیس نیست، عنوان کرد:« نگران نیستیم، شاید در سال‌های گذشته تیم نفت در جام حذفی شرکت نمی‌کرد، ولی ما از روز اول تأکید کردیم که در جام حذفی شرکت می‌کنیم تا بازیکنان‌مان بتوانند خودشان را به فوتبال ایران معرفی کنند و برای من هم می‌تواند بازی با پرسپولیس یک محک خوب باشد و امیدوارم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی