صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مس رفسنجان- استقلال؛ ساعت 17

دوئل همبازی‌های قدیمی

در اولین بازی امروز جام حذفی، مس رفسنجان از ساعت 17 در ورزشگاه شهدای مس این شهر، پذیرای استقلال است. البته اکنون دیگر خبری از قنات و برگزاری بازی بدون تماشاگر نیست؛ ورزشگاه تازه تأسیس رفسنجان در ماه‌های گذشته میزبان بازی‌های خانگی مس بوده و از نظر ایمنی مشکلی ندارد.همچنین تماشاگران هم می‌توانند با حضور در ورزشگاه به تماشای بازی بنشینند. نارنجی پوشان مس در شرایطی در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر به میدان رفته‌اند که محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارند. مربی جوان و خوشفکری که توانسته در همین مدت کوتاه تأثیر حضور خود را در مس نشان دهد و از تیمی که در نیم فصل اول روزهای بدی را سپری می‌کرد، تیمی بسازد که در سه بازی گذشته‌اش باختی نداشته و توانسته در همه آنها دروازه خود را بسته نگه دارد.
حالا نویدکیا که در دوران بازیگری‌اش، چهار قهرمانی با سپاهان در جام حذفی به دست آورده، باید برابر هم تیمی سابقش در تیم ملی، یعنی جواد نکونام قرار بگیرد. مربی‌ای که سابقه یک بار قهرمانی در جام حذفی به عنوان سرمربی فولاد را در کارنامه‌اش دارد و تقابل او با محرم دیدنی خواهد بود. نکونام از آبی‌پوشان پایتخت، تیمی ساخته که توانسته در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد و استقلال تحت هدایت او، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ به شمار می‌رود.
 با این حال، آنچه به پاشنه آشیل استقلال در چند وقت اخیر تبدیل شده، عدم پیروزی این تیم در بازی‌های خارج از خانه است. این تیم با احتساب دربی پایتخت که دیداری معوقه بود، در شش بازی متوالی خود در خارج از خانه به پیروزی نرسیده و جالب اینکه آخرین برد خارج از تهران خود را در هفته هفتم لیگ برتر برابر همین مس رفسنجان به دست آورد. دیداری که با گل به خودی میثم تیموری، 1-0 به سود آبی‌ها به پایان رسید و حالا باید دید استقلال می‌تواند این بار هم مس را در رفسنجان شکست دهد یا خیر. جالب اینکه این دو تیم تنها یک بار در جام حذفی فصل 88-1387 برابر هم قرار گرفتند که مس پس از تساوی 2-2 در وقت‌های قانونی و اضافه، استقلال را در ضربات پنالتی 4-5 شکست داد. مس و استقلال، تاکنون هفت بار هم در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که پنج بازی آن را آبی‌پوشان برده‌اند و دو بازیشان هم مساوی شده است و باید دید این بار چه تیمی در شهر «پسته» لبخند می‌زند.
جستجو
آرشیو تاریخی